Wie eet er ook zo weinig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door loncocacola, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loncocacola

    loncocacola Actief lid

    13 jan 2008
    302
    0
    0
    Hoe is jullie eetpatroon sinds jullie zwanger zijn?

    Ik at in het begin erg weinig, kon weinig door mijn keel krijgen en luste bijna niks. Daarna kon ik alles weer eten en at ik weer redelijk normaal. Maar de laatste anderhalf à 2 maanden eet ik weer best weinig. Ik lust nu wel alles, maar heb toch nergens echt zin in. Weet nooit zo goed wat ik elke dag moet eten. Heb ook nooit een hongergevoel. Of ik eet alleen maar 1 broodje en daar kan ik de hele dag mee door, zonder honger te krijgen. En dit terwijl ik voor de zwangerschap best veel kon eten.

    En zou het kwaad kunnen voor het kindje omdat ik zo weinig eet? Zal die daardoor minder hard groeien? Wat denken jullie?

    En hoe zit het bij jullie, jullie eetpatroon?
     
  2. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik eet ook niet bijster veel, alleen wel gezond. In de ochtend 2 broodjes, smiddag 2/3 broodjes, tussendoor fruit en me avond eten. En een heel pak melk per dag.

    verder heb ik wel ONTZETTENDE dorst, maar ik heb geen zwangerschapssuiker ofzo, kan wel 5 liter per dag drinken, en NOG dorst, mja VK heeft niets raars ontdekt dus...

    En kan geen kwaad denk ik hoor, hooguit dat jij je slap gaat voelen omdat de beebje alle voedingsstoffen neemt.

    Zolang je maar gezond eet!
     
  3. loncocacola

    loncocacola Actief lid

    13 jan 2008
    302
    0
    0
    Ik ontbijt nooit, voor de zwangerschap niet en nu ook niet. Dus ik eet 2 maaltijden per dag, 's middags eet ik meestal brood en 's avonds warm eten. Maar soms eet ik 's avonds ook niet eens warm en dan eet ik weer brood.

    Melk drink ik elke dag 1 of 2 glazen maar en verder drink ik ongeveer 1 tot 1.5 liter water per dag. En fruit probeer ik wel elke dag te eten, 1 of 2 stuks per dag. Ik voel me verder helemaal niet slap ofzo. Maar ben bang dat mijn kindje zo weinig voedingstoffen binnenkrijg, omdat ik zo weinig eet.

    Nog meer reacties?
     
  4. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik herken het ook, ik eet ook minder omdat ik nog steeds overgeef en bang ben als ik bepaalde dingen eet het er weer uit komt.
    maar ik heb ook gewoon geen honger.
    ik heb wel af en toe dagen dat ik kan blijven eten maar over het algemeen eet ik voor mijn gevoel te weinig.
    ik let er wel op dat ik genoeg fruit en groente binnen krijg en brood enzo.
     
  5. Heart

    Heart Fanatiek lid

    28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hier ook zoiets! At voor de zwangerschap meer dan nu, en ben niet misselijk geweest ofzo!
    Heb nu ook helemaal geen honger, en moet dan ook altijd goed nadenken wat we als avondeten gaan eten!
    Eet 's morgens dan wel, maar dat is meestal een banaan. Rond 12 uur weer eens 1 of 2 broodjes, en dan 's avonds het avondeten. Kleintje groeit supergoed, dus die pakken echt wel wat nodig is!

    Zo lang jij je idd niet slap of vermoeider dan normaal voelt kan dat geen kwaad, eetlust komt na de zwangerschap denk ik wel weer terug ;)
     
  6. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ontbijten is wel erg belangrijk hoor, al is het maar een broodje of een schaal yoghurt met cruesli, Quaker heeft lekkere 4 noten Cruesli, zaaalig met magere yoghurt!
     
  7. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    1 broodje per dag lijkt me wel heel minimaal: da is het ecth wel verstandig jezelf te dwingen wat meer te eten.

    Ik eet ook niet veel en heb vaak geen zin in warm eten, maar dat probeer ik dan toch in ieder geval te vervangen door vezels en fruit. Extra fruit dus, bovenop de 2 stuks die ik sowieso al probeer te eten dagelijks.
    Die kleine zal echt wel alle voeding eerst pakken, maar uit 1 broodje haal je erg weinig....

    Wel herkenbaar patron trouwens; eerste 8 weken helemaal geen eetlust, vervolgens 2 mnd kotsmisselijk. Daarna was de misselijkheid niet over, maar lukte eten wel weer en nu ligt de kleine met haar koppie tegen m'n maag en krijg ik zeer weinig naar binnen. ik eet dus tussendoor fruit, zodat ik nog iets naar binnen krijg, ;)
     
  8. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik eet op het moment wel heel veel. Om de simpele reden dat als ik niet eet, dan word ik gelijk onwijs duizelig. Als ik 's ochtends wakker word en ik moet naar de wc, moet ik eerst even wat eten.

    Een broodje lijkt me wel heeeeel erg weinig. Eet dan niet voor jezelf, maar voor je beeb. Want die heeft heel veel bouwstoffen nodig.
     
  9. Princess81

    Princess81 Fanatiek lid

    12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Pffff, hier ook een moeilijke eter. Vóór ik zwanger was kon ik echt goed eten, maar nu mag ik blij zijn met 2 boterhammen en een paar happen avondeten. Ben hele dag door misselijk en moet veel overgeven. Fruit kan ik niet goed hebben, dan krijg ik echt last van maagzuur. Kan wel tussendoor bv. evergreen ofzo eten, maar krijg ook absoluut niet binnen wat ik binnen behoor te krijgen. :( Ik word er ook heel moedeloos van, wil het zo graag goed doen voor de baby, maar kan me er echt niet toe zetten. Word al misselijk als ik aan eten denk of als ik het ruik en dan is mijn eetlust weer verdwenen. Slik nu multivitamines, maar ben er ook niet helemaal gerust op. Hoop echt dat dit ná de 3-4 'beruchte' maanden overgaat!
     
  10. loncocacola

    loncocacola Actief lid

    13 jan 2008
    302
    0
    0
    Ja mij lijkt het ook wel weinig. Het is niet zo dat ik alleen maar 1 broodje voor de hele dag eet, want 's avonds eet ik ook wel gewoon warm eten. Maar voor mijn gevoel lijkt het zo weinig wat ik binnenkrijg. En alles wat ik dus wel eet, eet ik juist voor mijn kindje. Want als het aan mij lag, dan at ik gewoon niks. Maar ik dwing mezelf om te eten, zodat mijn kindje kan groeien.
     
  11. Femsel25

    Femsel25 Lid

    19 mei 2008
    11
    0
    0
    Ik heb hetzelfde probleem,bij mij is het al vanaf het begin af aan.
    Ik had ook problemen met mijn schildklier(werkte te traag) en slik daar nu medicijnen voor.
    Sindsdien val ik alleen maar af.
    Ben inmiddels 7 kilo kwijt en heb nog steeds geen honger.
    Bij de verloskundige zeggen ze dat het door de medicijnen komt,maar ik vind het wel raar.
    Maar goed,ik had gelukkig wat extra kilootjes en die zijn er nu af :D .
    Zolang je maar gezond eet en veel drinkt is er niets aan de hand,dus daar ga ik dan maar vanuit.
    Groetjes Femke
     
  12. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik moet me er echt toe zetten om te eten anders zou ik de hele dag niets eten.. maar zolang de kleine goed groeit enzo vind ik het allemaal prima :D
     

Deel Deze Pagina