Opstaan voor zwangeren in het openbaar vervoer...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chida, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Besef in een keer dat ik dan altijd wel heel erg vriendelijk ben in de bus.
    Zat ook een keer in de bus, was een moeder met een baby in een draagzak? ( die had een soort buideldraagzak, best grapsig, stond ook gelijk voor haar op, en heb gezegt: gaat u maar zitten mevrouw.
    Sta ook op voor mensen die zwanger zijn, of oudere mensen, zeker als ze bv meteen stok lopen ofzo, vind het zo sneu, dat ze dan moeten staan.
    Zelfs jongere mensen met krukken ofzo, ga ik ook voor aan de kant.
     
  2. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik sta nooit op omdat ik mijn evenwicht niet kan houden in een bus/tram, ik val dus.....ook als ik me heel goed beet hou.....
     
  3. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Ja maar dan heb je een reden, kijk ik heb geen reden om te moeten zitten, ben ook opgevoed, als ik gezond ben, e iemand kan niet zitten omdat er geen plek is, en die is ongezond of zwanger of heeft een kind, laat die persoon dan op jou plekzitten.
     
  4. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Helemaal mee eens!
    Zo ben ik ook opgevoed en zo hoort het ook.....!

    Laats ook zo'n oude vrouw in de metro... heel slecht ter been en die lieten ze gewoon staan.... Ik stond al, dus had geen plaats om af te staan....
    Vind het ook zo schandalig dat al die mensen dan gewoon een andere kant uitkijken.. van we zien haar niet!

    Waar ik me trouwens wel zelf enorm aan erger... (beetje of topic) maar krijg iedereen hier ook mee te maken....
    is dat als ik met de buggy ben en in een winkel met een lift moet, omdat ze een trap hebben..... er tig mensen instaan die te lam zijn om die trap te lopen, zodat ik er niet bij kan.....
    Begrijp best dat er mensen zijn die geen trap kunnen lopen, maar dit zijn toch echt "gewone"lopers......
    En het erge is dan nog dat ze zo kijken van..... tja moet heel die buggy hier in de lift..... pfff...
     
  5. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Best schadalig, ze weten toch wel dat je neit met de trap kunt met een buggy?
    Weet no, liep toen op krukken, kon bijna niet staan, maar niemand ook daadwerkelijk niemand had een schrijntje medelijden, en stond neit voor me op, of lipen in mijn pad of wat dan ook.
    ALs ik hoogzwanger ben, laat ik me hormonen er lekker op los.
     
  6. poohbeer26

    poohbeer26 Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom

    Even op reageren. Mijn vriend en ik hadden dat laatst in het ziekenhuis. Mijn vriend op krukken en ik als kruk erachter aan. Moesten ook vanuit de parkeergarage met de lift naar boven. Wij konden beiden niet met de trap. Ik vanwege mijn zwangerschap en hij vanwege het lopen met krukken d.m.v. gescheurde enkelbanden.
    Nou ik denk dat we wel 8 liften voorbij hebben moeten laten gaan omdat er allemaal mensen in stonden. En die gewoon mobiel waren. En dan staan ze je heel schaapachtig aan te kijken als je pissig naar hun kijkt.
    Mensen zijn erg egoistisch geworden vind ik.
     
  7. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

    zeeeeeer herkenbaar!
     
  8. goudlokje

    goudlokje Actief lid

    2 mei 2008
    109
    0
    0
    sales assistent
    hoofddorp
    in amsterdam is het een ramp! ze kijken je allemaal aan, maar niemand staat op. na een dag werken was dat zoooo vervelend...
    gelukkig ben ik sinds ik al een kind heb niet meer op mijn mondje gevallen. :oops:
    ach het lijkt wel of het overal is en alle leeftijden hoor. mensen zijn zo egoistisch!
    Vanmorgen nog in de supermarkt... Ging wat mis bij de kassa en ik was de volgende. Zegt een kassiere: komt u maar naar deze kassa, want misschien duurt het nog even. Wilt die vrouw achter mij voorgaan! Als blikken konden doden, had ze op de grond gelegen. Gauw maar even me kar ervoor gegooid.
    Ben verdorie hoogzwanger, hoe haalt ze het in haar hoofd! :evil:
    Schrik af en toe van mezelf, maar soms moet je echt van je afbijten.
     
  9. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wat een asolijerwijf

    Ik had dat ook in de supermarkt, stond met een mandje, en met een pak met 4 colaflessen, FAKKING DRUK. Staat er een oude vrouw achter me met ook een mandje. Zegt ze tegen de man achter haar: Goh de jeugd van tegenwoordig laten ouderen niet eens voor....

    Dus ik draai me om, toen zag ze pas dat ik zwanger was, en ik zeg: Doe normaal mens, je hebt nog meer in je mandje als ik.

    Die kop :)
     
  10. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha beterzzzzz
     
  11. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Devilschase
    :thumup:


    Goudlokje
    Helaas ook herkenbaar...
    Heb hier laatst in Rotterdam ook op zn plat brabants iemand duidelijk gemaakt dat hij niet hoefde voor te dringen (hi drong zelfs voor bij 2 man).....
    Vrouwtje achter de kassa kreeg gewoon een rode kop....
    en daarna de winkel verlaten en kei hard: HOUDOE he... roepen..!
    Hoezo zijn branbanders niet direct.... kennen ze mij nog niet..!
     
