kinderen bij elkaar op de kamer (hoe pak ik dat aan?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door paula1984, 4 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi mama's!

Wij hebben een zoon van net 4 en een mannetje van 2,5.
    Graag zou ik tips krijgen om ze bij elkaar te laten slapen op de grootste kamer.

Ze slapen altijd door beide en gaan ook tegelijk maar bed.

Hoe pak ik dit aan?
    Gewoon ledikant van de jongste hup erbij schuiven en klaar of denk ik te makkelijk?
    Oudste vraagt soms of zijn kleine broertje bij hem mag slapen.
    Maar als ik ik dan een week later voorstel is het nee mag niet ;)

Wie heeft er ideeën?

Alvast bedankt!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gewoon doen? Je oudste heeft daar niet zoveel over te beslissen denk ik, of hij het nou wel of niet goed vindt ;). Mijn meiden slapen ook samen op één kamer, sinds een jaar. Het gaat prima, over het algemeen. Natuurlijk is het vaak nog wel even kletsen, zeker nu het 's avonds lang licht is. Maar ik heb nooit echt problemen gehad en met name de oudste slaapt beter en rustiger nu ze samen slapen, ze roept eigenlijk nooit meer.

3. paula1984

Haha dank je Eylem.
    Ik denk gewoon te moeilijk waarschijnlijk.
    Ik zie alweer beren op de weg.
    Wat als.er 1 ziek is word dan de ander niet wakker enzo.
    Ik wil graag dat ze samen gaan slapen zodat ik weet een kamer leeg krijg ;)

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Onze 2 oudste jongens zijn van dezelfde leeftijd en slapen al bijna 2 jaar bij elkaar op de kamer.

Dit gaat supergoed. Ze worden niet wakker van elkaar (terwijl er 1 luidruchtig slaapt en de ander vrij licht)
    Van ons kunnen ze wel eens wakker worden, maar van elkaar niet (ook niet met heel hard huilen)

Als er 1 ziek wordt gebeurd het wel dat de ander wakker wordt. Dat is dan met overgeven, bed verschonen, licht aan, etc. Maar zo vaak gebeurd dat gelukkig niet.

Ik zou het gewoon proberen voor een maand ofzo. Je ziet vanzelf of het goed gaat of niet ;)

5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.782
    7.369
    113
    Gewoon bij elkaar zetten inderdaad. Zo deden we dat hier ook.
    Wel slaapt dochter van 5 altijd in in ons bed, zodat ze geeft last heeft van haar broertje van 1, die nog minimaal een uur ligt te kletsen en zingen, terwijl zij in ons bed altijd in 10 minuten slaapt.
    Wij leggen haar altijd over in haar eigen bed als we zelf naar bed gaan.
    Als er 1 ziek is, nemen we die meestal tussenin, zodat de ander er geen last van heeft.

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hier liggen ze ook samen op de kamer. Mijn zoontje was wel wat jonger dat bij jou maar hier is het eigenlijk in 1x goedgegaan.
    Mijn dochter was 4 maanden toen ze bij d'r broer op de kamer ging. Ik vond het wel eng omdat ik bang was dat hij haar wat zou doen (onbewust) maar hij vind het juist leuk.
    Ze gaan tegelijk naar bed en dan klimt hij bij haar en zitten ze samen te lachen en te gieren. Dan leggen we hem gewoon weer terug en na een paar keer gaat hij slapen en valt zij ook in slaap.
    Mijn zoon is wel eerder wakker maar dan komt hij de kamer hij naar ons toe en onze dochter slaapt dat vaak nog een uurtje door.

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Onze oudste twee slapen ook al een tijd samen op 1 kamer. Dat gaat heel erg goed.

Bij ons is het gekomen omdat zij het wilden. Maar in jouw geval zou ik het gewoon regelen en doen. Verder niet teveel aandacht aan geven. Misschien de eerste avonden extra streng zijn op keten, dan gaat de lol daar vanzelf af en ben je ervan af, zodat ze keurig gaan slapen.

8. paula1984

Dank meiden!
    Over drie weken is het vakantie dan gaan we het doen!

