Hoi Mama's, Sinds gisteren rolt mijn kleine man alle kanten op, hij heeft het echt ontdekt nu hoor Alleen zodra hij op zijn buik ligt wil hij perse voorwaarts. Hij is daar natuurlijk nog veel te klein voor maar ik vroeg me af wat nou de beste ondergrond is zodat het daar niet aan ligt als hij er wel klaar voor is. Hij ligt nu op een speelkleed (ikea) en we hebben tegels (glad en koud) Thanx!
Tegels hoeven geen probleem te zijn hoor. Als ze willen tijgeren/kruipen, dan doen ze dat overal (mijn zoontje in ieder geval wel, wij hebben ook tegels). Op het kleed kruipt hij eigenlijk niet, alleen eraf .
Oh gelukkig! Ik had nl ergens gelezen dat ze door de gladheid geen grip hebben en dan pas heel laat gaan tijgeren.
Alles is goed genoeg hoor. Als eenmaal gaan tijgeren en kruipen houdt geen enkele ondergrond ze tegen. Je hoeft er verder niets voor te doen of anders te doen.
hoi hoi de ondergrond maakt inderdaad niets uit. als hij vooruit wil en het gaat,dan lukt het hem op elke vloer! en elke ondergrond!! En met tijgeren gebruiken ze over het algemeen meer hun armen als hun benen! Wij hebben op het dagverblijf ook een gladde vloer en daar komen ze allemaal voorbij gesjeesd
Wat wel handig is: een stroeve broek (niet strak, maar stroef van de buitenkant). Ik heb wel van die hele zachte broekjes en dan is het wel lastiger. Uiteindelijk leert ze het toch wel, maar het is wel lastiger. Wij hebben een heel groot speelkleed, en daarop gaat het prima.
Wij hebben laminaat en daar heeft Kyra op leren tijgeren en die gaat nu als een speer Als ze willen gaan ze echt wel hoor, ongeacht de ondergrond. Speelkleed is ook prima trouwens, maar Kyra gaat daar minder snel op,omdat het niet lekker "glijdt".
Ik durf de kids eigenlijk niet op de harde en koude ondergrond te leggen (wij hebben houten vloer). Het lijkt me op een of andere manier niet gezond dat ze op zo'n koude vloer liggen met hun buik. Maar is het misschien niet beter om het wel te doen zodat ze wat makkelijker vooruit kunnen als ze willen. Ze liggen nu namelijk op een dikke speelkleed die weer op de tapijt ligt voor de tv. Is redelijk zacht en misschien niet tijger-vriendlijk. Vonden jullie harde ondergroenden niet te koud en hard voor een baby?
Hoewel ik zeker weet dat ze straks door de hele kamer kruipt vond ik het voor nu (achteruit kruipen/schuiven) toch nog wel erg koud en hard. Ik heb dus twee pakketten met van die foam puzzelstukken gekocht (een soort speelmat zeg maar, gekocht bij de bart smit). Dat is echt super! Het stroopt niet op, is lekker zacht en handig schoon te houden. En makkelijk weg te zetten als de visite komt. Dus ben toch wel blij dat ik dat heb gedaan! Maar ik denk inderdaad ook wel dat ze het uiteindelijk overal leren, hoe dan ook .
We hebben hier laminaat, maar tijgeren ging daar prima op. Misschien wel beter dan op het kleed, omdat daar de buik stroef op schuift. Kruipen duurde iets langer, dat ging makkelijker op zijn speelkleed. Maar na een weekje was hij stabiel genoeg en kon ook op het laminaat kruipen.