Opstarten fertiliteit > corona

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gliss, 20 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce29

joyce29 Lid

8 jan 2012
    84
    36
    18
    Vrouw
    Noord Holland
    Jeetje, lijkt me heel heftig inderdaad, wel een fantastisch resultaat natuurlijk, maar ik vond 12 eicellen al veel ;). Hopelijk worden er ontzettend veel bevrucht en zitten er goede plakkers tussen en hoef je dit niet nog een keer te doorstaan. Laat je maar goed verzorgen

2. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ik lees net dat bijna alle ziekenhuizen in noord-Holland en Flevoland de reguliere zorg aan het afschalen zijn. Ik hoop zó dat we er niet weer last van gaan krijgen!
    De wachttijden zijn al om te huilen... en het is vreselijk als huidige behandelingen wéér afgebroken gaan worden.

3. joyce29

joyce29 Lid

8 jan 2012
    84
    36
    18
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik las het ook, ik heb morgen mijn eerste echo voor onze laatste cryo terugplaatsing, ik ben zo bang dat in de komende weken mijn telefoon gaat met het bericht dat het niet doorgaat. Hopelijk wordt het niet weer helemaal dicht gegooid

4. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Ik loop zelf bij het flevoziekenhuis en knijp hem echt! We zitten midden in het ivf traject. Ik hoop echt zo niet dat ik een belletje ga krijgen :(

5. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.687
    3.128
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze zullen toch niet mensen die midden in een traject zitten af bellen? Ik heb meer het idee dat ze dit keer mensen die bijv. nog moeten beginnen dan laten wachten of dat de terugplaatsingen dan langer op zich zullen laten wachten. Ik duim voor jullie dat dit niet zo is.

Ergens ben ik ook wel een beetje bang hoor, Duitsland heeft weer de grenzen dichtgegooid en ondanks dat België heeft gezegd dit niet te gaan bij een tweede golf vind ik het toch niks. Hopelijk kan ik over een maandje of 1,5 maand mijn tp krijgen.

6. joyce29

joyce29 Lid

8 jan 2012
    84
    36
    18
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik knijp hem ook echt. Volgens mij hebben ze in maart ook ivf behandelingen waarbij meiden al best ver waren afgebroken. En ik heb alleen een terugplaatsing dus lichamelijk geen grote belasting dus makkelijk te cancelen. Ik vind het echt niet kunnen als ze alles weer dicht gooien, hoop dat het ziekenhuis het met me eens is ;). Hoe lang kun je wensouders laten wachten, elke maand dat je moet wachten is voor je gevoel een maand te lang, dat had ik in ieder geval heel erg toen we nog geen kindje hadden, nu ben ik er iets relaxter onder, maar ik zou wel super verdrietig zijn als het niet doorgaat.

Ik hoop met heel mijn hart dat al onze afspraken door kunnen gaan.

7. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.687
    3.128
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh echt? Maar volgens mij waren ze toen met alles gestopt en gaan ze nu alleen maar afschalen. Praat me er idd niet van dat het allemaal zo lang voelt. Ook hier met onze uk heb ik er al iets minder moeite mee dan toen we nog geen kind hadden maar al met al nu toch al 4 jaar in het hele traject en nog steeds "lege" handen.

8. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ik hoop het niet, maar helaas is dit in maart wel gebeurd...

9. Sara190

Sara190 Fanatiek lid

29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

Klopt ja, is mij ook overkomen ik was al begonnen met medicatie voor cryo terugplaatsing, toen na 7 dagen ofzo werd ik gebeld dat het niet door gaat.. en toen waren we 6 maanden verder....

Ik vind het zooo oneerlijk als ze dit weer gaan doen pfff alsof dit voor ons zo makkelijk is. :(

10. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik hou al het nieuws tav zorg ook scherp in de gaten. Tot nu toe nog niks over afschalen fertiliteit. Vriendin van mij loopt in hetzelfde ziekenhuis en die vertelde ook dat ze tegen haar hadden gezegd dat ze nu een scenario hebben waarbij ze bijv 20% minder nieuwe patiënten laten starten. Dus niet zozeer dames die al gestart zijn afkappen, maar minder nieuwe patiënten.

Ik verwacht persoonlijk niet dat alles nu weer helemaal stil gelegd zal worden, maar juist afgeschaald. Kan overigens nog steeds grote gevolgen hebben natuurlijk.
    Maar het risico dat alles nog een keer helemaal stil gelegd wordt hou ik wel een beetje rekening mee. Het is nog maar begin oktober, het ergste moet nog komen denk ik ook.

11. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde. Ze gaan echt niet alles meer stilleggen zoals afgelopen maart. Sommige ziekenhuizen zijn nog aan het inhalen. Daarbij zijn ze nu veel beter voorbereid dan afgelopen voorjaar toen alles plots klaps stopte. Waar ik loop (UZ Gent en GHZ Gouda) geven ze aan dat fertiliteit zeker niet dicht gaat. Afschaling is wel een senario, maar bij afschaling (daar nu nog niet aan de orde) zullen ze minder patienten laten starten dan normaal.

12. joyce29

joyce29 Lid

8 jan 2012
    84
    36
    18
    Vrouw
    Noord Holland
    Ontzettend spannend voor iedereen, het is verschrikkelijk als je je voorbereid of nog erger al begonnen bent en het afgekapt wordt. Hopelijk blijft alles doorgaan.

Sara190 vindt dit leuk.
  13. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.687
    3.128
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gent gaf dit vrijdag inderdaad ook aan bij mij. Dat er voor nu in ieder geval geen concrete plannen zijn en anders niet weer helemaal stoppen.
    Moeten wel de grenzen open blijven natuurlijk. :confused:

14. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Haha ja dat dan weer wel inderdaad...... We wachten af en duimen heel hard dat de grenzen open blijven en de fertiliteit niet dicht gaat!

Featherr en joyce29 vinden dit leuk.
  15. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.687
    3.128
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou vandaag gebeld. 17 eskimo's! :D

DangerBlonde, mxm, Happyhope en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. joyce29

joyce29 Lid

8 jan 2012
    84
    36
    18
    Vrouw
    Noord Holland
    Wat veel zeg, wat een goed nieuws. Gefeliciteerd

17. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Ik heb het hier allemaal niet gelezen, maar wat een ongelooflijk aantal eskimo’s voor jullie! Wat ontzettend fijn zeg!

18. Boedah

Boedah Niet meer actief

Nou bij ons ook inderdaad. Ik knijp hem ook ontzettend. De vorige x in maart moeten afbreken, in augustus 1 die niet bleef plakken, in september 1 die een vroege miskraam werd, toen een maand verplicht rust omdat er geen plek meer was, en nu weer bezig voor de volgende cryo terugplaatsing..

Sara190 vindt dit leuk.
  19. Sara190

Sara190 Fanatiek lid

29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

Hopelijk mogen we door..:(

20. Ninah83

Ninah83 Actief lid

2 okt 2020
    443
    460
    63
    Vrouw
    Een vriendin van mij werkt in het Spaarne Gashuis en ze vertelde dat het daar de spuitgaten uitloopt met de Corona patienten. Volgens haar gaat het niet lang meer duren voor dat de o.a. de fertiliteitspoli weer dicht gaat... :( Ik denk dat het de aankomende week nog een groot drama wordt met het oplopen van het aantal besmettingen voordat we resultaat gaan zien van de nieuwe maatregelen. Maar laten met z'n alle duimen dat het niet zo ver hoeft te komen....

Deel Deze Pagina