Hallo dames, Om het kort te maken: ik heb vorige week 4 folikel metingen gehad en ik heb 2 eicellen klaarzitten die niet verder geraken dan 13 mm. Na een bloedname heeft de gynaecoloog beslist om morgen te starten met menopur. Hopelijk schieten die 2 eicellen dan terug in actie. Heeft iemand hier ervaring mee? Dat eicellen stilvallen en terug doorgroeien na menopur? Lieve groetjes
Mijn eerste gestimuleerde cyclus had ik dit ook. Ik ben toen begonnen met Clomid en dan stopte het, dus in dezelfde cyclus overgestapt op Menopur en dan had ik na 7 dagen mooie follikel. Vervolgens mijn eerste (en helaas ook enige) IUI gehad. Het was de enige keer geweest dat de Menopur aansloeg. Daarna nog rondes met Menopur en Puregon gehad, maar geen follikels meer te stimuleren. In het algemeen wel weinig negatieve bijwerkingen van de Menopur. Dus goed te doen. Ik duim voor jou!
Ik had het ook. In menopur zit FSH en LH. Die combi kan ze weer aanzwengelen. Soms kreeg ik er nog een Pregnyl 1500 spuit bij, met veel LH. Geen idee of dat bij jou ook nodig is. 13mm is al best ver, vanaf 14/15 mm zijn ze LH onafhankelijk en groeien ze op eigen kracht verder. Best kans dat je ze met menopur heel snel aangezwengeld hebt!