Unilever stopt met gebruik van plofkip

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sann, 15 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
  2. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Goede zaak!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Geweldig

4. Chaea

Chaea Niet meer actief

Heel goed, hoop dat de rest snel volgt =3

5. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    eindelijk!

6. Chai

Chai Niet meer actief

Wat een naam trouwens zeg. Een blij kippetje smaakt ook veel beter volgensmij. :)

7. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Zal de prijs ook wel weer hoger van worden. Doe mij maar gewoon plofkip die lekker goedkoop zijn.

8. Dat mac donalds maar gauw mag volgen (en andere bedrijven uiteraard!)

9. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Meen je dat?

10. Bastet

Bastet Niet meer actief

Eens, als de prijs omhoog gaat, mogen ze van mij weer terug naar de 'plofkip'.

11. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    :$Ik vind het best wel erg dat je dit meent

12. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Mag aannemen dat dit een grapje is...:(
    Ik doe ook graag goedkope boodschappen, maar betaal wel liever iets meer voor mn vlees als ik weet dat ze een beter leven hebben gehad.
    En misschien zorgt het er ook voor dat mensen eens wat minder vlees gaan eten...

13. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Mee eens

14. Nou inderdaad, we hoeven echt niet dagelijks vlees te eten.. wat mij betreft mag er ook belasting op vlees geheven worden. Al die antibiotica die we via plofkip binnenkrijgen is ook niet erg goed ivm antibioticaresistentie. En uiteraard moeten de dieren gewoon beter behandeld worden. Het zijn geen plantjes ofzo!!

15. Bri

Bri Niet meer actief

Ik eet liever de helft van het vlees, dan vlees dat op zo een vreselijke manier is geproduceerd voor de helft van het geld.
    Van mij mag die manier van dieren houden en vetmesten uberhaupt verboden worden.

Het gaat trouwens niet alleen om het dierenwelzijn, ook de kwaliteit van het vlees van plofkippen is veel slechter door het vele water dat erin gespoten wordt. Dan lijkt het goedkoop per kilo, maar het bevat veel minder vlees dan normaal geproduceerde kip.

16. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bri, je bent me voor. Ik wou ook net zeggen dat plofkippen vol met water gespoten worden. Dan wordt de kip lekker goedkoop per kilo en dat wil de consument graag. Maar vraag je maar neit af wat je dan eet.

17. Bastet

Bastet Niet meer actief

Wie bepaald wat een ander kan en mag eten?
    Als mensen vlees nu gewoon lekker vinden, en een kleine portemonnee?
    Ja, als ik het geld had zou ik bio vlees kopen, maar dat heb ik niet, dus goedkoop vlees.
    En nee, vegetarisch is echt niet aan ons besteed, brr...

18. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Dan geef je blijkbaar toch niet om dieren. Als je dat echt deed zou je het ervoor over hebben om meer geld te betalen of een dag/paar dagen geen vlees te eten.
    Vind ik best egoistisch om zo aan jezelf te denken, omdat jij vlees lekker vindt moet een dier dus maar lijden?

19. Bastet

Bastet Niet meer actief

Oh ja, gooi het maar over die boeg ;)
    Niet iedereen houd van dieren, moet dat dan?
    Ik hou van de huisdieren die wij gehad hebben, en mijn ouders nu hebben, maar that's it.
    Ja, ik heb de filmpjes gezien op youtube over de slachterijen, het vervoer ernaartoe, etc.
    Ook docu's gezien.
    Maar minder vlees eten daardoor? Nee, waarom?
    Als het echt zou moeten dan zou ik uiteindelijk ook wel zelf een dier slachten, alleen het echte doden zal wat problemen geven, maar zodra het dood is dan is het vlees.

20. JolandavanRijn

10 apr 2012
    69
    0
    0
    Draagdoekconsulent en gezinsmanager!
    Hardegarijp
    Oh geweldig dat een bedrijf van het formaat Unilever dat doet. Ik krijg de kriebels van alle antibiotica en gebrekkige voedingstoffen in de levensmiddelen. Reden dat ik (zelfs op een studentenbudget) 90% biologisch eet. Hoewel het af en toe eindjes aan mekaar knopen is, wil ik niet bezuinigen op mijn gezondheid!

Deel Deze Pagina