Vlakbij het Stadionplein. Ik heb dus nog absoluut geen idee of we daar wel een vergunning krijgen hoor, maar nou ja... Het is een beginnetje
Was een grapje hoor! Ik vind een tuin net zo goed belangrijk. Op ons vorige kdv hadden ze een ministukje, dat vond ik zo zielig!
KDV Kinder Garden vestiging Vondelstraat (zit onder mijn werk) heeft een onwijs mooie ruime tuin voor Amsterdamse begrippen. En dan ook nog eens om de hoek bij het vondelpark. De buurt bij het Stadionplein is wel een dure buurt geloof ik. Kun je vast wel een wat hoger uurtarief vragen.
Iets meer dan een klein lapje is wel fijn ja. En kleed het een beetje aan! (ik was er al van uitgegaan dat je niet echt met alle kids het vondelpark in zou wandelen, was het knipoogje vergeten) Nadeel van die buurt is dat panden waarschijnlijk ook de hoofdprijs kosten... dat moet je idd nog maar gefinancierd krijgen. Succes!
Ja, dat is wel waar... Een mooi pand mét tuin kost een hoop. Maar hopelijk kunnen we behoorlijk wat krijgen met een fatsoenlijk businessplan. We zien wel! Ik ben iig blij dat ik op weg ben. Als iemand toevallig een mooi pand in Amsterdam tegenkomt: ik hoor het graag
Kindergarden is heel mooi. De website vind ik ook echt prachtig, niet dat dat wat zegt haha. Ze hebben in Weesp ook een vestiging maar ik geloof dat die wat minder mooi is dan een aantal andere vestigingen. Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen bij je! Ik zal net als Bri je topic volgen.
Weet niet of je er nog op zit te wachten natuurlijk maar wij hebben bij ons kdv gekeken naar: - voeding (is voor mij erg belangrijk) - babygroep (niet verticaal) - extra mw die langs groepen loopt, bijspringt bij drukte en schoonmaakt - eigen bedje per kind - rust en alle tijd bij wegbrengen en ophalen - schoon en nieuwe spullen die niet kapot en kaal zijn - veel lichtinval Wij betalen meer dan vergoed wordt maar door het goede gevoel, de goede leidsters (het belangrijkste!) en het persoonlijke contact is dat het gewoon waard Succes met je zoektocht!
@ Juju: ik ben zeker nog geïnteresseerd hoor! Fijn te zien trouwens dat ik eigenlijk alles wat jij noemt hier ook van plan ben!
Nou, het eerste deel van de enquete is weer klaar. Hij is nog absoluut niet zoals ik m zou willen hebben, maar anders duurt het weer zo lang... Dus als jullie m zouden willen invullen: heel graag!
ik wilde hem invullen maar hij werkt niet goed Marb. Kan bv maar 1 x veel interesse ingeven, daarna niet meer
Hey! Wat spannend zeg! Ben zelf ook leidster op een kdv maar dan tussen zoetermeer en rotterdam in. Zeker nu ik zelf een kleintje heb ben ik wel benieuwd naar wat jij wil gaan doen qua: en misschien dat ik nog een aanvulling voor je heb?? -1 groep / meerdere groepen? -babygroep? -horizontaal / verticaal? -buitenruimte / dakterras (ook buiten maar toch weer anders ) -trappen in het gebouw (mocht je een woonhuis gebruiken) heb je meer risico's natuurlijk. -VVE -Pedagogisch werk plan -Bij ons is er een nieuwe regel dat van alle ped.med. op de locatie iig 20% mbo plus / hbo moet hebben. -cursussen / trainingen -ga je bij het aannemen van leidsters letten op het uiterlijk of op hun doen en laten (hier is er pas iemand niet aangenomen omdat zij een zichtbare tatoeage had maar met meelopen echt super was richting de ouders/kinderen) -dagritme -warme maaltijd? + wie gaat dat dan maken? -flesvoeding op het kdv / van huis? -openingstijden -flexibele opvang -grootte van de groepen en het aantal leidsters Zou ook eens rondkijken wat de wachtlijsten zijn bij kdv's in de omgeving. Hier is er namelijk geen wachtlijst meer, behalve voor de dinsdag, de rest allemaal beschikbaar ivm terugloop (nieuwbouwprojecten etc uitgesteld). Zelf vind ik het ook fijn als het er binnen gezellig uitziet. Dat ook wat je wilt uitstralen er ook echt in te zien is. Houten speelgoed vind ik erg mooi. Wil je wat gaan doen voor het milieu? biologische voeding etc? veel groen? Wij hebben wat ouders op de groep die dat graag willen zien. Laat je je nog inspireren door een bepaalde pedagoog? Beetje veel dingen door elkaar maar hoop dat je er wat aan hebt! Zal ook je enquette invullen. Groetjes!
Leuk dat je je eigen KDV op gaat zetten. Ik heb ook een kinderdagverblijf opgezet, maar niet helemaal alleen. Samen met een vriendin hadden we al een soort naschoolse opvang op de Vrije School. De kleuters zijn eerder uit, dus het was officieel een overblijf, maar dan van 12.45u tot 14.45u. Het was zo'n succes dat we er een BSO en een peutergoep van hebben gemaakt. Babygroep is niet meer gelukt, vanwege, tja alweer, de ruimte. Ik heb nu weer een opvang aan huis. De BSO en peutergroep konden in het gebowu van de school. dat was een groot voordeel, want zo hadden we geen gedoe met het bestemmingsplan, want het was tenslotte al een school. Ook bijna geen huur, want de huren de lokalen voor een symbolisch bedrag van het schoolbestuur. Die babygroep was een probleem, want de huur is erg hoog en eiegenlijk moet je eerst je pand hebben en kun je dan pas een vergunning aanvragen om er te mogen zitten. We hadden datzelfde probleem met onze medische praktijk. Je kunt wel bij de gemeente informeren of de kans er in zit dat je de vergunning krijgt, maar je krijgt het pas definitief als je het pand hebt. Voor kinderopvang is hier altijd het bestemmingsplan een punt en dan met name de parkeervoorzieningen. Als je het echt wilt, is het natuurlijk altijd te doen, maar voor ons als 'vrijwillige bestuurders' was het op een gegeven moment wel klaar en toen onze eigen dochter geboren werd ben ik weer 'back to basic' lekker thuis begonnen. Mijn thuiscrèche is nu officieel gastouderopvang. Zit je wel even met een GOB ertussen, maar ik heb een goed en goedkoop bureau voor ZZPers gevonden, dus zo kan het wel even. Misschien dat we het ooit nog uitbouwen, maar voorlopig is het wel prima zo. Heel veel succes met je plannen en op een gegeven moment moet je gewoon ergens beginnen. Je krijgt met heel veel instanties te maken (hier: brandweer en GGD bv. die met tegenstrijdige regels kwamen, enz), maar gewoon doorgaan en stap voor stap alles oplossen en het komt goed. Ook als de GGD komt er alles is nog niet helemaal op orde, je krijgt nog wel een kans om het op te lossen. Personeel is echt een uitdaging, maar investeer vooral in goede mensen, daar hangt of staat je hele project mee. Als je niet direct te groot begint, kun je ook rustig dingen opbouwen (je zou bv. ook met één verticale groep kunnen starten) . Heel veel succes en ik ben heel benieuwd het allemaal gaat.
Wauw meiden, wat een uitgebreide reacties! Ik ga er dit weekend eens goed voor zitten en weer een stuk schrijven.