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als er één ziek is, slaapt de ander meestal gewoon door, of ze worden even wakker en slapen weer verder :)

10. paula1984

Dank je dat stelt gerust :)
    Nu nog alle onderzoeken afwachten of onze jongste geen erfelijke aandoening heeft (hopelijk krijgen we deze maand de uitslag) en dan :D

11. Nanoni

Nanoni Actief lid

9 jul 2016
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tegen mij word het ook steeds gezegd: gewoon doen. Maar ook ik zie telkens allerlei problemen voor me, zeker omdat de jongste pas sinds een kleine 6 maanden goed slaapt (daarvoor sliep ze gemiddeld maar 4 uur per nacht).

Het is hier geen kwestie van willen maar we moeten, over een week of 8 word ons 3de kindje geboren en we komen een kamer te kort.

Als ik hier zo lees dat de meesten gewoon de sprong gewaagd hebben denk ik dat ik dat ook maar moet doen. Als het niet gaat dan verzinnen we wat anders. Enige vraag die ik dan heb: hoe lang zou ik, volgens jullie, vol moeten blijven houden mocht het niet lekker verlopen?

Ze zijn overigens 2,5 en 1,5, oudste heeft nooit bij ons geslapen en is gewend alleen te slapen, de jongste heeft tot 10 maanden bij ons in bed geslapen en is er redelijk aan gewend nu alleen te slapen.

12. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Geen idee. Hier slapen wij met 4 op 1 kamer. Hun wel in een eigen bed. Wij schuiven beiden tegelijk door naar hun gezamenlijke kamer. Ik heb alleen nog geen idee wanneer. Als de jongste huild krijgt hij een knuffel in zijn snoet geduwd. Dus voorlopig vind ik dat nog geen lekker idee.

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou het gewoon even aankijken. Zeker niet na 3 dagen gelijk opgeven. Hier ging onze dochter juist beter slapen toen ze bij haar broer op de kamer ging. Bij ons in het wiegje werd ze steeds wakker snachts en de dag dat we haar in het ledikantje legden sliep ze gelijk goed door.
    Mocht het echt niet gaan zou je alsnog verder kunnen kijken van hoe je het aanpakt.

14. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Hier slapen onze kinderen van bijna 4 en dik 2 jaar bij elkaar door omstandigheden. het kletsen houdt wel langer aan, helemaal ook omdat het buiten lang licht is. vannacht had dochter een ongelukje in bed, dus heb het bed afgehaald en zoontje bleef gewoon slapen. Doe het grote licht dan niet aan.

gewoon proberen en zeker een week volhouden.

Ze vinden het vooral heel gezellig.

15. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Hier 2 en 4 jaar oud en dat gaat prima samen. Elkaars aanwezigheid werkt geruststellend en ze vinden het gezellig. Ze slapen prima de nacht door. Zelden wakker ook niet als de ander een droom heeft of onrustig is door ziek oid. Het ging meteen goed eigenlijk!

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hier dezelfde ervaring. :)

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    En dit ook!

18. paula1984

wmWat een fijne reacties!
    Ik heb het vertrouwen gekregen dat het goed zal gaan.
    Als dat zo is hebben we 1 van mn bedenkingen voor een nr 3 getackeld hihi.

19. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    dochtertje sliep totdat ze ongeveer 1 jaar was bij ons op de kamer daarna bij haar grote broer op de kamer gelegd. zij in ledikant en hij lag net boven in stapelbed. Toen zij maand of 15 was is ze onderin het stapelbed gaan liggen omdat ze zichzelf telkens wakker maakte omdat ze telkens haar hoofd stootte in haar ledikant. dochtertje is nu 1,5 en zoontje 3 jaar en 3 maanden en gaat erg goed enigste lastigste vind ik de ochtenden als de 1 dan wakker is dan word de ander ook wakker voor de rest gaat het super

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nog een voordeel (kom ik in de vakantie steeds weer achter) is dat, die van mij althans, overal kunnen slapen zolang ze maar samen zijn. Superhandig! :D

Deel Deze Pagina