Opstarten kdv

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door marb, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vinden jullie een leuke naam voor het kdv?

1. Buiten de box

2. Buitenkans

3. Buitenbeentjes

4. De Bloemetjes Buiten

5. Buitengewoon (eventueel met iets erachter)

6. Buitenspel

7. Buitenaards (eventueel met iets erachter)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wat betreft de vragenlijst:
    Bij de vraag of ik bereid zou zijn extra te betalen voor diensten, bedoel je dan dat je wanneer je de diensten afneemt je daarvoor extra betaalt. Of dat de uurprijs hoger wordt zodat deze diensten onbeperkt af te nemen zijn? Vind ik nogal een verschil namelijk. Ik zou niet tot nauwelijks bereid zijn om een hogere uurprijs te betalen, maar ik zou bepaalde diensten mogelijk wel afnemen als ik een keuze heb en dus wat extra betaal indien ik ze afneem.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Daar ben ik het wel mee eens, ik heb het ook op die manier ingevuld (alleen betalen bij gebruik, geen hogere uurprijs).

Verder heb ik zelf trouwens een duidelijke voorkeur voor horizontale groepen, niet voor één groep van 0 tot 4 jaar. (hier op het kdv gaan ze met 2 jaar over naar de peutergroep, dat bevalt me goed.)

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oh! Zo is het ook bedoeld inderdaad! Zal de enquete aanpassen, bedankt voor de tip! :)

Ik wil sowieso graag horizontale groepen, met 'uitstapjes' naar de andere groepen (misschien tijdens de workshops etc. maar dat weet ik nog niet zeker).

Wat vinden jullie trouwens van de naam 'buiten de box'?

5. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb even een poll toegevoegd aan de openingspost, met een aantal namen erin. Ik hoor graag welke namen jullie leuk vinden.

Ze hebben allemaal iets met 'buiten' erin omdat ik veel met buiten/natuur/milieu wil doen.

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
  7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @marb: allereerst veel succes met het opzetten van je kdv! Lijkt me verschrikkelijk veel werk...

Ik heb de enquete ook maar even ingevuld, ook al woon ik niet in of rond Amsterdam. Ik heb verder ook niet veel ervaringen met kdv's, behalve dan die waar mijn zoontje bij zit.

Daar hebben ze trouwens tussen de middag warm eten, versgemaakt (ze hebben ook een keuken en een kok - maar dan ook 6 groepen...) waardoor de uurprijs iets hoger ligt. Om half 5-5 uur krijgen de kinderen een boterham. Dus als wij ze vanaf 5 uur ophalen, zijn ze helemaal klaar. Ik ben dat zo gewend, maar van andere ouders krijg ik altijd veel jaloerse blikken als ik dat vertel...
    Ook is het verlengde opvang (van half zeven tot half zeven - nog niet eens zo lang). Ik weet niet wat de tijden zijn die jij aan wilt houden, maar voor werkende ouders vind ik dat ideale tijden. Wel een beetje vroeg naar mijn zin, maar half zeven 's avonds is voor een forensenstad wel handig. Dat ligt in Amsterdam natuurlijk wel anders, aangezien veel ouders in de stad werken.

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Bedankt voor je reactie, ook op de enquete! Het is een heel algemene enquete hoor, ik wil gewoon graag weten waar mensen interesse in zouden hebben. Het is geen klantenwerving!

Dus ook @ andere meiden: jullie zouden me erg helpen door de enquete in te vullen, je hoeft dus niet in Amsterdam te wonen, op zoek te zijn naar een kdv e.d.

Het is inderdaad mijn bedoeling om het te doen zoals jij zegt, ook voor het gemak van de ouders. Het is toch heerlijk om thuis te komen en dan niet meer het gedoe te hebben met eten! Bovendien is het gezonder om tussen de middag warm te eten!

De openingstijden ben ik nog niet helemaal uit. Ik zat te denken aan 7-7, maar dat kan nog veranderen. :)

Oh ja, enneh... succes met de bevalling alvast!

9. Bri

Bri Niet meer actief

Voor ouders die niet in staat zijn hun kinderen vroeger op te halen is het idd wel ideaal als ze al warm gegeten hebben.
    Wij kunnen het bijna altijd voor elkaar krijgen om ze tussen half zes en zes uur op te halen. En we eten gewoon met z'n allen, rond een uur of zes. Voor ons werkt dat heel goed. Ik vind het belangrijk om als gezin samen aan tafel te gaan.
    Maar goed, als dat niet haalbaar is met werk- en reistijden is het super als er op het kdv gegeten kan worden. En ook daar eet je samen aan tafel, weliswaar niet als gezin, maar wel met de andere kindjes.

Qua namen: ik vind Buiten de box niet zo goed werken in het nederlands. Van de namen die je geeft vind ik Buitengewoon de beste, met als 2e De bloemetjes buiten. De andere namen, mwah... (buitenspel heeft deels een negatieve klank, zo van: je staat buitenspel, je doet niet mee).
    Een naam die voor kinderen ook logisch en herkenbaar is, is wel zo leuk. Eventueel kun je een wat abstracte naam kiezen, met een herkenbaar logo. Dan kun je er als ouder ook een begrijpelijke naam aan geven voor je kinderen.

