Licht bloedverlies

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sofia32, Apr 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sofia32

Sofia32 Lid

Jan 28, 2009
    34
    0
    0
    Hoi!

Ik ben vandaag 5 weken en 1 dag zwanger. Vorige week zondag had ik een positieve test op 1 dag na mijn NOD. Ik heb daarna nog een paar keer getest en allemaal duidelijk positief.
    Ik voel me prima, nergens last van, alleen zeeeeer pijnlijke borsten.

Gisterochtend heb ik gevreeen met mijn man. We hebben geen gemeenschap gehad, maar hij is wel voorzichtig met zijn vingers in mij geweest (sorry voor de details). 's Middags had ik na het plassen een beetje bloed bij het afvegen. Bij de 1e keer afvegen zat er wat gewone afscheiding met 2 sliertjes bloed (donkerrood) op het toiletpapier en bij nog een keer afvegen een heel klein stolseltje van ongeveer een halve cm. Hierna heb ik de rest van de dag en nacht niks meer gehad. Een dag later, vanmiddag, had ik bij het afvegen een heel klein sliertje (miniscuul) bloed bij het afvegen.

Ik weet dat bloedverlies bij de zwangerschap mogelijk is en dat dit helemaal niet erg hoeft te zijn, maar ik maak me nu toch een klein beetje zorgen. Heb verder geen krampen of dingen die ik de afgelopen week niet voelde.

Ik bel a.s. dinsdag de verloskundige voor een 1e afspraak voor over een paar weken. Moet ik dit er ook bij vermelden?

Kan dit evt. op een miskraam duiden? Zo ja, hoe verloopt een miskraam meestal? Kan dat ook zo beginnen, of zet dit dan meestal gelijk door? Of hoef ik me geen zorgen te maken?

Alvast heel erg bedankt voor het antwoord.

Liefs, Sofia

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sofia,

door de zwangerschap is de vagina en baarmoedermond heel rijk doorbloed.
    Na vrijen, na harde ontlasting of soms zomaar kun je wat bloed verliezen. Dat kan geen kwaad en kan vaker voorkomen.
    Dit wat jij beschrijft duidt niet op een miskraam, komt gewoon van het vrijen.

Mirjam

3. Sofia32

Sofia32 Lid

Jan 28, 2009
    34
    0
    0
    Dank je wel, Mirjam! Het is inmiddels al dinsdagavond en ik heb nergens meer last van gehad. En je antwoord heeft me gerustgesteld.

Groetjes!

Share This Page