Heeft iemand tips van mij,want van mijn cb kreeg ik niet het gewenste advies waar ik op zat te wachten.Het probleem is als volgt. Sam gaat rond 7:30/ 8:00 naar bed, dan is er geen probleem en gaat hij netjes slapen. Na een uurtje wordt hij hysterisch wakker en na het troosten wil hij eigelijk niet meer slapen. Soms lukt het wel,maar dan wordt hij een paar uur laten weer wakker en wil dan echt niet meer slapen. Heb al eens geprobeerd te laten huilen,maar ben daar niet zo'n fan van. Nu was het afgelopen avond en nacht helemaal een ramp! 8 uur netjes naar bed en om 9 uur wakker en niet meer willen slapen,pas weer in bed gekregen om 11 uur,maar toen werd hij om 2 uur wakker en wilde weer niet meer,pas in slaap om half 5. Daar wordt je niet echt vrolijk van (zeker niet als je de volgende dag moet werken Nu vroeg ik mijn cd om advies en die zeiden laat maar huilen,al is het de hele nacht. Nou dat wil ik eigelijk helemaal niet, maar als er hier mensen zijn die ervaringen ermee hebben dat dit echt werkt..dan moet het maar. Graag adviezen!
Tja lastig, het kan verschillende oorzaken hebben. Bijv. klein lampje aan als hij de kamer te donker vindt, deur op een kier zodat hij wat huisgeluiden hoort als hij het te stil vindt. Bed op een andere plek, te warm? Op zich is het normaal dat de kleintjes vaak wakker worden 's nachts/'s avonds, alleen merk je het als ouder niet omdat ze vanzelf weer in slaap vallen. Er is dus iets wat hem nog meer wakker maakt (stilte/herrie/warmte) waardoor hij niet vanzelf weer wegzakt. Of hij is in een ritme gekomen waarin hij elke avond weer wakker wordt en dan is inderdaad doorbreken (met 1 of avonden laten huilen) de enige optie.