Opstarten fertiliteit > corona

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gliss, 20 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    :D
     
  2. Lotje111

    Lotje111 Bekend lid

    18 jan 2015
    666
    491
    63
    Aaah vanmorgen gemiste oproep van de fertiliteit poli, was in gesprek voor mn werk. Dus ik terugbellen, was ik gebeld door de afdeling planning en ze kunnen me niet doorschakelen dus moet nu wachten tot ze weer bellen:mad: duurt langgg:rolleyes:
     
  3. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    O wat frustrerend!
     
  4. Parel30

    Parel30 Fanatiek lid

    30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Hallo!
    Ik heb ook een verplichte pauze ivm corona, zit net als jij @Lotje111 bij sfg en emc, maar ik moet een geheel nieuwe poging starten en ben ook nog niet gebeld! Hopelijk snel, voor iedereen!
     
    Lotje111 en Gliss vinden dit leuk.
  5. Lotje111

    Lotje111 Bekend lid

    18 jan 2015
    666
    491
    63
    Spannend! Ik hou je op de hoogte, ik ga morgenochtend zelf weer bellen.
     
    Parel30 vindt dit leuk.
  6. Parel30

    Parel30 Fanatiek lid

    30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Zeker spannend! Ik had idee om vrijdag te bellen! We houden elkaar op de hoogte!
     
    Lotje111 vindt dit leuk.
  7. oj89

    oj89 Actief lid

    13 dec 2015
    477
    379
    63
    Ik volg even! Hebben nog 1 cryo van onze vorige ivf behandeling. Die wil ik graag laten terugplaatsen. Radboud nijmegen was vorige week nog niet bereikbaar... hopelijk snel wat duidelijk:)
     
    Lotje111 vindt dit leuk.
  8. Parel30

    Parel30 Fanatiek lid

    30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Happyhope, Lotje111 en Orchid24 vinden dit leuk.
  9. Lotje111

    Lotje111 Bekend lid

    18 jan 2015
    666
    491
    63
    Ah yes! Hele nieuwe poging toch zei je? Ik heb as maandag telefonisch de intake! Jullie ook?
     
    Parel30 vindt dit leuk.
  10. Parel30

    Parel30 Fanatiek lid

    30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Ja poging 4 al, nee mag meteen komen voor echo en medicatie! Fijn van jouw telefonische intake!
     
    Lotje111 vindt dit leuk.
  11. Lotje111

    Lotje111 Bekend lid

    18 jan 2015
    666
    491
    63
    Spannend!! Hopelijk mag je snel starten, poging 4 al, heftig man. Heel veel succes, ik duim voor je!!
     
  12. Curly85

    Curly85 Lid

    11 mrt 2019
    34
    12
    8
    Vrouw
    Ik mag ook starten. Hopelijk eind volgende week (of nee hopelijk helemaal niet) wel alleen met ovulatie inductie omdat het lab nog nodig is voor andere zaken. Nu zat ik nog in de OI fase dus die is alleen straks langer.
     
  13. Chrystal86

    Chrystal86 Bekend lid

    13 mei 2020
    617
    672
    93
    Vrouw
    Had maandag bericht dat ze in Eindhoven weer langzaam aan het opschalen zijn.
    Maar doordat ze van Tilburg afhankelijk zijn mag er maar 1 terugplaatsing per dag vanuit Eindhoven gestuurd worden.
    Hierdoor zijn alle terugplaatsing met medicatie.
    Ook is er voorrang op leeftijd en voor dames waarvan ze de poging hebben moeten afbreken ivm corona en bij medische redenen.
    Dus ik zal nog wel een tijd moeten wachten val namelijk niet in die categorieën.
     
  14. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Vanochtend vroeg een mail gehad van het ziekenhuis.
    Daar stond in dat ze de cryo behandelingen mondjes maat weer gaan oppakken. Yes dat is fijn nieuws!

    Omdat ik gister ongesteld ben geworden zouden ze mij overleggen en kijken of er een planning voor mij mogelijk is. Ik zou dan nog gebeld worden. En anders is het weer de eerst volgende keer dat ik ongesteld word dit weer door te geven. Tot ze ook mij weer kunnen helpen. Hopelijk zijn we snel aan de beurt.