  12. Bloemblaadje

    Bloemblaadje Actief lid

    2 aug 2008
    136
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ik ben ook een Brabantse enw ellicht net zo direct. Mij horen ze ook wel hoor!

    Ik ben dan niet hoogzwanger, maar vanmiddag (toevallig) nog in het bushokje.... Ontzettend veel mensen aan het wachten, heel veel jongeren.. Zit er een meisje van 17 jaar op het bankje (ik ken haar toevallig), daarnaast zit een oudere vrouw.

    KOmt er een bejaarde aanlopen, die da tmeisje aankijkt. Zo van... "Mag ik daar zitten".. ze zegt niks.. maar je ziet haar kijken. Bah! Kwartier heeft mevrouw moeten staan, zonder dat het meisje op stond.... Zo erg vind ik dat..
     
  13. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel

    Hahahaha, wat een geweldige opmerking van die vent!
     
  14. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hahahahah, zag vanmiddag bij de super iemand, die had een kinderwagen voor haar, een dikke toeter had iets van 5 dingetjes, stond ook keurig in de rij, voor mij, en komt er zon twintiger aan, duwd zo iedereen aan de kant, ook haar, en dringt ook voor, dus die vrouw zag ik al kijken echt van "pfff kan het nog erger", dus lop ook heel dom naar die jongen toe, trok aan zijn schooltas, en zij, heb je dan geen schreintje gerespect voor mensen? kun je niet zien, dat sommige mensen het zwaarder hebben dan jou, volgensmij hoor jij daar ergens achteraan te staan of niet soms?
    Dus die vrouw in e keer draaide zich om, keek naar mij, kwam een glimlach op haar gezicht, en ze zij heel droog : laat je nog een keer zien hier, en ik ben hier, laat ik me hormonen los op jou, ooit een kwaaie zwangere meegemaakt?
    Die kassaire van super s ook zwanger, en die moest ook lachen, dus die jongen die wa echt mega kwaa,d maar die kassaire weigerde hem te helpen, nadat de rest rij was afgewerkt, kreeg hij eindelijk zijn beurt.
     
  15. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hahaha Alecia das echt goed! :thumup: :)
     
  16. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief


    hahahahaha
    Denk dat die gozer gelijk een familiepak condooms heeft gekocht, want hij zal zn buik wel even vol hebben van zwangere vrouwen nu!
    Net goed trouwens! :thumup:
     
  17. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hoop het, behem wel eens vaker daar tegen gekomen ook eerder al doodgeergend aan hem vanwege zijn asso gedrag, heb medelijden met zijn ouders, maarja
     
  18. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    oh god en dan hier bij de ikea!

    staat levensgroot aangegeven dat je geen karretjes mee naar binnen mág nemen. die staan namelijk op de 2de verdieping (start van de route zeg maar) klaar en kun je vanaf daar mee nemen. neeeeeeee hoorrrrr..... allemaal van die stront eigenwijze huisvrouwen (sorry voor de term haha) die allemaal hun karretje mee moeten nemen, waardoor je er met de kinderwagen niet meer bij kan.

    laatst stond ik samen met een jongen in een rolstoel bij de eerste lift naar de eerste verdieping. we konden er nog nét in. op de eerste verdieping moet je dan doorlopen naar de lift naar de wteede verdieping. zie je die vrouwen allemaal rennen! en ik met de kidnerwagen en hij met zijn rolstoel waren niet zo snel. staan ze daar met z'n allen in delift je meesmuilend aan te kijken dat zíj het gered hebben en jij lekker mag wachten.

    ik klets vaak ik heel opvallend tegen Sven met een lief stemmetje als ze weer in m'n rug staan te duwen. 'kijk lieverd, is een beetje druk, moeten we even allemaal op onze beurt wachten, zie je die jongen? die is nog voorons, dáárna zíjn wíj..................' en even de massa rondkijken ;) niemand die dan nog voor durft te kruipen haha

    of ook een leuke als ze met de kar bij de ah tegen je aan staan te porren. 'is dat niet aardig van die mevrouw achter ons lieverd? die helpt mama de kar duwen?'
     
  19. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    oh oh oh en als we dan toch bezig zijn.......... zebra paden! sta je daar met je dikke buik, kinderwagen en een hond bij het zebrapad netjes te wachten en dan zijn er toch massa's mensen die doorrijden en fietsen!

    'ach, die meneer is niet naar de basisschool geweest, heeft geen fietsles gehad....'
     
  20. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam


    zoiets had ik vandaag nog..
    stond bij een winkel, had wat kleertjes omgeruild en moest dus ff dat bonnetje van retouren invullen. Staat er zo'n aso mega gebruind zonnebank mens achter me, met een karretje van een supermarkt wat niet in die winkel hoort, mijn dochter van 3 een beetje klem te rijden tussen de kassa en de kar in en mij tegen mijn benen aan te duwen..
    dus ik zei heel subtiel tegen mijn dochter: lieffie, kom maar even een stukje hierheen voordat je straks een kar in je gezicht hebt... pfff, die vrouw reageerde helaas niet, anders had ze echt een maga uitbrander gekregen.... :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina