Opstarten fertiliteit > corona

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gliss, 20 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Precies die laatste zin. Het is al zo moeilijk dat je van anderen afhankelijk bent om je diepste wens te vervullen. En nu wordt het weer voor ons bepaald.

    Ik probeer me maar te focussen op de positieve dingen. Ik heb een heel lieve en gezonde zoon en heb nog 12 cryo’s. Dat is voor velen niet zo en maakt de uitgangspositie dan veel onzekerder.
    Maar na 6x iui, tussendoor meerdere keren ‘uitgeloot’ dus maand wachten en met 1e ivf flinke overstimulatie (dus geen verse tp) ben ik het wachten zo zat......

    overigens begrijp ik natuurlijk helemaal dat dit allemaal door Corona komt
     
    Happyhope en Gliss vinden dit leuk.
  2. oj89

    oj89 Actief lid

    13 dec 2015
    477
    379
    63
    Mijn cryo is van 2 jaar geleden. We gaan dus voor voor de 2e. Heb in het keuze menu gekozen voor nieuwe behandeling en afspraak maken. Bij beide keuzes kreeg ik niemand aan de lijn verpleegkundig spreekuur heeft het denk ik al druk genoeg, wil hun niet onnodig belasten. Maar blehh wachten duurt zolang he:(
     
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Dames ik lees af en toe ( nog ) mee. Hier geen ziekenhuis meer nodig maar wil jullie wel heel veel succes, toch ook sterkte en vooral heel veel baby's toewensen. Afgelopen weken moeten voor jullie pittig geweest zijn. Hopelijk kunnen jullie nu snel terecht en gaat jullie grootste wens in vervulling.
     
    Do1981 en PinkLady88 vinden dit leuk.
  4. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Hmm... Dat is gek dat je niemand aan de lijn kreeg. Als je echt een vraag hebt, kun je ze wel gewoon bereiken. Ze zijn er voor jou, dringend of niet. Dat maakte niet uit.
    Ik weet wel dat vrouwen die hun behandeling hebben moeten staken vanwege corona voorrang krijgen om zo weer verder te gaan.
    Echt vervelend he die onzekerheid en maar wachten wanneer we weer verder mogen...
     
  5. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Hoi klopt ik was gemaild dat ze in ter gooi weer langzaam gaan opstarten en met name dan de cryo terugplaatsingen. Raar dat de poli van Vu nog niet opgestart is? Geen idee hoe dat zit. Wat vreemd.

    Ik mag helaas ook deze maand niet starten omdat er geen planning voor mij mogelijk is. Ze hebben gezegd misschien volgende maand wel. Neem aan dat de Vu dan toch ook weer mee moet doen daar liggen tenslotte onze cryo’s in de vriezer.

    Maar jij zit dus ook bij ter gooi.
     
  6. Jiji

    Jiji Actief lid

    5 feb 2018
    268
    124
    43
    Vrouw
    Ik wacht ook op de VU, het is zoooo frustrerend en inderdaad ik hoop zo dat we weer mogen starten!!
     
    Nancydierengek en Do1981 vinden dit leuk.
  7. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ook nog geen verdere info van het CWZ. Mag pas weer bellen met menstruatie (rond 19 mei), snap ik, anders blijven ze vragen beantwoorden.
    Maar iemand die al meer weet dat de algemene opmerking dat de reguliere zorg weer gaat opstarten per 11 mei en dat het per poli verschilt??
     
  8. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wat rot weer.. snap het ergens wel maar ze blijven heel vaag.. tegen mij zeggen ze via e consult ook elke keer vraag maar weer bij volgende menstruatie (die duurt hier nog wel even).. Jammer dat ze niet iets van een indicatie kunnen geven
     
  9. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik zit in vu. Op site daar staat nog geen communicatie dat ze weer gestart zijn. Alleen inventarisatie dat ze wachtlijst aan het aanleggen zijn
     