Horizontale groepen met af en toe uitwisseling / samenspelen / overloop naar elkaar toe, is super! Bevalt ons hier heel goed. De kinderen kennen ook de andere leidsters (heel fijn als ze in de vakantieperiodes of bij ziekte voor elkaar invallen, dan zijn ze ook een beetje vertrouwd voor je kind) en andere kindjes. Bovendien kun je kinderen die hun eigen groep al iets ontgroeien wat extra's bieden, of ze heel geleidelijk aan laten wennen voordat ze overstappen (of ze juist nog af en toe bij de kleintjes laten spelen als ze de overstap erg groot vinden).

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wat bedoel je precies met een abstracte naam? Iets wat er niets mee te maken heeft ofzo?

11. Bri

Bri Niet meer actief

Ik bedoel iets waar kleine kinderen zich (nog) niks bij voor kunnen stellen. We gaan weer naar 'Buitengewoon'.... hmm, wat voor beeld moet een kind zich daarvan vormen?
    'De bloemetjes' is dan een stuk herkenbaarder.

Maar misschien ben ik hier wel de enige mee hoor, heb ook nog geen andere ouders gehoord die ons kdv ook De Pinguin noemen (logo van ons kdv, met een naam die ik voor kinderen ook wat lastig vind).

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Mja, dat zat ik dus te denken met 'buiten de box'. Dat kunnen kindjes dan gewoon 'de box' noemen. Of: 'we gaan naar buiten' :p

Ik vind zelf 'buitengewoon' wel heel 'clever', maar niet echt léuk.

13. misa

misa Niet meer actief

Ik heb op buitenbeentje gestemd. Klinkt wel leuk. Ik vind dat de naam wel iets meer begripvollers mag hebben voor kinderen, maar ook uit één woord moet bestaan. :)

14. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ik ben het eens met Misa.
    Je hebt nu slimme namen gekozen waar je mee duidelijk maakt dat je kinderdagverblijf "anders" is en te maken heeft met buiten (met dubbele betekenis.) Maar ik vind ze niet zo gezellig of inderdaad begripvol naar de kinderen toe.

Wat je ook zou kunnen doen is zodra je een locatie hebt de omgeving je laten inspireren. Door een leuke straatnaam of het pand zelf. Misschien is het buitengedeelte van het pand wel helemaal niet zo bijzonder maar het pand wel net een kasteel!

Of je zou specifieker kunnen zijn in wat deze KDV belangrijk maakt zoals ik spaar kinderboeken en ik zou me daar door laten inspireren zoals: Fabeltjes, Nooitgedachtland, De verhalentuin. of Sprookjeshuis. Of mijn liefde voor theater: De poppenkast.

De naam komt wel! Opeens bedenk je iets waarvan je gelijkt weet dat, dat het is!

Succes verder! Leuk dat je ons laat meedenken!

15. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Buitenpret?

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oh, die vind ik ook best leuk!

Lastig hoor, ik vind zelf 'buiten de box' het leukst, ook omdat we veel met andere talen willen doen, maar als niemand die leuk vindt... :(

17. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik ben alweer een stukje verder trouwens: vandaag bezig met de cao kinderopvang uitpluizen en een personeelsprofiel opstellen, zodat er binnenkort advertenties kunnen komen. Ook nog steeds bezig met het pand, dat is volgens mij echt het grootste struikelblok.

Ook ben ik bezig met het ontwerpen van de website, dat is echt leuk om te doen! Maar ik kan nog niet echt een logo ontwerpen als ik niet zeker ben van de naam. Hm.

18. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Er is al een kdv dat buitenpret heet.

Wat dacht je van buitenshuis?

19. Bri

Bri Niet meer actief

Zolang het niet in Amsterdam e.o. zit, lijkt me dat geen groot probleem.

marb, uiteindelijk moet je de naam kiezen waar jij het meeste gevoel bij hebt, je cliënten wennen er wel aan!
    heb je overwogen om het kdv 'out of the box' te noemen, aangezien je aangaf ook engelstalig te willen werken?

buitelaars
    vrijbuiters
    de buitenplaats

hihi, dit is weer 'ns wat anders dan babynamen verzinnen :)

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

leuk hoor je eigen kdv openen..
    ik zou het liefst zien dat er meer leiding was. ouders laten hun kindjes met een gerust hart achter als ze zien dat er voldoende leidsters zijn. tenminste zo ervaar ik het. bij onze kdv vond er een tijdje geleden een reorganisatie plaats en het kwam dan wel eens voor dat er niet voldoende leidsters waren heeeeeeel erg irritant!
    ook vind ik dat de kindjes best weinig te eten krijgen..ze hoeven natuurlijk niet volgepropt te worden maar tussen de middag een cracker en diksap of alleen een boterham en diksap vind ik wel weinig.

Deel Deze Pagina