schimmelinfectie blijvend zichtbaar?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Wen26, Sep 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Hey hallo,

Ik heb even een vraagje over een schimmelinfectie op je tepel.

Ik heb bijna 2 maanden lang een schimmelinfectie gehad op beide tepels (een variant op spruw), soms leek het even weg te gaan, maar dan kwam het toch weer terug! Op een gegeven moment was 1 tepel bijna voor de helft 'besmet'.
    Sinds een maand is de infectie gelukkig helemaal verdwenen, maar je ziet nog steeds erg goed waar de infectie gezeten heeft. De tepel is een stuk lichter geworden, echt een soort litteken van de infectie. Is dit voor iemand herkenbaar? En ging dat na enige tijd weer weg, of is dit blijvend?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

gr Wendy

2. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Niemand een schimmelinfectie gehad? hihi

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Niet op mijn tepels.

Kan je niet helpen, sorry.

Ik weet wel dat littekens op gewone huid jaren duren voordat die uitgerijpt zijn. Dat betekent dat het jaren duurt voordat een litteken is zoals hij uiteindelijk word. Mischien kun je wat bepanthen masseren ? Door het masseren gaat er meer bloed naar de tepel en daardoor heelt het litteken sneller. Bepanthen gaat prima samen met bv.
    En donkere mensen genezen vaak minder mooi. Maar of dat allemaal van toepassing is op een tepel weet ik niet zeker, maar lijkt mij wel.

Share This Page