  10. Ikbengekkekim

    21 feb 2020
    34
    19
    8
    Vrouw
    Hoi dames,
    Wat een een toestand is het.
    Mijn man en ik zouden meteen met een icsi traject starten. Ik ben in maart begonnen met het slikken van de pil en was al een week decapeptyl Aan het spuiten. Ik moest toen bellen naar het ziekenhuis als ik ongesteld zou zijn. Dat werd ik, maar moest het toen staken vanwege Corona. Dat vond ik wel logisch. Sommige mensen in mijn omgeving waren meer teleurgesteld dan ik zelf. Ik probeerde het een beetje te relativeren. Ik werk ook in. De kinderopvang dus we schakelde toen ook over naar de noodopvang. Dus ik had wel een afleiding.
    Ik kreeg van het amphia te horen dat ik iedere keer maar moest bellen als ik zou menstrueren. Nou was die menstruatie van april gestart in het weekend. Dus ik kon niet bellen. Ik had van de strip nog wat pilletjes over dus was maar gestart voor de zekerheid. Op die maandag meteen gebeld, maar helaas het mocht nog niet.
    ik heb nu maar van te voren gebeld ( gisteren) ik verwacht namelijk dat ik van het weekend weer ongesteld word. En ik mag dan weer beginnen met de pil :) Ik moet wel het ziekenhuis bellen, want in een “normale planning” moet je op de 11e dag beginnen met spuiten, maar omdat ze denk ik alle toekomstige mama’s en papa’s willen spreiden, moet ik bellen zodat ze kunnen bepalen wanneer ik start met de decapeptyl.
    Ook had ik in eerste instantie naar het lab van Tilburg gegaan, maar dat kan nu dus ook Erasmus worden.

    Ik hoop voor jullie allemaal dat het niet lang duurt. Heel veel succes
    kus Kim
     
  11. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Hallo meiden,

    Ook ik ben aan het wachten voor me traject..2e cryo terugplaatsing..ben woensdag ongesteld geworden is al de 3e cyclus dat ik aan het wachten ben.. in februari vroege miskraam gehad..

    Nou had afgelopen woensdag gebeld mocht niet beginnen en geen zekerheid voor volgende maand.. ik was kei boos en heel erg teleurgesteld..

    Ik loop in het Catharina ziekenhuis voor de echo's en tergplaatsingen in Tilburg..

    Werd vandaag gebeld door het ziekenhuis dat ik volgende cyclus mag starten.. duurt alsnog lang want weer een poging gemist maja heb nou in ieder geval iets om naar uit te kijken...:thumup:
     
    Muisje2016, Do1981 en Gliss vinden dit leuk.
  12. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Wat rot dat je nog moet wachten, maar gelukkig uiteindelijk wel wat meer duidelijkheid gekregen!
    Hoop dat ook snel te krijgen, ongesteldheid zit er weer aan te komen, wordt ook 3e cyclus na mk. Vind vooral t gebrek aan info frustrerend, dan heb je niks om naartoe te wachten.
    Heel veel succes alvast voor volgende maand!
     
    Orchid24 en Sara190 vinden dit leuk.
  13. Wishxx

    Wishxx Lid

    16 aug 2013
    18
    7
    3
    NULL
    NULL
    #113 Wishxx, 15 mei 2020
    Laatst bewerkt: 15 mei 2020
    Lieve dames, wat is het wachten moeilijk hè... hier ook heel veel verdriet gehad omdat onze eerste terugplaatsing ooit (cryo) niet door ging afgelopen maart. Ik had me geestelijk en lichamelijk voorbereid op deze eerste kans en dan ineens uit onverwachte hoek deze enorme tegenslag. Het valt me ontzettend zwaar.

    Wij zitten in Zwolle en voorlopig is er voor ons ook geen plek: alleen stellen die hebben moeten afbreken die maand. Voor mijn gevoel waren wij dat ook, er was immers toegezegd dat we die maand zouden mogen terugplaatsen, maar helaas denkt het ziekenhuis hier anders over.

