Wie heeft de gouden tip Met kerst kook ik voor een aantal vrienden. 2 van deze gerechten moeten dus in de oven. - Aardappelquiches en de rollade, beide op een andere temperatuur en de rollade langer dan de quiches. (45 min en 30 min) Ik heb helaas maar 1 oven... het zou wel boven elkaar kunnen, maar ik ben dan bang dat de een de warmte tegen houdt, voor de ander en dus mijn gerechten mislukken. Wie heeft de oplossing.
Dat gaat niet, het fornuis is bezet door de stoofperen, aardappeltjes, gepaneerde rosbieflapjes en varkenshaasspiesjes met appel
Rollade overdag doen en savonds alleen opwarmen? Zo ga ik hrt doen moet ook 2 dingen in de oven maken
Waarom stoofperen op het fornuis? Kun je toch vooraf maken? En dan de rollade op het vuur. Of de aardappeltjes in de oven...
Stoofperen kunnen prima dag van te voren (lekkerder zelfs vind ik). Dan heb je weer een gaspit vrij. De rollade in de middag al aanbakken en even opzetten. Vuur uit en s'avonds verder bereiden. Dan proef je ook de kruiden beter vind ik zelf. stoofperen is dan kwestie van even opwarmen en dat is zo gedaan.
Dank jullie wel! Ik heb de oplossing een leenoventje Bedankt voor het meedenken en iedereen een fijne kerst!