Opstarten in de ochtend.

Discussie in 'De lounge' gestart door Mila2011, 5 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ben ook absoluut geen ochtendmens. Heb vooral heel veel rust en tijd nodig, dus daar hou ik rekening mee in de planning.

Op de dagen dat ik werk plan ik gewoon heel veel tijd in sochtends. Dan kleed ik ook alleen de oudste aan en maak haar klaar voor psz en drop haar op mijn weg naar werk.

Op mijn vrije dagen zet ik mijn wekker een half uur voor de kinderen wakker worden. Dan heb ik even de tijd voor mijzelf haha.

Niet snoozen inderdaad, dan wordt het alleen maar erger.

2. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    Wat voor ontspanning oefeningen doe je?

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik merk dat ik er nu in de winter meer moeite mee heb dan zomers als het al vroeg licht is. Heb nu vaak het gevoel alsof het midden in de nacht is terwijl het dan al gewoon 7.00-7.30 uur is.
    Als ik werk en vroeg op moet sta ik op voor de kinderen wakker zijn zodat ik rustig koffie kan drinken.
    En ik dwing mezelf gewoon want als ik blijf liggen dan word het niks.

4. Jebb

Jebb Niet meer actief

Ooh ik ben ook echt GEEN ochtendmens, een avondmens eigenlijk ook niet hahaha.
    Ik word het liefst tussen 8 en 9 wakker en blijf dan nog ff half uurtje wakker worden. Dan uit bed huishouden doen of beetje rommelen (nu ik hoogzwanger ben overigens niet.. dan ga ik beneden lekker koppie thee drinken en spelen met onze dochter)
    En 's avonds ook weer lekker bijtijds naar bed, zo rond uur of 10..

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh ik ben ook echt geen ochtendmens! Echt zo'n moeite mijn bed uit te komen, maakt niet uit hoeveel uur ik slaap. En ze zeggen dat snoozen inderdaad eigenlijk niet goed is, maar het is zó lekker! ;)
    Ik neem me regelmatig voor om wat eerder op te staan 's ochtends, maar dat lukt me meestal echt niet. Ik ben echt meer een avondmens, al word ik vaak wel erg moe rond 22:30, maar vind het dan vaak zonde van mijn tijd om te gaan slapen. Heb al zo weinig avond omdat de kinderen meestal laat naar bed gaan.

6. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Hier ook echt geen ochtendmens.. vreselijk om er zo vroeg uit te moeten.
    De kleren van de jongens leg ik savonds klaar als ik ze naar bed breng. Dat scheelt in de ochtend veel tijd! De oudste kan zichzelf aankleden, ik kleed mezelf en de jongste aan en gaan dan naar beneden.
    Douchen doen we allemaal in de avond voordat we op bed gaan.

Als ze beide naar school moeten leg ik savonds de tassen en jassen klaar, de bakjes en bekers op het aanrecht zodat ik in de ochtend zo het brood en drinken erin kan doen.

7. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben echt een ochtendmens.
    Manlief ook, dus dat scheelt.
    Ma. tm vrijdag gaat de wekker hier 6:30 in de winter en in de zomer een uurtje eerder.
    In het weekend ben ik zeker voor 8 uur uit bed.
    Meestal al om 7 uur.
    We gaan ook redelijk vroeg naar bed.
    Is gewoon ons ritme waar we ons prettig bij voelen.
    Waarom op de bank in slaap vallen als je moe bent 's avonds.
    Dan ga ik liever optijd naar bed en nog even lekker lezen oid.

8. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.128
    406
    83
    Wakker worden en gelijk actief zijn vind ik afschuwelijk. Ik heb minstens een uur nodig om echt goed wakker te worden, elke activiteit en elk geluid kosten alleen maar energie die ik hard nodig heb om wakker te worden. Helaas hebben de kinderen daar geen boodschap aan ;)
    Douchen sochtends kan ik ook echt niet, dat kost veel te veel energie en daarna ben ik alleen maar moeier..

9. Marchella

Marchella Niet meer actief

Voor mij is het niet zo zeer dat het me energie kost om te douchen in de ochtend maar dat het me mijn o zo dierbare extra paar minuten met mijn geliefde bed kost :D
    Daarom douche ik graag s'avonds.

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hier heel erg ochtendmens. Ook als ik heel weinig geslapen heb kom ik er makkelijk uit (wel handig met oproepdiensten 's nachts ;) ).
    Ik heb mijn ontzettende inkakmoment altijd rond 16 u en als ik niet bijtijds naar bed ga rond 23 u (normaal lig ik rond 21.30 u in bed, maar bij bevallingen natuurlijk niet).

11. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Dit had ik kunnen schrijven! Ik kan prima vroeg opstaan zonder ochtendhumeur. Maar als mijn kinderen tegelijk met mij opstaan, dan kan ik er echt niet tegen. Gelijk al dat getetter aan je hoofd, strijd om speelgoed, "mama, kijk eens wat ik gekleurd heb", "gaan we al eten?", "vandaag hoef ik geen eten hoor" enz. enz. Daar word ik echt bloedchagrijnig van, zelfs al doen ze niks verkeerd. Alleen die drukte al direct om je heen. En om die reden sta ik altijd drie kwartier eerder op dan mijn kinderen. Lees: kwart over zes. Dan kan ik rustig de dag opstarten en ben ik geen bitch als de kinderen beneden komen... Verslaap ik me en ben ik genoodzaakt tegelijk met mijn kinderen op te staan.....: dan is de oudste blij dat ie naar school kan vertrekken en de jongste is blij dat ik even ga douchen :):)

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.508
    4.350
    113
    Vrouw
    Als ik mijn ogen open doe, heb ik 5 minuutjes nodig om op te drogen en dan spring ik bijna zingend mijn bed uit :) heb geen ochtendhumeur, mijn dochter ook niet. Mijn man heeft een kwartiertje langer nodig om bij te komen en dan is hij ook wakker.
    Hier wordt gelijk actie ondernomen en hebben eigenlijk ook nooit haast of tijd tekort 's ochtends.

13. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.128
    406
    83
    Haha dat ook ja

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Op zondag doe ik altijd lekker rustig aan als het kan. Dan kan het best gebeuren dat ik pas in de middag ga douchen en aankleden.
    Door de week sta ik extra vroeg op zodat ik me niet hoef te haasten. Ik snooze mn wekker 3x dus ik sta een kwartier nadat de wekker voor de eerste keer gegaan is op.

15. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    Mijn wekker vanmorgen 20 minuten eerder gezet en niet op snooze gedrukt haha ik was al aangekleed en klaar toen ik de kinderen wakker ging maken.
    Voelde in het begin een beetje nutteloos, maar de ochtend verliep een stuk rustiger. Ga het deze week eens uitproberen!

16. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    's Morgens uit bed komen daar ben ik echt niet goed in. Hoe laat het ook is. Gevolg is dus dat we op vrije dagen pas rond 10 uur uit bed rollen waar ik vervolgens dan eigenlijk ook weer van baal.
    Als ik er eenmaal uit ben gaat het wel, maar voordat ik me ertoe heb gezet...

Dochterlief heeft nergens last van 's morgens en staat meteen te springen. Daar kan ik meestal ook niet zo goed tegen 's morgens, al die drukte.

17. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.130
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ik ben echt een avondmens. In de ochtend niet vooruit te branden en in de avond altijd zin om nog wat leuks te doen, en/of wat nuttigs. Tenzij ik echt oververmoeid ben (wat het laatste jaar helaas nogal eens gebeurt door mijn autistische nachtbraker).

18. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Nou idd ik word echt slechtgezind van zoveel drukte in de ochtend
    Ik moet gewoon even kunnen relaxen voor de drukte begint.

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ben ook geen ochtendmens, en nu ik zwanger ben helemaal niet. Ik heb mijn douche 's ochtends (vroeger functioneerde ik niet zonder) verplaatst naar 's avonds. Ik word er alleen maar vermoeider van gedurende de dag.

Verder doe ik rustig aan, dus ik sta wel op tijd op. Niets zo irritant dan die race tegen de klok.

Deel Deze Pagina