Wie?? Ik ga 12 november naar een open dag voor de opleiding lerares Engels, vind het zo spannend! Ik werk 70%, de ene week 3 en de andere week 4 dagen. Dit is vooral in de avonduren. Daarnaast ook een gezin met man, die ook aan het studeren is sinds augustus, en een dochter van 1 en zoon van 3. In mijn baan heb ik het eigenlijk goed naar m'n zin, werk er al bijna 11 jaar, maar ik weet niet of ik dit tot m'n 65 wil blijven doen. Ook de avonden gaan me een beetje tegenvallen en natuurlijk ook vaak in het weekend werken wordt nu toch minder leuk met de kindjes erbij. Dus wie wil zijn ervaringen delen?
Geen ervaring maar lijkt me superleuk! Onderwijs lijkt me sowieso wel fijn met schoolgaande kinderen. Een vriendin van mij doet ook een deeltijd opleiding en heeft ook een baan als lerares. Ze vindt het wel pittig maar heel leuk en natuurlijk ook fijn dat ze meteen een baan heeft kunnen vinden. Ze wees me op de lerarenbeurs, misschien kom je daar ook wel voor in aanmerking, staat volgens mij op de site van het openbaar ministerie.
Als je het graag wilt moet je het zeker doen. Ik denk inderdaad wel dat het superzwaar is, maar dat is tijdelijk. Een vriend van mij doet ook een deeltijd opleiding, werkt en heeft een gezin en is op sommige dagen echt helemaal op. Misschien is het makkelijker een studie te volgen als je kindjes op school zitten.
Bedankt voor je reactie, ik heb idd al gelezen over die beurs. Maar zal er niet veel aan overhouden denk ik, aangezien ik teveel verdien. Maar bedankt voor de info
Bedankt voor je reactie! Als ik begin, zal het volgend jaar september zijn, dan zit de oudste op school en de jongste gaat dan 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal dus dan heb ik weer wat meer tijd dan nu.