Ik geef mijn dochter nu ruim 7 mnd bv, t gaat nog steeds super goed. Maar ik wil graag een beetje van het op aanvraag voeden af. Ook omdat ze nu wat bijvoeding krijgt en dit eet ze graag maar ze is nog behoorlijk vol van de vorige voeding waardoor ze hele kleine beetjes fruit en groente eet laat ik er wat langer tussen dan eet ze dit heel goed! Nu moet bv wel het belangrijkste blijven het eerste jaar maar ze krijgt nog ongeveer 6/7x bv en ik wil graag dat er wat meer ritme in.komt, ik kan er nu niet echt iets op pijlen wanneer ze doorslaapt of wanneer ze wakker word s ochtend en soms wil ze na 3 uur drinken soms na 5/6 uur ik wil er nu graag iets meer regelmaat in hebben, hoe doe ik dat? Kan dit? T mag niet tenkoste gaan van de bv natuurlijk.
Tot een jaar is bv de hoofdvoeding, dat ze dus maar kleine beetjes bijvoeding eet, is helemaal niet erg. Juist als ze veel meer zou eten, kan dat je productie doen dalen. Ook voeden op schema kan slecht zijn voor de productie. 6/7 x bv op een dag is heel redelijk voor die leeftijd. Mijn dochter hoeft niks als ik 'voor haar tijd' iets aanbied en als ik te laat ben (bijv. door douchen niet horen huilen) dan is ze te overstuur om te drinken. Ik denk dat het iets is waar je je een beetje bij neer moet leggen.
Nou ja ehm of wat Marlett schrijft of ehm: Iedere 3 uur na de borst iets anders aanbieden en dan haar weer laten komen voor een verzoek om borstvoeding??