    Maar helaas kreeg ik net om 15:30 uur een mail van het ziekenhuis.
    Deze maand gaat het niet lukken mij in te plannen.
    Ze hopen dat dit misschien volgende maand wel lukt.
    Balen zeg..
    Ik had toch stille hoop dat we misschien al geholpen konden worden.
    Hopelijk stellen ze ons volgende maand niet weer teleur.
    Al snap ik dat ze het langzaam opbouwen weer.

    Bah weer een maand wachten.. Snik..
    Ben blij dat ze weer langzaam alles opstarten.
    Maar ook verdrietig dat deze maand weer een verloren maand is.
     
  15. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Lijstje opstarten ziekenhuizen/klinieken

    Ter Gooi Blaricum werkt samen met VUmc Amsterdam
    Per 11 mei:
    Starten weer langzaam mondjes maat op voor cryo behandelingen.

    MCK Leiderdorp
    Per 11 mei:

    - Echo’s, bloedafnames en semenanalyses in de onderzoeksfase (na 1e intake)
    -Ovulatie-inductie (behandeling onregelmatige cyclus)
    -IUI behandelingen in een natuurlijke cyclus, met en zonder donorzaad
    -IUI behandelingen in een cyclus gestimuleerd met hormonen (start bij eerste dag menstruatie vanaf 11 mei 2020)
    -IVF/ICSI behandelingen met uitzondering van plaatsing van ingevroren embryo’s (start bij eerste dag menstruatie vanaf 11 mei 2020)
    -Consulten die in de kliniek moeten plaatsvinden/ consulten via beeldbellen
    -De verwachting is dat we per 1 juni starten met de plaatsing van ingevroren embryo’s

    CWZ Nijmegen
    - IUI geen datum
    - OI geen datum
    Algemene corona-info ziekenhuis: 'vanaf 11 mei opstarten reguliere zorg. Mogelijkheden zullen per polikliniek verschillen.'

    Rotterdam SFG (werkt samen met het EMC)
    Nog geen bericht gehad voor intake IVF 2e kindje/terugplaatsing cryo (geen idee of dat uitmaakt)

    UMC Utrecht (volgens website)
    Cryo terugplaatsingen en iui in natuurlijke cyclus

    Diakonessenhuis Utrecht in samenwerking met LUMC (Leiden)
    Vanaf 20 mei weer cryo terugplaatsingen.

    Gelderse Vallei Ede (ivf in samenweeking met Radboud Nijmegen)
    Fertiliteitsafdeling gaat vanaf 11 mei weer gefaseerd open en beginnen met ovulatie inductie
    Ivf iui en cryo terugplaatsing volgen later

    Radboud UMC Nijmegen
    Vanaf 4 mei weer gefaseerd open en begint eerst met de patiënten die hun behandeling halverwege hebben moeten staken vanwege corona

    Nij Geertgen
    Zijn aan het opstarten, sinds 28 april weer IUI en sinds 6 mei weer IVF/ICSI

    UZ Gent
    Vanaf 11 mei volledige opstart voor Belgische patiënten en buitenlandse patiënten
     
  16. Lotje111

    Lotje111 Bekend lid

    18 jan 2015
    666
    491
    63
    Lijstje opstarten ziekenhuizen/klinieken

    Ter Gooi Blaricum werkt samen met VUmc Amsterdam
    Per 11 mei:
    Starten weer langzaam mondjes maat op voor cryo behandelingen.

    MCK Leiderdorp
    Per 11 mei:

    - Echo’s, bloedafnames en semenanalyses in de onderzoeksfase (na 1e intake)
    -Ovulatie-inductie (behandeling onregelmatige cyclus)
    -IUI behandelingen in een natuurlijke cyclus, met en zonder donorzaad
    -IUI behandelingen in een cyclus gestimuleerd met hormonen (start bij eerste dag menstruatie vanaf 11 mei 2020)
    -IVF/ICSI behandelingen met uitzondering van plaatsing van ingevroren embryo’s (start bij eerste dag menstruatie vanaf 11 mei 2020)
    -Consulten die in de kliniek moeten plaatsvinden/ consulten via beeldbellen
    -De verwachting is dat we per 1 juni starten met de plaatsing van ingevroren embryo’s

    CWZ Nijmegen
    - IUI geen datum
    - OI geen datum
    Algemene corona-info ziekenhuis: 'vanaf 11 mei opstarten reguliere zorg. Mogelijkheden zullen per polikliniek verschillen.'

