Meid wat erg.. Krijg je weer hoop dat je geholpen word en dan dit!?! Nou vind dat echt niet kunnen. Dan hadden ze beter idd kunnen zeggen deze maand niet. Sterkte meis..
Hey kijk nog iemand bij het Vu. Zit jij ook bij ziekenhuis ter gooi en het Vu samen? Ik namelijk wel. Moet jij ook steeds doorgeven wanneer je ongi word?
Ja inderdaad. Ik zit gewoon bij het VU, helemaal zeg maar, radeloos echt word je er van... ik hoop het voor ons beide dat dit snel voorbij is.
Lijstje opstarten ziekenhuizen/klinieken Ter Gooi Blaricum werkt samen met VUmc Amsterdam Per 11 mei: Starten weer langzaam mondjes maat op voor cryo behandelingen. MCK Leiderdorp Per 11 mei: - Echo’s, bloedafnames en semenanalyses in de onderzoeksfase (na 1e intake) -Ovulatie-inductie (behandeling onregelmatige cyclus) -IUI behandelingen in een natuurlijke cyclus, met en zonder donorzaad -IUI behandelingen in een cyclus gestimuleerd met hormonen (start bij eerste dag menstruatie vanaf 11 mei 2020) -IVF/ICSI behandelingen met uitzondering van plaatsing van ingevroren embryo’s (start bij eerste dag menstruatie vanaf 11 mei 2020) -Consulten die in de kliniek moeten plaatsvinden/ consulten via beeldbellen -De verwachting is dat we per 1 juni starten met de plaatsing van ingevroren embryo’s CWZ Nijmegen - IUI geen datum - OI geen datum Algemene corona-info ziekenhuis: 'vanaf 11 mei opstarten reguliere zorg. Mogelijkheden zullen per polikliniek verschillen.' Rotterdam SFG (werkt samen met het EMC) Nog geen bericht gehad voor intake IVF 2e kindje/terugplaatsing cryo (geen idee of dat uitmaakt) UMC Utrecht (volgens website) Cryo terugplaatsingen en iui in natuurlijke cyclus Diakonessenhuis Utrecht in samenwerking met LUMC (Leiden) Vanaf 20 mei weer cryo terugplaatsingen. Gelderse Vallei Ede (ivf in samenweeking met Radboud Nijmegen) Fertiliteitsafdeling gaat vanaf 11 mei weer gefaseerd open en beginnen met ovulatie inductie Ivf iui en cryo terugplaatsing volgen later Radboud UMC Nijmegen Vanaf 4 mei weer gefaseerd open en begint eerst met de patiënten die hun behandeling halverwege hebben moeten staken vanwege corona Nij Geertgen Zijn aan het opstarten, sinds 28 april weer IUI en sinds 6 mei weer IVF/ICSI UZ Gent Vanaf 11 mei volledige opstart voor Belgische patiënten en buitenlandse patiënten
Even de lijst weer naar boven gehaald, anders raakt ie kwijt Als er nog dames zijn met updates dan horen we het graag!
Ik ben gisteren gebeld door het ziekenhuis (Diakonessenhuis in Utrecht en tp in LUMC Leiden) dat ze weer opstarten!! Verwacht komende woensdag mijn menstruatie en mag daarna bellen om in te plannen voor cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Hoopte het al doordat ze vorige maand 20 mei hadden genoemd als opstartdatum maar zo fijn om nu ook echt een telefoontje te krijgen. Ik snap heel goed de frustratie van sommigen hier over het wachten en dat het ziekenhuis bepaalt wie hoger op de lijst komt. Een mmm-traject is sowieso al heftig maar op deze manier helemaal. Moet wel zeggen dat mijn ervaring met het Diak is dat iedereen van de fertiliteit, zowel artsen als verpleegkundigen, enorm begripvol en meelevend zijn. Als ik zelf aan de telefoon zegt "ach het is niet anders" dan zeggen zij: "Nou, je mag hier wel van balen hoor!". Ze kunnen er natuurlijk niks aan veranderen maar erkenning van je gevoel helpt al enorm. Succes voor iedereen. Hoop dat jullie ook zo snel mogelijk weer mogen starten.
Ik heb het vorige keer wel doorgegeven en toen ook gevraagd of ik het iedere keer moet doorgeven, toen hebben zij gezegd dat, dat niet hoeft. Ik vraag me dan ook af hoe ze weer op gaan starten. ze gaan dus blijkbaar echt prio bepalen obv criteria, maar bij wijze van spreken zijn die dames allemaal in de eerste helft van de maand ongi, hoe vul je dan die andere helft? Ik denk dat ik het wel iedere maand ga doorgeven gewoon.
Jeetje wat ontzettend slordig! Hopelijk zijn het sterke eitjes en mag je toch nog een mooie kans krijgen deze maand! Sterkte!
Oke. Ik zit bij ter gooi en het Vu. Deze werken samen. Zo raar dat ze dan tegen mij zeggen dat ze het weer gaan oppakken. Pfff sterkte ook met wachten..
Ik zou het als ik jou was gewoon steeds blijven doorgeven. Raar ik moet het juist blijven doorgeven zodat ze weten hoe mijn cyclus loopt. Zodat ze daarop makkelijker een planning kunnen maken.
Ik ga deze week ook rond bellen. Ik ga sowieso vu bellen, maar ook andere ziekenhuizen in nl en ook Duitsland (cuypers kliniek staat goed aangeschreven begrijp ik hier altijd) en België. Ik zie nu totaal geen reden meer waarom het zo lang moet duren ook. En als dat wel zo is, moeten ze het gewoon uitleggen. En dat gebeurt gewoon niet. Ik merk dat ik langzamerhand niet zoveel begrip meer op kan brengen. Waarom moet het zo lang duren? Je kunt ons toch niet met een kluitje het riet in sturen en de boodschap ‘misschien over een paar maanden, maar misschien ook niet’. Ik wil dat niet zomaar accepteren. Begin ook langzaam aan boos te worden. Eerst was er alle begrip, maar nu moet er gewoon actie komen. iemand recente ervaringen met evt wachtlijsten in belgie/Duitsland of in de klinieken in nl? Bijv andere dames die al rond gebeld hebben? toevoeging: ik heb hier nu ook een nieuw topic voor geopend
Ik vind dat er ook wel wat meer duidelijkheid mag komen.. kijk ik weer bij cwz en ze hebben een leuke slideshow aan foto's toegevoegd en ook start deze week hun reportagereeks over corona. Ze gaan ook in de avonden meer cliënten helpen. Het is allemaal heel algemeen. Het is een en al positiviteit wat super is, maar het is ook fijn als er wat meer duidelijkheid komt. Niet elke keer de vage boodschap: "Vraag het maar weer bij de volgende menstruatie." Ik snap opzich wel dat het lang duurt en dat ze mensen misschien niet opnieuw willen teleurstellen, maar ze kunnen toch wel iets van een indicatie geven.. voor de zomer, in de zomer, na de zomer, volgend jaar??
Wij zitten bij het umcg en zij zijn weer opgestart, nog niet op volle sterkte maar wel met alle behandelingen. Wij hopen over 2 weken met een cryo to te kunnen starten. @Do1981 ik herken wel wat je zegt. Ik heb zelf ook rondgekeken. Ben voor een scratch naar Duitsland(Cuypers) geweest en heb daar de mogelijkheid besproken tot het starten van n nieuwe poging. Stonden ze voor open, geen wachttijd. Toch al met al, wachten tot intake, testen opnieuw enzo gaat tijd in beslag nemen. Maar het is het overwegen waard, wel een lichtje aan het einde van de tunnel, beetje perspectief. Het umcg is begonnen dus voor ons niet meer van toepassing.
De zorgverzekering kan ook bemiddelen/contact opnemen met het ziekenhuis, of eventueel bekijken waar je terecht kan toch? Iemand daar ervaring mee?
Ik denk in deze tijd dat zij ook weinig kunnen.. maar Cuypers kan je zeker wel terecht. Gent plant ook weer intakes.
Ja dat is voor mij wel lastig, ik begin pas aan OI en heb lichamelijke klachten waardoor ik denk beter is om eerst maar gewoon in Nederland te blijven. Zo vaak een eind reizen, beter nog van niet. Mocht het ooit zover komen dat IUI/IVF nodig gaat zijn, dan ga ik hun zeker bekijken want hoor inderdaad veel goede verhalen over. @Gliss ik heb CWZ nog een econsult gestuurd, met eigenlijk algemene vraag of ze wat meer informatie kunnen gaan geven zoals andere ziekenhuizen doen. Ik laat het horen als ik meer weet!
Top! Ik ook. Verwacht ma of di menstruatie dus dan ga ik weer bellen. Ben over t algemeen tevreden over CWZ. T is nu alleen met corona erg onduidelijk.
Oh spannend! Ohh echt ik ben eigenlijk tot nu toe niet echt tevreden over ze.. maar gynaecoloog pas 1 keer gezien, dus ga het daar volgende keer met haar even over hebben nog en dan hoop ik een beter gevoel erbij te krijgen!