Opstart fertiliteitstraject

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Newbie123, 1 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nurazvita

    Nurazvita Actief lid

    21 jan 2022
    132
    78
    28
    Vrouw
    Even een vraagje: wat betekent dpo? Ik zie het telkens terug en begrijp niet wat het betekent :confused:
     
  2. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Het staat voor “days past ovulation”, dus hoeveel dagen je na je eisprong zit. :)
     
    Nurazvita vindt dit leuk.
  3. Flamingoo

    Flamingoo Nieuw lid

    21 feb 2022
    3
    2
    3
    Vrouw
    Dag dames!

    Ik zou ook graag aan willen sluiten op dit forum. Merk dat ik behoefte heb aan lotgenoten. Ik zal kort mijn verhaal vertellen.
    2016: placenta loslating bij 31 weken, spoedkeizersnede. Ons meisje heeft 25 uur geleefd.
    2018: gezonde dochter geboren bij 37+5.
    2021: miskraam in mei, na 6 weken sukkelen curretage. Sindsdien cyclus van 40/45 dagen. Uiteindelijk in november te horen gekregen dat ik PCOS heb. Gyn heeft ons doorgestuurd naar fertiliteit, konden we gelukkig snel terecht. Nu begonnen met letrozol 2,5 mg.
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Wat vreselijk dat jullie een dochtertje zijn verloren! Heb jijzelf ook veel bloed verloren toen? Heftig :(
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik ben eindelijk helemaal goed ingesteld op de medicatie! Heeft even geduurd maar we zijn er eindelijk. Voor mijn gevoel start t nu pas echt :)
    Clomid, ovitrelle en utrogestan dus.
     
  6. Flamingoo

    Flamingoo Nieuw lid

    21 feb 2022
    3
    2
    3
    Vrouw

    Jaa behoorlijk wat. Heb er op dat moment weinig van mee gekregen omdat spoedkeizersnede onder narcose moest. Afgelopen mk medicatie gekregen om op gang te laten komen. Toen weer veel bloedverlies.. zakte zo door de benen, zwart voor de ogen, gelukkig op dat moment net op de SEH. Ook weer onder narcose voor curretage.. heel wat pech hier dus al
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Zo! Jasses.

    Ik had inwendige bloeding door de eug, 2,5 week nog mee doorgelopen. Blijft lastig, hoe iets moois als een kinderwens zo gevaarlijk kan zijn tegelijkertijd
     
  8. Flamingoo

    Flamingoo Nieuw lid

    21 feb 2022
    3
    2
    3
    Vrouw
    Och dat is ook niet niks! Nou zeg dat, had me ook nooit kunnen voorstellen dat er zoveel kan gebeuren. Vooral niet zo jong (24) en in zo'n korte tijd. Maar goed, we hopen dat het binnenkort goed mag gaan✌️ jij goed ingesteld op medicatie lees ik? Ik ben sinds gisteren gestart met letrozol. Geen controles bij gyn. Alleen bij cyclus langer dan 30+ dagen contact opnemen. Hoop zo dat het 1e rond raak is. Vorige 3 zwangerschappen binnen 1 a 2 maand zwanger. Deze keer al bijna een jaar verder. Wat kan het dan lang duren he maar mag de mama's niet vergeten die soms jaren bezig zijn!
     
    Patty86 vindt dit leuk.
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ja ik ben nu eindelijk goed ingesteld en heb vaak rond een vaste dag een goede follikel zitten. Vorige keer maar 1 echo nodig. T is zo onpraktisch die echo's. Heb er veel gehad bij de start omdat cyclus idioot kort was (7 dagen) dus voordat ze de oorzaak achterhalen én doorhebben welke medicatie goed werkt ben je zo maanden verder.
    Ik was bij de 2e ook pas na bijna 2 jaar zwanger (wel 2 foutgelopen zwangerschappen voordat ik goed zwanger was), nu omzeil ik de wachttijd haha, ik had mij nu gelijk een doorverwijzing geregeld vanaf moment dat we ervoor gingen.

    Bij de eerste was ook zo zwanger. Alleen na elke bevalling begon mijn cyclus dus af te takelen. En heb ik luie eierstokken, die wel super reageren op hormonen. Ik moet geen zwaardere dosis nemen, dan zal ik gelijk overstimulatie hebben.
     

Deel Deze Pagina