Opstart problemen geboorte bij 37 weken

Discussie in 'De bevalling' gestart door MLkids, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLkids

MLkids Niet meer actief

Wie heeft dit mee gemaakt en wat waren precies de problemen?

2. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Onze dochter is geboren met 37+4 en had met name met drinken opstartproblemen. Ze viel constant in slaap tijdens het drinken en kon haar flesjes niet op. Onze zoon is pas geboren met hetzelfde termijn maar heeft geen opstartproblemen...

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Niet op temp. kunnen blijven, niks snappen van borst/fles, veel afvallen door combi van vorige 2, daardoor extra geel, suf, slaperig.

Al met al moest onze zoon 3 weken lang meerdere kruiken per dag en 2 weken elke 2u kleine beetjes voedings met spuitje en daarnaast oefenen met bv drinken. Het was echt zwaar en we voelden een opname in onze nek hijgen bij wijze van spreken

4. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

O ja, dat erg geel zien hadden mijn beide kindjes! Ze hebben niet onder een lamp gehoeven trouwens...

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik ben ingeleid met 38 weken precies en L. Heeft dezelfde problemen gehad en wat Zeeuwsmeisje zegt.

6. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hier met precies 37 weken geboren..
    Mijn zoontje was er duidelijk nog niet klaar voor, hij kon niet drinken, snapte niks van borst/fles, viel heel erg af, geelzucht, temperatuur niet kunnen houden en op en af koorts.
    uiteindelijk heeft hij 2 weken in het ziekenhuis gelegen aan de sondevoeding en een aantal dagen in de couveuse en lamp...

Ze waren het daar ook allemaal eens dat hij meer bij de 36 weken hoorde dan bij de 37..een extra weekje had hem goed gedaan :) maar dat verschilt denk ik heel erg per baby... de bevalling heeft ook voor een groot deel van de problemen gezorgd, die was voor zowel hem als mij erg zwaar en had een grote nasleep voor hem...

Maar je hoeft je niet druk te maken, niet alle baby's met 37 weken hebben opstart problemen :D

7. Desiderie

Desiderie Lid

31 dec 2012
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is geboren met 37.5 en heeft nooit problemen gehad. Hij was er blijkbaar klaar voor. Met 37 weken mag je trouwens al bevallen maar dat wil idd niet zeggen dat de kindjes er al klaar voor zijn. Dus wie geeft de bevalling nou eigenlijk aan, je kindje of jouw lichaam..??

8. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier de eerste met 36.4, nooit een kruik of wat dan ook nodig gehad.
    Konden ook dag erna naar huis.
    Tweede met 38.5 en was weinig verschil behalve dat juist hij wel kruikje nodig had!

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    onze oudste werd met 37 weken geboren en had echt een kruikje (of soms 2) nodig, had de kracht niet voor de borstvoeding (viel in slaap) en sliep bijna 24uur per dag. We moesten haar echt wakker maken voor de voedingen. Ook deed ze er wel lang over om weer op geboortegewicht te komen, maar omdat er een stijgende lijn in zat was dat niet iets verontrustends. Ze deed het zeg maar op haar eigen tempo....

10. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Zo zie je maar dat je er geen peil op kunt trekken :) Mijn zoontje was er gewoon niet klaar voor, maar er waren baby's o de afdeling van 34/35 weken en die mochten zelfs eerder naar huis ;)

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    De oudste is geboren met 37.3, hij sliep alleen maar, dronk per keer kleine beetjes. Maar dat heeft hij daarna dubbel ingehaald:p

Jongste geboren met 37.4, niks aan gemerkt, ja ook veel slapen maar dat doet hij nu nog steeds, dus heeft er niks mee te maken

Deel Deze Pagina