    Rotterdam SFG (werkt samen met het EMC)
    Intake telefonisch gepland

    UMC Utrecht (volgens website)
    Cryo terugplaatsingen en iui in natuurlijke cyclus

    Diakonessenhuis Utrecht in samenwerking met LUMC (Leiden)
    Vanaf 20 mei weer cryo terugplaatsingen.

    Gelderse Vallei Ede (ivf in samenweeking met Radboud Nijmegen)
    Fertiliteitsafdeling gaat vanaf 11 mei weer gefaseerd open en beginnen met ovulatie inductie
    Ivf iui en cryo terugplaatsing volgen later

    Radboud UMC Nijmegen
    Vanaf 4 mei weer gefaseerd open en begint eerst met de patiënten die hun behandeling halverwege hebben moeten staken vanwege corona

    Nij Geertgen
    Zijn aan het opstarten, sinds 28 april weer IUI en sinds 6 mei weer IVF/ICSI

    UZ Gent
    Vanaf 11 mei volledige opstart voor Belgische patiënten en buitenlandse patiënten
     
  17. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Wel super fijn om te lezen dat voor veel mensen hier het weer van start gaat!
     
    Lotje111 vindt dit leuk.
  18. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ha dames, Lees hier dat ter gooi weer op gaat starten (werken samen met vu), maar poli van vu zelf is nog niet opgestart. Weet iemand hoe dat zit? Ze maken dan toch gebruik van lab bij het vu?

    ik vind het echt frustrerend lang duren. Helemaal als ik dan lees dat er her en der al wordt gestart (blij voor die dames natuurlijk!!), maar vu nog steeds helemaal niks bekend.

    behalve dan dat ze een wachtlijst hebben aangelegd en dat ze bij bepalen van je positie op de wachtlijst ook meenemen of je al een kind hebt. Enerzijds heb ik daar begrip voor, maar anderzijds vind ik het ook niet eerlijk dat ik onderaan kom te staan omdat ik al een kind heb. Maakt dat dan mijn wens minder groot ofzo? En bepalen zij dat dan? (Ja dus....)

    In ieder geval hier veel frustratie hierover. En de tijd tikt maar door. En als ik dan al een kans krijg (cryo) en het loopt niet goed, dan weet ik ook zeker dat ik daarna weer lang zal moeten wachten. Ik ben er bang voor dat ik dit jaar misschien nog maar 2 a 3 terugplaatsingen krijg. En dan zijn we weer een jaar verder.
    Het is slopend, aldoor maar dat wachten, wachten, wachten........
     
  19. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Ik heb vorige week wel het radboud kunnen bereiken tijdens hun telefonisch spreekuur van 8.00 tot 9.00. Ze zijn wel begonnen met bepaalde afspraken, maar ik weet niet precies welke. Ik val nl onder Ede, maar krijg straks wel mijn punctie en terugplaatsing in Nijmegen.
     
  20. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Ik snap je frustratie heel goed! Wij hadden deze maand mogen beginnen met onze 1e poging, maar is geannuleerd. Bij meerdere ziekenhuizen gaan ze nu weer starten, maar bij mijn ziekenhuis hebben ze besloten om eerst IUI en cryo tp op te starten en pas als allerlaatste de ‘nieuwe’ pogingen. Ze konden nog niet aangeven wanneer dat zou opstarten. Snap het vanuit medisch oogpunt heel goed, maar voor ons betekent dit dat we misschien pas in het najaar of zelfs later aan de beurt zijn :(
    Al die onzekerheid frustreert enorm. De medische wereld bepaalt voor ons wanneer (en of) we een kind krijgen.
     
    Do1981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina