Heb even zitten meelzen, wat ik belangrijk vind (als leidster én moeder) is: - Voldoende geschoold personeel - Elke dag (tenzij het regent) naar buiten - Horizontale groepen (mijn ervaring is 0-2 en 2-4, maar hier in de buurt zit er eentje met groepen van 0-1, 2-2,5 en 2,5-4) Verder nog een tip: Leidsters willen veel voor je doen, maar laat er ook iets voor terugkomen, laat het thuiswerken (ideeën voor thema's etc.), vergaderen en EHBO'en niet vanzelfsprekend zijn, maar laat zien dat je je personeel waardeert......
Jongens, het wordt tóch Buiten de Box (of heel misschien nog 'out of the box' ). Ik vind m zelf heel erg leuk én ik heb al een heel leuk logo ontworpen Vind het wel jammer dat bijna niemand m leuk vindt, maar wat Bri al zei: ik moet m vooral zélf mooi vinden. Denk niet dat mensen wegblijven door de naam...
Out of the box zou ik zeker niet doen aangezien het officieel outside the box is. Buiten de box vind ook ik niet mooi en ik denk dat veel mensen geen idee hebben wat je ermee bedoelt. Voor hen zal het enkel overkomen als krom Nederlands.
Eh meiden, ik zei dit een paar dagen geleden: Ik ben er zelf echt heel blij mee, dus wat mij betreft laten we nu de naam zitten (anders word ik alleen maar onzeker, als iedereen steeds zegt dat ze m niet leuk vinden... ) en gaan we verder over de rest! Ik ben ook al een behoorlijk eind met de website, het gaat echt lopen nu! Het lastigste is nog steeds om een pand te vinden, maar ik heb 3 opties nu, ben benieuwd of daar iets uitkomt!
Ik ben zo benieuwd naar de site! En wat betreft de naam....ik begin er al aan te wennen hoor. (Alhoewel ik wel stiekem een lichte voorkeur heb voor "out of the box".) Ga je ook groep namen bedenken? Waar ik nu werk zijn we nml ook onderverdeeld in groepen en die hebben ook weer een naam. De kinderen zullen het daardoor meer hebben over hun groepsnaam dan de kdv naam. Maar ja dit is iets voor latere zorg. Eerst het pand. Spannend!!
Ik ben ook benieuwd naar de website! Ik vind persoonlijk een nette website wel belangrijk voor de uitstraling. Dus geen standaard-in-elkaar-geflanst-geval. En ik begin ook te wennen aan de naam hoor. Dus komt vast wel goed!
Ghehe... de website wordt heel mooi hoor! Mijn schoonzusje is grafisch ontwerper en ze helpt me heel veel. Ik zal eens kijken of ik het logo kan plaatsen hier! edit: gelukt! In die kleuren wordt de website dus ook. Ik hou van rustig, veel van die kdv-websites zijn enorm druk, dat vind ik niet mooi.
He Marb, ik vind buiten de box juist de leukste naam uit het lijstje en ben blij dat je gewoon de naam kiest die je zelf het mooist vindt. Ik gebruik de naam van het kdv alleen met andere volwassenen en noem het tegen mijn zoon gewoon 'de kindjes'. Ik vind het juist zo irritant dat het altijd van die 'infantiele' namen zijn. 'Gaat je dochter naar Okidoki? Nee naar Toppie.' Mooi logo ook, goed bezig!
Oh, ik zal ook nog even toelichten waarom ik 'buiten de box' zo'n goede naam vind. Je kunt 'm eigenlijk op 3 manieren opvatten, tenminste ik had die associaties: - 'buiten de box' als verwijzing naar het leven van ouders buiten hun rol als vader/moeder. Juist omdat ze die verbreding willen houden brengen ze hun kinderen naar de opvang. Er is meer in het leven. - 'buiten de box', want op de opvang is er vanalles te beleven voor de kinderen. De naam verwijst voor mij naar vrijheid, het mogen ontdekken van de wereld. En het buitenleven in de natuur komt erin naar voren, zoals je graag wilde. - 'buiten de box' is niet zomaar een standaardkinderdagverblijf. Dit kdv onderscheidt zich, zoekt creatieve oplossingen en laat zich niet in hokjes vangen! Ik vind het zelf het belangrijkste dat er voldoende leidsters zijn en dat ze goed opgeleid zijn, regelmatig cursussen volgen om hun blik scherp te houden en dat ze af en toe wat nieuws proberen. Qua extra service lijkt dat warm eten onder de middag me wel wat. Af en toe extra aandacht voor muziek, dans etc is natuurlijk toe te juichen, maar ik weet niet of ik daar veel extra geld voor over zou hebben. Wat mij betreft hoeft het in ieder geval geen 'les' te zijn, dat is zo prestatiegericht. Als de leidsters dat zelf kunnen verzorgen binnen een themaweek ofzoiets, vind ik dat meer dan voldoende.
En iedere dag, al is het maar even, naar buiten, ook als het regent (behalve met kleine baby's natuurlijk). Ik ben erg benieuwd naar je website!
Hartstikke goed marb, het is JOUW onderneming, dus hou vooral vast aan jouw ideeën (en je naam). Dat je als een van de eerste kdv's het complete rapport-Gunning gaat implementeren geeft je een tijdelijk voordeel, daar ben ik wel van overtuigd. Dus eigenlijk heb je nu al 2 USP's: het buitenzijn (meer dan anderen) en veiligheid/kwaliteit écht serieus nemen, ook als je daardoor iets duurder uit bent. Succes met je samenvatting D) en vooral met het vinden van een geschikt pand! Liefst gelegen aan een park, zodat buiten ook écht buiten is...
Dankjewel! Het staat even op een lager pitje nu, aangezien we vandaag verhuisd zijn! De komende week staat nog even in het teken van uitpakken en inrichten (aaaargh, wat een gedoe is verhuizen!) maar daarna ga ik er weer vol tegenaan.