Vervallen laatste papfles / overgang nr 2 naar nr 3 melk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mey, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mey

Mey Actief lid

9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Sinds we Aerin zijn yoghurt geven na zijn avondeten in plaats van na zijn brood (12:00) eet hij 's avonds voor hij gaat slapen gaan (pap)fles meer. Hij eet rond 17:00 zijn avondeten (gewoon wat wij ook eten) en hij krijgt yoghurt na. Dan speelt hij nog wat en gaat rond 19:00 naar bed. We verwachtte dat hij rond 20:30 nog wel met honger wakker zou worden en een papfles zou willen maar meneertje slaapt dus gewoon door tot de volgende ochtend 7:00. Hij drinkt 's ochtends dan wel een papfles van 240/8.
    Ik heb het idee dat hij eigenlijk zo een voeding mist maar zelf klaagt hij nergens over. Kan ik er dan zo maar vanuit gaan dat het zo goed is?

Aerin krijgt nu nr. 2 melk van Nutrilon maar zou volgens de verpakking over mogen naar nr 3 (met 10 maanden). Hij krijgt 's ochtends alleen nog een papfles met melk. Kan dat dan ook met nr. 3 melk?

Zijn schema is dan als volgt:
    7:00 papfles 240/8
    10:00 fruit en drinken (thee of water)
    13:00 brood en drinken (hij eet 2 sneetjes brood) en daarna naar bed
    15:00 koekje en drinken
    17:00 avondeten
    19:00 naar bed

2. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    hey hey,

de laatste fles heeft hij niet meer nodig, dat is ook helemaal niet erg !
    wel moet je dan tussen de middag bij het brood een beker gewone volle melk geven zodat hij wel voldoende melkprodukten binnen krijgt..
    ik geef evy (van 10 maanden) nog gewoon nr 2 voeding denk dat ik over een paar weken ook overga op nr 3.
    maar als hij niet vraagt om de laatste fles hoeft dat niet hoor !
    evy is een hongerige baby en wil hem echt hebben, ze huilt net zolang tot ze hem binnen heeft, ook al eet ze groente en yoghurt na.

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Dat de laatste fles vervalt geeft niet hoor. Als je em dan maar welk melk geeft 's middags bij de boterham of tussendoor. Ik ga niet over op nummer 3, maar begin met 1 jaar gewoon met halfvolle melk.

4. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    schema is hetzelfde als die van mijn eerste zoontje rond die leeftijd die wou ook geen melk meer savonds
    ik gaf gewoon halfvolle melk toen

5. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    Om die laatste fles zou ik me geen zorgen maken hoor, vooral niet als hij er wel gewoon om door slaapt.
    En volgens mij kun je de pap fles wel aanmaken met nr 3.
    Hier word nummer twee bij tijden al niet meer altijd geaccepteerd Ivana krijgt ook af en toe karnemelk en halfvolle melk.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Qua hoeveelheden is het OK hoor.
    Je hoeft geen nummer 3 aan te schaffen. Als Aedin geen verhoogd allergierisico heeft kan hij vanaf 9 maanden al gewone dagmelk krijgen (in het begin aangelengd met wat water.
    Nadeel van nummer 3 melk is dat het enorm vult, waardoor kinderen andere dingen slechter gaan eten.

7. Mey

Mey Actief lid

9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Ik neem aan dat er niet voor niets nr 3 melk is die groeimelk heet. Ik ben zo bang dat als ik hem alleen koeienmelk geef dat hij dan belangrijke stoffen die wel in de groeimelk zitten mist die hij wel nodig heeft.

8. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ze krijgen toch genoeg binnen aan groente fruit brood etc
    zelfs het cb zegt dat het niet nodig is en geldklopperij

9. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    @dirksmama; (leees ff mee) maar wat bedoel je met dagmelk, ik neem aan koeienmelk met water?)

10. Mey

Mey Actief lid

9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Ik gebruik volle melk en verdun het niet met water (wist niet eens dat dat eigenlijk moest).

11. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik gaf vanaf 11 maanden halfvolle melk (hij wou geen opvolgmelk meer) en heb het ook nooit verdund

Deel Deze Pagina