Ik denk, maar weet ik niet zeker: Dat ze eerst met de patiënten starten met medische indicatie, daarna patiënten die de behandeling echt hebben moeten afspreken, daarNa de patiënten die eigenlijk zouden beginnen en dan pas nieuwe patiënten.
ja, dat is idd zo volgens mij. Afbreken zijn er in het vu niet extreem veel volgens mij, iedereen die al aan medicatie zat mocht volgens mij afgemaakt worden. En iui en cryo ging door als je al al ovitrelle had gebruikt (bij mij ook, dat was mazzel, alleen vroege miskraam gehad). Dus ga er vanuit dat, dat er niet veel zullen zijn. Daarna wordt volgorde bepaald obv oa leeftijd en of je al kinderen hebt. De gemiddelde leeftijd bij vu is aardig hoog en met al een kind kom ik met mijn 38 aardig onderaan de wachtlijst ben ik bang. En ook als je nu mag starten weet je zeker dat je de keer daarna natuurlijk niet kan starten en je dan zo weer paar maanden mag overslaan tot een volgende poging. Maand overslaan vanwege uitgeloot was in de ‘normale’ situatie al vaak het geval en zal dat nu helemaal zijn.
Ik weet niet hoe ik dat lijstje kan updaten. Maar wilde in ieder geval even melden dat ik mag starten met een cryo in natuurlijk cyclus. In het Maxima Medisch Centrum Veldhoven, in samenwerking met het IVF lab in TIlburg. Echo afspraak staat gepland en die gaat door. Tenzij er opeens vrouwen zijn met een medische urgentie. Maar de arts verwachtte dat het wel door zou kunnen gaan. Ze starten nog mondjes maat. Ik ben echt een gat in de lucht gesprongen. Had er nog niet op durven hopen. Zeker omdat op de website nog staat dat ze alleen IUI en OI doen.
Heb het vu gesproken. Ze vertelden dat ze daar opgestart zijn met inseminaties en cryo terugplaatsingen. Nog niet met nieuwe ivf of icsi. Op de website staat dat ze opgestart zijn met 25% capaciteit. Maar degene die ik aan de lijn had dacht eigenlijk dat het minder was. ze willen/kunnen geen indicatie geven over mijn plek op de wachtlijst of enige indicatie hoe lang het nog gaat duren. Heel veel begrip aan de telefoon, maar daar koop ik niks voor
Wat ontzettend verdrietig Do. En echt balen sowiesie dat het schijnbaar zo druk is bij het Vu. Ook nirmaal gesproken dus blijkbaar lees ik.
ja, inderdaad. Heb voor deze 2e zwangerschap eerst 6x iui doorlopen. Daad ben ik 3 keer voor uitgeloot. Dat heeft gigantische mentale impact gehad. Ook verschillende uitleg gehad over prioritering. Oa is me 1x gezegd dat of je wel/geen kind hebt een punt van afweging is, later werd door arts weer gezegd dat, dat niet meegenomen wordt. En nu wordt het in bepaling wachtlijst weer gebruikt. Dat bewijst voor mij dat het maken van die prioritering normaliter ook al zo gebeurt. nog los van dat alles, ze nemen gewoon veel te veel dames in behandeling tov capaciteit die ze hebben. Was daar al super ontevreden over, maar maakt nu dat ik misschien toch ga overstappen. Echt lastige keuze wel
Dat lijkt me heel naar. Het duurt allemaal al zo lang. Vind hun werkwijze ook wel akelig. In ons ziekenhuis nooit hoeven loten of zoiets.
Wat heftig dat loten! Bij ons doen ze dat gelukkig niet (in de normale situatie), je start pas als er plek voor je is. Gelukkig is er voor IUI geen wachtlijst. IVF moet in ander ziekenhuis en daar is wel een wachtlijst geloof ik, maar geen loting. Dikke knuffel!
Wat ik mij afvraag... Waarom doen ziekenhuizen nu wel nieuwe ivf/icsi en verse terugplaatsingen, maar geen cryo terugplaatsing?
