Herkent iemand dit? Mijn peuter is om de zoveel weken de hele nacht wakker, maar zodra we beneden zijn vrolijk. Sowieso wordt hij elke nacht wakker, dan nemen we hem bij ons in bed en slaapt hij rustig verder. Maar om de zoveel weken werkt dat niet en is hij de hel nacht onrustig, dommelt weg en wordt weer wakker. We gaan maandag naar de dokter om zijn oren na te kijken. Of herkent iemand dit van die laatste kiezen die nog niet helemaal door zijn..? Herken het niet van mijn andere 2, die waren wel tot de kiezen door waren elke nacht wakker, maar niet een hele nacht. Het is een terugkerend iets...
Nee, ik herken het niet, maar zou voor een rustige nacht (op termijn) hem niet meer bij jullie in bed nemen. Misschien dat hij daarom slechter slaapt.
Oh nee mijn kinderen slapen juist heel goed bij ons in bed. De kleinste ook. Behalve dat er elke 6 -8weken iets aan de hand lijkt waardoor hij niet slaapt de hele nacht. Ik denk pijn omdat ik hem zie doezelen en kreunen in zn slaap. Misschien toch die kiezen die maar niet doorkomen
Het kunnen kiezen zijn, of anders de oren. Misschien heeft hij geen ontsteking en dus pijn, maar wel een verstopt of vol oor. Dat zie je niet direct bij de HA, maar kan wel aanleiding zijn voor de onrust.
ja daar ben ik dus ook bang voor, er is in ieder geval een paar keer geconstateerd dat hij een ooronsteking had, ook toen hij een paar maanden was. En hij had verborgen reflux als baby, dit zou de kans op oorontstekingen ook weer vergroten las ik ergens. weet jij of ze er overheen groeien zo'n verstopt of vol oor? In ieder geval vertelde een moeder mij pas dat haar kind dus ook vaak wakker werd, en bleek dat hij dus constant oorontstekingen had...vandaar dat ik eraan dacht...
Overigens net nog gekeken en nog steeds alleen maar 1 kies aan elke kant, dus dat kan ook inderdaad pijn geven , kiezen die langzaam naar beneden bewegen (wie weet ook bij oor). De andere 2 zijn gaan doorslapen nadat alles door was...maar dat was dus al met 2.5 jaar
Nee ik denk niet dat ze er zomaar overheen groeien. Ik had als kind ook vaak oorontstekingen en op de basisschool nog heel vaak een dicht oor. Heel irritant. Het stopte pas definitief toen ik buisjes kreeg en keel- en neusamandelen eruit gingen. Ik was toen al 12..
Herkenbaar, wij kennen het vanaf de geboorte toen was het bij elke sprong, het kwam in eens en zo was het weer over. Hij is nu 3.5 en heeft het nu af en toe nog. Is dan 1 tot 2 uur wakker. Toen hij klein was bleef hij de hele nacht onrustig.
Oh echt wat apart zeg. Daar dacht ik ook nog aan, hij is een erg gevoelig mannetje namelijk. Toevallig had ik gister ook z'n middagslaapje overgeslagen..nou maandag in ieder geval medische oorzaak uitsluiten
Onze uk is ook heel gevoelig en een denker, heeft vooral na het eten de rust nodig, spelen, lekker lang boekjes lezen. Het helpt wel sinds hij meer kan praten over hoe hij zich voelt. We bewoorden veel de emoties, zo wel die van ons als die van hem. Gelukkig geeft hij ook zelf aan als hem wat dwars zit, kan niet tegen onrecht of ruzie. Zodra we op de fiets zitten of een boterham eten hoor ik hoe de peuterspeelzaal was.
Hier helaas beide dochters die dat hebben. Oudste had het heel extreem, elke 5 weken was ze een nacht wakker. Ging pas over bij de basisschool. Jongste heeft dat ook, alleen iets minder vaak. Heel apart. Soms lijkt het alsof ze niet lekker zijn maar ander keer alsof ze gewoon alleen 'wakker' zijn.
Bij ons hielp het door te zeggen "prima als jij wakker bent, maar dan ga je gewoon even in een boekje kijken in bed en ga je niet huilen of roepen, alleen als je ziek bent of pijn hebt." Onze zoon was soms urenlang wakker en dan zei hij zelf dat hij niet kon slapen en steeds maar wakker was. Hij begon dan te huilen en bleef huilen, als we bij hem kwamen zei hij dat de slaap weg was. Deze afspraak hielp heel goed bij ons, hij vond het wel interessant dat wij hem te groot vonden voor 's nachts huilen. Soms moeten we hem er nog een keertje aan herinneren maar dat is even erheen lopen, vragen wat er is en als de slaap weg is boekje aangeven. Tenslotte kan ik ook wel eens uren de slaap niet vatten. Moet er wel bij zeggen dat onze zoon 3,5 is.
ja dat is een enorm verschil 3.5, dan kan ik het inderdaad ook op die manier oplossen. Dan wordt het zoveel makkelijker maar ik ben dus bij de huisarts gweest, en zn oor is wat rozig, wat vooral haar opviel is dat hij zwaar ademt, eigenlijk nooit over nagedacht, het viel me wel op als we in speeltuin zijn bij t rennen dat hij erg hijgt, maar ik dacht misschien doen alle peuters dat van enthousiasme ofzo, beetje vergeten hoe t bij die andere 2 was. Maar huisarts zei misschien neusamandel vergroot, dus afspraak kno arts volgende week.
@Nescio nou de kno arts heeft gekeken en inderdaad wordt zn neus helemaal geblokkeerd door een te grote neusamandel. Dit kan natuurlijk ook weer last aan de oren geven. Eind februari wordt de neusamandel verwijderd.