Optimax Beertjes vitaminen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pelikaantje, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Aangezien mijn dochter een slechte eter is, geef ik haar extra vitamines.

Op de verpakking van Optimax beertjes staat 1 à 2 kauwtabletten per dag.
    Hoeveel geven jullie en waarom?
    En moet ik nog extra vitamine D bijgeven?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik geef er eentje, en twee als hij ziekig is. Op zich eet mijn zoontje goed maar vind het toch een prettg idee.
    Er zit in de standaard multivitamine niet voldoende vit D dus die geef ik nog apart bij. Dat staat gewoon bij de ingredientenlijst (ze moeten 10 hebben, er zit 2 in).

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik geef ze allebei eentje, de jongste krijgt nog een losse vit. D erbij, alleen niet als hij ontbijt met bambix (daar zit ook extra vit. D in).

Het is een aanvulling op het gewone eten, ik ga er vanuit dat ze de rest van de vitaminen uit hun voeding halen.

4. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef er eentje elke 3 a 4 dagen. En waarom?

Er zijn steeds meer aanwijzingen dat teveel vitamines innemen zou leiden tot overschotten met bepaalde gezondheidsrisico's met kortere levensduur tot gevolg. (Wetenschapsbijlage NRC gelezen.)

Ik neem zelf ook niet dagelijks maar gewoon af en toe, dan denk ik dat mijn lichaam evt tekorten kan aanvullen maar er niet perse overschotten ontstaan.

O ja, ik geef wel dagelijks D bij, daar schijnen we dan in NL weer te voorzichtig mee te zijn.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een overschot aan vitamines pies je uit. De in vet oplosbare vitamines die bij een overschot zouden kunnen gaan stapelen, zijn zo laag gedoseerd dat je daar absoluut niet bang voor hoeft te zijn.

In 1 Optimax multitablet zit overigens 7,5 mcg vit.D. Ik geef er daar 2 van en 1 calcium (5 mcg vit.D). Een paar dagen per week vergeet ik het.

6. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier geven we elke dag 1 optimax beertje en ik geef dan ook nog los vitamine D bij (vit. d 's ochtends, beertje 's avonds)

Geef alleen meer opimax als zoon ziekig is.

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hier kan ik geen dag over slaan. Bij de lunch krijgen ze een beertje. Zelfs de jongste roept al beertje!
    Elke dag dus, verder geef ik niks bij.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hier geven we ze 2 per dag. Vitamine D vergeet ik vrijwel altijd

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

D hoeft in principe niet meer extra. Optimax heeft de D in de multi verhoogt van 2,5 naar 7,5 mcg. De ADH voor kindjes is vastgesteld op 10mcg pd. Maar een beetje extra kan geen kwaad, integendeel zelfs.

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik geef ze er elke dag 1. Daarnaast eten ze ook fruit en groente (oudste niet zoveel, jongste wel). Vitamine D geef ik niet, dat vergat ik toch altijd al, en in die beertjes zit ook wel wat.

Deel Deze Pagina