optrekken, pff.. hoe weer gaan zitten..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mayon, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayon

Mayon Niet meer actief

Nou ze kroop en tijgerde laat. 11 maanden dacht ik. Dus dit is best al heel wat.

Ik help haar ook vaak met zitten maar ze houd zich zó stijf, het is geen doen. Haar knietje kan ik zeker niet buigen, enne.. eigenlijk snap ik zelf ook niet zo goed welke houding ze zou moeten aannemen om te gaan zitten :)

2. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier

Nee, dat is zielig!:) Thijs was verder niet bang. tenminste dat idee had ik niet!

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    wij hebben momenteel ook deze fase, alleen is onze vent wel een klein beetje jonger. Al 100x is hij omgevallen omdat ik net ff te laat was met hem op te vangen en hij ineens los laat. vanmiddag was ik NET op tijd om hem voor een klap op de plavuizen vloer te behoeden!!

Ik denk dan maar: het is een fase het is een fase het is een fase. Tja ik blijf wel heen en weer lopen zolang het nog niet lukt. Hij gaat overal aan staan sinds vandaag. Hij pakte vanmiddag in 10minuten tijd de stoel, de salontafel, de wasmand en het TV dressoir.... dus op de grond zetten met wat speelgoed is ook geen optie meer hahahaha

xxx

4. adi

adi Niet meer actief

Mijn kinderen gingen dan eerst op hun knieën zitten en daarvandaan terug op de billen.

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Oke, daar is ze nog veel te wiebelig voor. Afwachten dan maar.

@Sassie, zielig!! mijn dochter laat juist niet los. Misschien juist ook omdat ze wat ouder is?

Btw, vinden jullie het erg laat? Ik moet volgende week naar het CB, Ik las ergens dat een moeder van een 13 maanden oud kindje naar de fysio moest omdat ze alleen nog maar (wiebelig) optrok.. :(

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    @gonnie: ja ik vind het ook super zielig. Het is gewoon echt geen doen om hem ook maar 2sec alleen te laten. Vanmiddag moest ik even plassen en ik zette Tycho in de box. Ik zat net en hoorde dat Tycho zich omhoog trok en toen dacht ik al: hij zal zo wel omvallen.... En nog geen 2tellen later hoorde ik bam en een keihard gehuil..... toen was hij dus weer opzij gekukeld met zn koppie tegen de box.

Pfff ik hoop echt dat hij gauw gaat leren om gewoon terug te gaan zitten en dat de nieuwigheid gauw van het staan af is! Het lijkt op de fase die wij hadden toen hij wel van zijn rug naar zijn buik kon draaien maar niet terug. Pffff toen heb ik hem ook weet ik veel niet hoeveel keer terug moeten leggen en dan 2tellen later lag hij alweer op zn buik.

Ik weet niet of jouw dochter laat is... Maar een fysiotherapeut kan je dochter wel helpen met die dingen die ze lastig vindt. Ik ging met Tycho noor de fysio toen hij zich enorm overstrekte en dat kwam voort uit het feit dat hij heel graag van zn buik naar zijn rug wilde draaien maar wat hem niet alleen lukte. Ik ben 2x geweest en toen hij het kon was het over...

xxxx

7. Mayon

Mayon Niet meer actief

@Sassie, ach wat zielig zeg.. Ik hoop voor je dat het snel voorbij is! Dan kun je er beter een keer heen lopen ja.
    Oh ja dat rollen, ik ben ook vaak naar haar bedje gelopen! Daarin lukte het vooral niet. (terug.)

Mijn dochter doet best lang overal over voordat ze iets echt kan, zeg maar. Ze kruipt nu wel heel snel. Ze is verder wel lekker bezig met dingen als een puzzeltje en blokjes enzo. (als ik erbij ben :D) Dus daar zit ik niet over in.

Ja ik snap het van de fysio, maar ik vind het vaak zo overdreven. Het mag och best wat langzamer gaan?? Van mij hoeft het niet.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zeg ind ook altijd: een kindje leert en ontwikkelt zich in zn eigen tempo. Niet altijd alles hoeft maar snel snel snel. En ik bedoel als ze verder goed groeit, gezellig is en je niet het idee hebt dat er iets medisch aan de hand is, dan is het toch prima?
    Het broertje van mijn vriend liep met 20 maanden. Ook niet bepaald vroeg dus, maar goed er is niks mis met hem verder en het lopen gaat perfect hahaha

Tycho draaide volgens mij in zn slaap om naar zn buik, werd dan wakker en snapte niet hoe hij zo kwam en ging daarom huilen.... Dus hier ook in die periode vaak 's nachts eruit omdat hij dus op zn buik lag. Zelfs toen hij al wel terug kon draaien gebeurde dit nog weleens.

xxxx

9. Mayon

Mayon Niet meer actief

O ja, hier ook, maar sindsdien sliep ze wel (na een paar weken) op de buik, en nog altijd!

Ja verder gaat alles prima, dus daar zit ik niet over in. We wachten wel af.. Ik laat me alleen makkelijk sturen ;)

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hahah ja Tycho heeft hier 3dagen op zn buik geslapen daardoor, maar toen was dat ook weer over. Hij sliep overigens wel beter op zijn buik....

xxxx

11. Mayon

Mayon Niet meer actief

O ja, ook? En als je hem op zijn buik in bed legt?Of gaat ie dan weer terug. Ik doe het wel altijd nu.

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    als ik hem op zn buik neerleg wordt hij boos hahaha. Hij snapt niet hoe hij gewoon rustig kan blijven liggen en inslapen. Dit kan hij alleen als hij op zn zij ligt.

Als hij in een wat diepere slaap is, dan kan ik hem wel op zijn buik draaien, maar die keren dta ik het probeerde werd hij wakker omdat ik hem omkeerde hahaha. Maar goed hij kruipt nu sinds 3 weken en sinds deze week trekt hij zich dus op dus hij is kapot aan het einde van de dag en de nachten gaan dus nu ook een heel stuk beter hahahah

xxxx

Deel Deze Pagina