Vraag over jongetjes op het potje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Adriana85, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Mijn zoontje gaat sinds een week op het potje. Hij weet wat hij erop moet doen en begint ook meteen te plassen. Echter, hij plast er steeds over want hij kan niet naar beneden richten. Soms stuur ik wat bij maar dan wil hij ook steeds aan zn plassertje zitten dus dat is ook geen goed idee.
    Welke jongensmama herkent dit en wat doe ik eraan?

2. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben nog niet zo ver als jij, maar ik zat gister te denken om een topic te openen over jongens onder de 2 op het potje... Hoe ben jij begonnen? Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen. Ik kan duidelijk merken dat hij eraan toe is... Pakt z'n broek vast al hij plast en zegt bah NA het poepen dat dan wel:D
    Ben benieuwd!

3. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Mijn zoontje is dan wel ouder, maar doet nog niets op het potje. Wel oefent hij regelmatig al en ik heb hem geleerd dat hij zijn piemeltje naar beneden moet duwen zodra hij gaat zitten. Maar aangezien jouw zoontje een stuk jonger is, weet ik niet of hij dat dan snapt. Anders jij hem naar beneden duwen zodra hij zit, wrs neemt hij het dan van je over. S6!

En btw knap dat je zoontje al op het potje wil plassen überhaupt!

4. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ooooo, dus zo laat is mijn J nog niet:) Mijn J doet niks op potje. Loopt er nu wel mee te slepen. Wel doet hij soms wat op de gewone wc met zitverkleiner. Geeft jouw J aan dat hij naar de wc moet? Mijn J zegt soms Cee (wc). Soms met succes, soms ben ik te laat, omdat ik bijvoorbeeld ook op dat moment K aan het verschonen ben.

TS: Net wat Wen zegt, piemeltje naar beneden duwen. Doen we op 'de grote wc' ook.

5. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik ben begonnen met af en toe even zitten op het potje toen hij net kon zitten, met 8 maanden ongeveer. Zonder iets te verwachten natuurlijk maar zo heeft hij wel een idee waarvoor het is. Hij heeft nu echt zn vaste tijdstippen waarop hij moet poepen dus dan zet ik hem er gauw op en dan doet hij zn behoefte. Lekker makkelijk ;)

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    onze dochter plaste ook altijd over potje heen, waarschijnlijk te veel kracht! dus ook bij meisjes gebeurd het. maar lijkt me idd lastig met jongen

7. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Idd gewoon leren dat hij zijn piemeltje zelf naar beneden richt.

8. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje piemeltje naar beneden richten;) dat gaat hier niet werken denk ik, want zodra hij z'n piemeltje ziet trekt hij hem er bijna af:D ik zeg dan zachtjes anders doet het zeer... 1 keer zei ik niks en toen was het brullen zo hard trok hij:$ ach we zien wel...
    Ik ga morgen een potje kopen en dan kijken wat hij er van bakt:D zou leuk zijn als hij uit de luiers is als nummer 2 zich dan eindelijk aan dient:p

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Idd aanleren dat hij het piemeltje naar beneden moet duwen zodra hij zit ;) En dat het nog wel eens over de rand gaat, dat blijf je nog wel een tijdje houden. Mijn oudste vergat het in het begin regelmatig als hij te snel wilde zijn. Ach, die ongelukjes horen er ook bij...

Deel Deze Pagina