Kauwtabletten of iets vloeibaars inderdaad. Sinaspril vloeibaar vinden ze hier trouwens mega ranzig, door extra zoete siroop heb ik het er nog wel een paar keer ingekregen (ik vond de fles te duur om weg te gooien ), maar ik koop nu enkel nog Roter kauwtabletten. Die kauwtabletten vinden ze ook niet super lekker, maar krijgen ze allebei wel weg (en met name de jongste is wat smaakjes en structuur ed echt lastig).
je kan ook de vloeibare siroop op een lepel doen en er dan een m en m op leggen of een ander snoepje dat ze graag lusten. dan zijn ze gemotiveerd om te slikken want dan kunnen ze het snoepje opeten. mss het proberen waard.
Op zijn leeftijd kan je ook trachitol proberen. Zuigtabletten met een lokaal pijnstillend effect. Dan staat hij daarna misschien er ook meer voor open om wat te eten of PCM in te nemen
Hier hebben we ook de smelttabletten van Roter. Ik krijg zelf normale paracetamol ook niet doorgeslikt (zo smerig!), maar deze gaan wel goed. En ook bij mijn zoon geen probleem. Voordeel van de smelttabletten is dat het dan ook goed in de keel kan werken. Heb je inmiddels al wat kunnen proberen? Wat sowieso handig is, is om veel te laten drinken. Daarnaast zijn zuigsnoepjes goed, en dan maakt het niet eens echt uit wat voor zuigsnoepje. Alleen al die handeling is goed voor de keel.
Onze dochter kan ook niet slikken...kon mijn zusje ook nooit. We hebben nu van die smelt tabletten met banaan smaak. Ik maak de tablet stuk en doe die in een stuk geprakte banaan. Dan neemt ze een lepel met die geprakte banaan. Echt perfect...doordat de tablet al naar banaan smaakt en dan nog extra de banaan erbij...proef je niks...merk je niet dat je paracetamol slikt.
Ik snijd meestal een volwassenen pcmol in twee en los dan één helft op in een glaasje water waar ik wat honing en suiker bij doe. Mn kinderen vinden het drankje zo lekker dat ze soms gewoon om meer vragen (wat ze uiteraard niet krijgen). Sinds ik het zo kan geven is er veel minder drama als het nodig is. Je kunt natuurlijk zelf ook een ander lekker drankje maken met een siroop die je kindje erg lekker vindt ofzo.
Klopt...Die is verschrikkelijk bitter...Mijn zoon wilt alleen maar vloeibare paracetamol van daro. H Krijg ik ook geen zetpillen of tabletten in....
Mijn dochter is heel gevoelig voor smaken en textuur, die houd niet van de banaan of pepermunt smaak smelt tabletten. Drankjes of zetpillen ook niet en poeder in appelmoes ook niet...... Totdat ik de aardbei framboos smelt tabletten in onze apotheek vond waren wij behoorlijk wanhopig ook. Maar deze vind ze zelfs lekker!! Ik zou die aan willen raden, ze noemt ze medicijn snoepjes. 😂
Mijn dochter heeft ook heel veel moeite met medicijnen. De enige pijnstiller die zij "weg krijgt" is de al eerder genoemde paracetamol van Roter met banaansmaak. Smaakt naar die banaanschuimpjes.