onze nieuwe aanwinst

Discussie in 'De lounge' gestart door lovewinnie, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    is het geen poepie. hij heet Djego en is een maine coon. hij is net zo wit en mooi als zijn moeder en nu 8 weekjes oud. zijn moeder wil hem niet meer net zoals de andere katjes en dus mochten ze eerder van het nest af. Hij was op 1 na de kleinste uit het nest maar zeker wel de mooiste :D en het geld nu al waard. hij is 8 wk en moet nog een inenting hebben

    [​IMG]
     
  2. Xmas06

    Xmas06 Niet meer actief

    Jaaa prachtige beestjes, maine coon katten! :D
    Mijn moeder is een erkende fokster in maine coon katten (sinds kort)...ze zijn werkelijk prachtig! Zelf heeft ze er 2, een mooi vrouwtje en een mannetje van bijna 7 (!) kilo. Vrouwtje zal binnenkort gaan bevallen.....spannend!

    Maar echt een super mooi beestje hoor! :D
     
  3. wolly

    wolly Niet meer actief

    Ahhhhhhhhhhhhh wat een schatje :)
     
  4. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ahhh wat lief !
     
  5. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.808
    113
    Provincie Groningen
    Owww wat een poepie.
    Hopelijk hebben wij over 1 jaartje ook zulke schatjes van onze Heilige Birmaan
     
  6. Zoe10

    Zoe10 Bekend lid

    3 sep 2007
    551
    2
    16
    Aah super lief.
     
  7. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.883
    7.661
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    geen stamboom neem ik aan?

    Raskatten met stamboom mogen niet eerder dan 13 weken weg bij de moeder, OOK niet om de reden die jij geeft. heeft ie trouwen een BAER test gehad? Aangezien de kleine poezel wit is?

    Wel een lievie zeg, maar 8 weken, zo vroeg, arm beesie....zorg er goed voor hoor!

    :D
     
  8. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    SWEET!
     
  9. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    hij is voornamelijk met de hand grootgebracht en inderdaad geen stamboom, zijn 3 oudere broers en zussen waren ruim 800gr en Djego en zijn zusje en broertje wegen tussen de 400 en 500gr dus ok een hele verschil. de grootste hebben wel bij de moeder mogen drinken en deze en zijn kleiner broer/zus niet. ze zijn nagekeken maar kern gezond verder. Het is zo dat ze normaal met 13 wk pas weg mogen en soms met 11wk. en hij niet doof en blind :) wat vaak voorkomt bij witte katten
     
  10. Springmuis

    Springmuis VIP lid

    19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Wat een moppie!
     
  11. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.883
    7.661
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hoe wete je dat ie niet doof is, heb je er een BAER certificaat bij gehad? en 11 weken mag niet bij raskatten met stamboom, dat is alleen 13 weken.
     
  12. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ja heb het papiertje en de test van de moeder ook gezien . bij het medische onderzoek is alles gecontroleerd en meteen gestest op doofheid en blindheid. hij bleek kerngezond en de moeder kon waarschijnlijk zoveel kittens niet aan. moeder is ook spierwit net als de onze en vader is grijs met z;n zachte taddyberen vacht :D . ik heb een gezondheidsverklaring en bewijs van ontwormen, inenting etc.
     
  13. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    jaa echt een lieverdje zeg !
     
  14. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.883
    7.661
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    gehoortest vd moeder is geen bewijs he, maar gelukkig hebben ze die test dan , ehm, vorige week gedaan ofzo? En gestest op HCM, PKD, FIV etc?

    Ik heb zelf 4 maine coons (had er 5, 1 overleden) met stamboom en alles erbij, vandaar dat ik het vraag, dat je niet opgelicht bent ofzo.

    Zou de kleine trouwens lekker binnen houden hoor, mijn katten blijven ook binnen, ze zijn zo gejat! Plus: laat em chippen als ie 13 weekjes is!
     
  15. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.346
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
  16. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    aah wat een lievie zeg
     
  17. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Wat een lief vriendje voor Alicia :D
     
  18. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Echt een droppie!
     
  19. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    we laten hem zeker binnen en met 6 maanden laten we hem ook castreren. we willen er geen fokkater van maken en zeker omdat er geen stamboom is is het ook niet zo bijzonder om te fokken. Dit is het eerste raskatje wat we hebben gekocht en in mijn omgeving hebben ze eigenlijk ook allemaal straatkatjes dus heb er verder geen eraring mee. Hij is door een arts medische gekeurd en getest op doofheid etc maar z'n papiertje kan op elke kat slaann natuurlijk met de zelfde uiterlijke kenmerken. Wij laten hem zelf morgen ook nakijken door een arts als we een afspraak moeten maken voor inenting 2 van 10 wk. blijkt dat hij niet goed is breng ik hem hoe zielig ook gewoon terug of wil een flinke korting erop om hem te onderhouden. Gisteren is hij ontwormt en naar mijn idee is hij wat misselijk ofzo kan dat? hij is vanaf dat hij hier is wel al wat speels enzo maar hij heeft op een slokje melk naar nog niks op. er staat droogvoer, water melk en speciale babybrokjes maar niks wil hij eten. hoelang mag z'n beestje zonder drinken en eten :(: . kan hem vanacht niet in de gaten houden natuurlijk. Ze zei dat hij al goed kon eten en drinken uit de bakjes en hebben het hem daar ook zien doen. we hebben het zelfde voor dus daar ligt het niet aan.
     
  20. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    onze kat ( wel al een oudje) wordt altijd ziek na
    ontwormen, dus volgens mij zou het best daarvan kunnen zijn.
    en als je het niet vertrouwd morgen gewoon even de DA bellen


    en wat een schatje zeg! :D
     

Deel Deze Pagina