Nu vind ik t echt niet leuk meer, ik leeg gezond, eet braaf bruin vezelrijk brood, verse groente en fruit, zorg voor beweging drink nu ook ter aanvulling roosvice laxo...maar helaas....t lukt niet om normaal naar t toilet te gaan. Iemand nog te tip van de eeuw ? Ohja, ik vergeet de activiayoghurtjes....die eet ik ook.
Veel drinken, bij aandrang ook meteen naar de wc gaan. Verder eet ik dagelijks lijnzaad door wat yoghurt en drink ik een pakje Stimulance van Nutrucia met extra vezels. Als je echt verstopt zit, kun je lactulose proberen (gewoon verkrijgbaar bij Kruidvat, een fles lactulosesiroop). Dat werkt bij mij uitstekend en is ook geschikt voor zwangeren! Daardoor komt alles los en kun je je darmen als het ware even resetten. Het fijne van lactulose is dat het echt de druk opbouwt, dus je krijgt goede ontlasting en kunt de aandrang ook gewoon niet negeren ('t is niet alsof je het in je broek doet, maar als 't goed werkt, dan moet je dus wel écht naar de wc ). Let er ook op dat je niet je vezels etc laat staan wanneer het bijvoorbeeld twee dagen goed is gegaan, ik merk dat ik dan nogal eens de neiging heb te denken;'Ah, nu gaat het goed, dus laat die lijnzaadjes maar even!' ... Nou, mooi niet
Manna-vijgensiroop! Is te koop bij reformwinkels en ook bij de Tuinen. Superspul, werkt als een tierelier! En 100% natuurlijk! Ik heb eerder ook lactulosesiroop gehad en behalve dat ik bijna over mijn nek ging bij het innemen (moet op nuchtere maag en het is echt bijna stroop wat je moet drinken), deed het bij mij niet veel behalve voor winderigheid zorgen... Ik vind die manna-vijgensiroop echt super!
Ik gebruik al jaren Movicolon, dit mag je ook gewoon tijdens je zwangerschap gebruiken. Ik leef ook heel gezond maar het gaat gewoon niet. Ik gebruik maar een zakje per dag. je moet wel even langs de huisarts hiervoor. Succes!
hier gaan er vezels van zonnatura door de yoghurt als ik me wat verstopt voel, 's ochtends 2 eetlepels en 's avonds 2 eetlepels (en dan dus gezond eten) let er ook op dat je minstens 2 liter water drinkt! je zwangerschap ontneemt ook veel vocht, dat vocht heb je ook nodig om je stoelgang soepel te houden dus als je te weinig gewoon water drinkt loop je ook vast!
ik ben bezig met afslanken mbv herbalife producten en mij is aloe-siroop geadviseerd, dat schijnt ook heel goed te werken!
Ik had ergens gelezen dat je geweekte vezels moet eten en dat dat zou helpen. Ik ben toen overgestapt van yoghurt met vezels smorgens, naar pap. Vind t nog steeds niet lekker, maar met wat honing er doorheen is het best te doen. Op een gegeven moment liep het steeds beter en ben ik ook gestopt met de movicolon die ik nog had. Moet toegeven dat het nog steeds met pieken en dalen gaat. Soms echt een dag niet, maar ik heb er nu geen last meer van. Eerst kreeg ik echt buikpijn als ik te lang niet was gegaan, maar dat valt nu mee. En de dag starten met een glas lauw water en een kiwi. Schijnt ook te helpen.
Thanx, ben maar gestart met n glas warm water met olijfolie, heb geen puf vandaag om naar n winkel te gaan. Hopelijk komt t iets los. Zal zeker bovenstaande proberen.....en meer drinken, hoe moeilijk ook. In krijg er al snel zo'n opgeblazen gevoel van. Maar, wat moet, dat moet. Thanx voor t meedenken, en advies.
Ik moet hier ook zo opletten met mn eten; genoeg groenten fruit en drinken. Heb nu ook alweer een paar dagen zo'n last ervan, en daardoor ook aambeien, pijn dat 't doet! Zit soms echt te zuchten op 't toilet. Heb 't aan 't begin van mijn 1e zwangerschap ook gehad, na de bevalling ging 't zo super goed, dat was wel heel fijn!
2 eetlepels gebroken(!!) lijnzaad avondje vantevoren in water zetten en dan 's ochtends door de yoghurt. Eerder genoemde manna vijgen werkt hier ook heel goed. Is ook online te bestellen bij De Tuinen... volgens mij geen verzendkosten. Let wel op dat je van Manna vijgen en lactulose luie darmen kan krijgen... gebruik het niet te lang. Je darmen kunnen gewend raken aan de extra hulp. Als de ontlasting echt vastzit in de endeldarm, kun je ook een miniklysma nemen (verkrijgbaar bij de apotheek.) En anders receptje movicolon/volcolon/metamucil vragen bij de huisarts. Succes!
Thanx, ik probeer t graag met natuurlijke dingen. heb ik mijn leven al zoveel liters movicolon gedronken, wil echt niets chemisch in mijn systeem. Sinds ik zwanger ben nog geen paracetamollje oid genomen. Ik wil gewoon gezond bezig zijn, voel ik mij t beste bij. Ga t zeker met lijnzaad proberen, naast de olijfolie