    Het voelt inderdaad zo oneerlijk. Dat is infertiliteit sowieso; na zoveel jaren proberen afhankelijk zijn van deze zorg om mogelijk een kindje te mogen krijgen en nu noodgedwongen weer wachten, zelfs voor onbepaalde tijd. In mijn directe omgeving kan iedereen die acuut hulp nodig heeft (van moedervlek tot verstandskies) wel diezelfde week nog terecht in het ziekenhuis. Een de ene kant kan ik dat wel relativeren, maar gevoelsmatig doet het juist meer pijn. Alsof het wel OK is om onze levens wederom de wachtstand te zetten.

    Maar we zitten helaas allemaal in hetzelfde schuitje. Ik hoop zo dat er van hogere hand besloten gaat worden dat ze weer gaan opstarten. Maar ik leef wel een beetje tussen hoop en vrees... ben zo bang voor weer een corona opleving, want dan duurt het nog langer voordat we aan de beurt zijn. En we hebben allemaal al zo lang gewacht...
     
  14. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Dankjewel, weet jij nog niks dan? Welk zh zat jij ook alweer?

    Ja bij ons is dat Tilburg langzaaam aan het opbouwen is, maar wel heel erg traag dus en mijn behandeling was toen midden in gestopt, ik was al bezig met medicatie maar moest dus toen stoppen vanwege corona
     
  15. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    CWZ Nijmegen voor IUI.
    Mag alleen bellen bij menstruatie. 3 weken terug konden ze nog niets zeggen, ook geen indicatie voor komende maanden. (Toen lagen ze ook nog behoorlijk vol hoor met coronapatienten, dus ik begrijp t echt)
     
  16. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Ik snap je helemaal,

    Ik werk zelf in de zorg in een huisartspraktijk en ook hier wordt alles zo goed als opgestart, zelfs patienten voor oren uitspuiten helpen we omdat die al lang hebben moeten wachten en dan hoor je van ziekenhuis dat ze mondjes maat opstarten en dat het lang kan duren en idd je weet niet hoe het loopt met die corona, daar ben ik ook bang voor straks komt er een 2e golf en kan ik weer gaan afbreken en wachten..

    Ik vind het zelf ook heel erg oneerlijk hoe er met je om wordt gegaan, het voelt voor hun als geen prioriteit maar voor ons is 1 dag al wachten echt heel veel gevraagd, voel me ook soms niet begrepen door ziekenhuis en verpleegkundiges enzo.
     
  17. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Ja bij mij is het dus EZT Tilburg ziekenhuis.. die was ook hard geraakt door corona patiënten...

    Dikke pech hebben we weer, ik hoop voor je dat je eerder mag starten! Ik baal ook enorm dat deze cyclus nu weer niks heeft opgeleverd, elke cyclus wachten is er al 1 te veel.. maja zo wordt het helaas niet gezien..
     
    Gliss vindt dit leuk.
  18. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Ik mocht vorige week dus starten met eerste IUI. Maar vandaag op dag 10 toch wel een behoorlijke domper. Vanaf dag 3 gonal f 62,5 gespoten. Vandaag twee eitjes van 17mm en 20mm. Maar toen zei de gynaecoloog doodleuk dat ze dit weekend geen plek hebben om te insemineren (maar andere patiënt uit ander ziekenhuis kan wel komen...). Dus zei ze dat we maar zelf moeten proberen en erop gokken om maandag om 16:00 uur te insemineren.

    Ik vind dan toch dat ons ziekenhuis te snel weer is gestart. Ik had liever nog een ronde gewacht, dan zo'n onafgemaakte ronde..
     
  19. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Wat balen zeg! En gek ook dat ze je laten starten maar ze vervolgens geen plek hebben...
    lijkt me slecht gepland van het ziekenhuis?
     
  20. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Echt zo raar omdat ik dan wel gebeld ben dat ze weer mondjesmaat gingen opstarten. Moet jij ook steeds doorgeven als je weer ongi bent geworden?

    Tegen mij hebben ze echt in de mail gezet dat een planning voor nu niet mogelijk is maar misschien wel volgende maand als ik weer ongesteld ben geworden.
     

Deel Deze Pagina