Misschien heeft dat met de capaciteit van het lab te maken? Begreep dat 1 vd redenen in ons zkh (alleen OI en IUI) dat ze geen iui deden was dat ze het lab daarvoor niet beschikbaar was. Die moesten ook alle zeilen bijzetten vanwege de cotonatesten en de vele analyses van de IC. Geen idee hoor. Weet niet wat qua inzet van mensen en middelen de belasting voor het zkh is bij nieuwe poging of terugplaatsing. Of dat de aantallen mensen tussen die behandelingen sterk schelen?
Overigens is het niet zozeer loten, want zij bepalen de volgorde obv criteria. Ik noem het uitgeloot. Maar je mag dan dus een maand niet starten terwijl je, je wel hebt aangemeld omdat anderen voor gaan.
ja mij lijkt een cryo tp ook ‘makkelijker’ in te zetten dan een nieuw traject. Bij een nieuw traject ben je toch vaker in het ziekenhuis...
Ja inderdaad. Hier benadrukte de arts ook dat ze proberen het met 1 echo rond te krijgen. 1 echo, Ovitrelle spuiten en 6 dagen later de TP. Ik blijf het toch heel onnavolgbaar te vinden waarom de opstart vd fertiliteitszorg zo traag gaat. Heeft iemand hier al uitleg over gekregen van haar ziekenhuis?
Hoi allemaal, Hier goed nieuws, CWZ is ook weer met IUI gestart! Vannacht ongesteld geworden en vrijdag een afspraak op CD3. Heel blij nu! Hoop dat jullie ook snel kunnen beginnen
Ter Gooi Blaricum werkt samen met VUmc Amsterdam Per 11 mei: Starten weer langzaam mondjes maat op voor cryo behandelingen. MCK Leiderdorp Per 11 mei: - Echo’s, bloedafnames en semenanalyses in de onderzoeksfase (na 1e intake) -Ovulatie-inductie (behandeling onregelmatige cyclus) -IUI behandelingen in een natuurlijke cyclus, met en zonder donorzaad -IUI behandelingen in een cyclus gestimuleerd met hormonen (start bij eerste dag menstruatie vanaf 11 mei 2020) -IVF/ICSI behandelingen met uitzondering van plaatsing van ingevroren embryo’s (start bij eerste dag menstruatie vanaf 11 mei 2020) -Consulten die in de kliniek moeten plaatsvinden/ consulten via beeldbellen -De verwachting is dat we per 1 juni starten met de plaatsing van ingevroren embryo’s CWZ Nijmegen Fertiliteitsafdeling is opgestart. - IUI is opgestart - OI is opgestart. - IVF/ICSI i.c.m. Radboud onbekend, zie Radboud info Rotterdam SFG (werkt samen met het EMC) Komende cyclus cryo terugplaatsing UMC Utrecht (volgens website) Cryo terugplaatsingen en iui in natuurlijke cyclus Diakonessenhuis Utrecht in samenwerking met LUMC (Leiden) Vanaf 20 mei weer cryo terugplaatsingen. Gelderse Vallei Ede (ivf in samenweeking met Radboud Nijmegen) Fertiliteitsafdeling gaat vanaf 11 mei weer gefaseerd open en beginnen met ovulatie inductie Ivf iui en cryo terugplaatsing volgen later Radboud UMC Nijmegen Vanaf 4 mei weer gefaseerd open en begint eerst met de patiënten die hun behandeling halverwege hebben moeten staken vanwege corona Nij Geertgen Zijn aan het opstarten, sinds 28 april weer IUI en sinds 6 mei weer IVF/ICSI UZ Gent Vanaf 11 mei volledige opstart voor Belgische patiënten en buitenlandse patiënten
Bij de kliniek gaven ze aan dat ze het langzaamaan doen om te kijken of alle genomen maatregelen werken. Om eraan te wennen maar ook om in de gaten te blijven houden wat het aantal besmettingen doet. Maar als ik zo naar het lijstje kijk gaan die nog vrij snel vergeleken met sommige ziekenhuizen.