Vanmiddag moet ik een kies laten trekken bij de tandarts en ben er best wel wat gespannen over. Ik heb het jaren geleden al eens laten doen, maar toen bij de kaakchirurg. Het bleef toen steeds zo bloeden. Toen ben ik naar de tandarts gegaan en er bleek toen nog een stuk kies te zitten, dat is toen nog verwijderd... Ik weet nog wel dat de ingreep op zich zelf wel meeviel. En tóch ben ik nu zenuwachtig. Heeft iemand van jullie recent nog een kies laten trekken? Viel het je mee? Het gaat trouwens niet om een verstandskies, maar een kies dat 1 of 2 kiezen ernaast zit, en dan rechtsboven. De tandarts heeft me ook een beetje 'bang' zitten maken door te zeggen dat ik me daarna thuis moet laten brengen omdat sommige mensen weleens flauw kunnen vallen na die tijd. Dus mijn man blijft met mijn dochter in de wachtkamer wachten.... En wat is handig om te eten qua warm eten? Vast niet iets waar je hard op moet kauwen?
Valt echt mee...ik heb eens 6 kiezen tegelijk laten trekken (Lijkt erg...maar ik had echt ruimte tekort...ha ha...ik heb een gewoon gebit nu...) Dat de tandarts zegt dat je flauwvalt heeft eerder met het lange liggen te maken en dat je daarna gewoon even rustig moet zitten. Dus laten brengen en ophalen is dan fijn. Ik had laatst een ingreep aan mijn oog...( ooglid) en daarna was ik ook wat licht in mijn hoofd. Ik heb me laten ophalen en brengen. Gewoon rustig aan doen dus. En het valt echt mee.
de laatste keer dat ik een kies getrokken heb was ik gewoon op de fiets heen gegaan. hoefde helemaal niet lang te liggen en het was zo gebeurd. eenmaal weer thuis wel bijna flauw gevallen dus had me achteraf ook beter even kunnen laten chauffeuren.. nabloeden heeft niet echt lang geduurd even gaasje ertegenaan.. had na de tijd ook geen zin om te eten hoor
hier heb ik pas een verstandskies laten trekken (die zijn hier net zo 'simpel' als gewone kiezen). Viel echt reuze mee. niets gevoeld en nabloeden viel reuze mee. kon vrij snel weer eten gelukkig hihi. had alleen bij de 2e keer een dikke wang, maar dat trok nog redelijk snel weg gelukkig
Valt echt mee hoor! Ze verdoven het goed en en dan voel je er echt niks meer van. Er is geen grotere held (niet dus) dan ik met die dingen, dus als ik dat al zeg Succes!
Pffff 6 kiezen, dat is nogal wat. Ben blij dat het jullie is meegevallen, daardoor voel ik mij nu ietsje minder zenuwachtig. Ik breng nog wel verslag uit hoe ik het ervaren heb.
Licht eraan.. Ik had er een een die groeide langs mijn kies uit... Dat was enorm opgezwolle en gehecht.. Die andere die eruit gesneden waren, minder erg.. Ik was dan wel compleet onder narcose.. Ik snap dat je daarna wel flauw kan vallen.. Ik val door vanalles flauw.. Voornamelijk pijn ookal voel ik die pijn niet.. Gewoon wat suikerwater, dextro bij de hand houden.. Goed spoelen met zout water en 't gaat snel weer over.. 1 lijkt me geen drama.. Maar ik hyperventileer al van de injectie..
Het viel (uiteraard) weer reuzemee. Eerst moest ik langer in spanning zitten wachten in de wachtkamer, want het liep een kwartier uit bij de tandarts. Maar ik heb wel eerst even gezegd dat ik wat gespannen was. Die verdovingsprikken waren ook best wat vervelend, vooral die in het gehemelte. Ze vroeg of ze ook gelijk mijn verstandskies eruit mocht trekken. Ik dacht: welja doe maar, ze is nu toch bezig. Viel dus erg mee, dat gekraak was nog het vervelendste. Daarna een gaasje in mijn mond. Na een half uur mocht ie eruit, helemaal doordrenkt met bloed. Maar ik heb het weer overleefd. Nu een enorm gat in mijn mond waar ik even aan moet wennen.
Achteraf valt het altijd mee he... Ik moest 3 weken geleden 2 verstandskiezen eruit laten trekken.. die verdovingsprik in gehemelte is idd vervelend.. maar verder makkie Alleen daarna was bij mij drama want iedere 5 min had ik mijn mond vol bloed brrrr, na een paar uur tog maar gebeld en moest gelijk terug komen Vandaag moest ik vullen en tandsteen! Dat tandsteen vind ik toch zo irritant en vervelend en pijnlijk.. gelukkig had ik verdoving van het vullen hihi zag er weer erg tegenop maar achteraf was het weer een makkie.. volgende week nog een xtje en dan ben ik er weer vanaf hopelijk!