Hey! Het volgende is vanaf ongeveer een week aan de gang. Na bijna elke voeding geeft mijn zoontje weer voeding terug. Soms is dit zelfs een uur na de voeding en ook als hij zijn boertje(s) al gedaan heeft. Soms slaapt hij en dan wordt hij huilend wakker, en zodra ik hem dan oppak geeft ie over waarna hij daarna weer in slaap valt. Ook hoor ik hem soms na de voeding smakken, waarop ik ga kijken en dan zie dat er weer wat melk terug in zijn mondje is gekomen en dat ie dat dus weer terug inslikt. Wat zou dit kunnen zijn? Geef ik hem teveel melk (ik geef borstvoeding)? Ik geef hem altijd de borst totdat hij deze afweert of totdat hij blijft huilen terwijl hij wel steeds aanhapt. Bij dit laatste geef ik hem dan altijd een speentje, want volgens mij wil hij dan wel even zuigen, maar geen melk meer. Komt dit bekend voor bij iemand? Doe ik zelf iets fout of is er iets mis met mijn zoontje en moet ik naar het cb gaan hiervoor?
oefff dit is een moeilijke op afstand. ik zou deze vraag even hier op het forum bij de lactatiedeskundige neerleggen..
Helpt het misschien als je hem na de voeding iets schuin neer legt? Dat zijn hoofdeinde iets hoger ligt, dus dat de melk minder snel terug omhoog komt? Het is het proberen waard misschien. Verder doe je het goed hoor volgens mij. Bij BV is het gewoon drinken hoelang als je baby wilt. Je baby geeft zelf aan of hij genoeg heeft gehad. Als hij veel blijft spugen zou ik gewoon eens overleggen met het CB.
Hoi meiden, bedankt voor jullie adviezen! Ik laat de kleine na de voeding inderdaad even wat rechtop in mijn armen. Meestal tot hij zijn boertje laat en anders eventjes zo laten en dan pas in bed leggen. Maar sinds een week geeft hij dus melk terug, ook al doe ik dit. Ik vind het zo zielig, want na de voeding wil hij altijd even lachen met mama. Dan lacht hij dus vrolijk en ineens komt daar een golfje spuug uit zn mond. Dan kijkt hij eventjes heel sip en daarna lacht hij gewoon weer vrolijk door.
Is het een klein beetje melk wat hij teruggeeft, of zijn het hele golven. En komt het eruit met grote kracht, zodat ie echt een boog melk spuugt? Als hij namelijk een klein beetje (een mondje) melk teruggeeft dan is dat heel normaal en niks om je druk om te maken. Als hij constant na het drinken heel veel spuugt en ook met grote kracht dan zou ik er even naar laten kijken. Mijn dochter geeft ook regelmatig een mondje terug en soms op dagen ook wat meer en ook uren na de voeding. Dat kan wel eens gebeuren en hoef je je geen zorgen om te maken.
mijn dochtertje deed dit ook elke keer. het CB en de HA hebben mij gezegd dat ik Nutriton (johannesbroodpitmeel) erin moest doen (dat verdikt de voeding) heb dit gedaan en sinds dien krijg ik geen enkele voeding meer terug...
Mijn zoontje heeft dat in de begintijd ook een tijdje gehad (echt overgeven, dus niet een klein mondje terug). Na een consult bij de lactatiekundige bleek mijn melkproductie zo hoog dat hij gewoon veel te veel melk in een keer binnen kreeg (er zat teveel kracht achter zeg maar... ). Haar advies was toen om eerst even met de hand de grootste druk eraf te kolven en dan hem pas aan te leggen. Dit werkte meteen heel goed! Maar goed ik kan natuurlijk jouw situatie niet echt beoordelen. Als hij dit blijft doen zou ik inderdaad even contact opnemen met een lactatiekundige. Hier op het forum, of persoonlijk. heb dat zelf als heel prettig ervaren! Succes met je kleine hummeltje!
Dat kan niet met borstvoeding. Ontopic: Een mondje terug is geen probleem, maar zodra het echt een straal wordt, dan zou ik even met het consultatiebureau en huisarts overleggen. Overgens hoeft dat niet direct als het een straal is, maar wel als het vaker voorkomt. Onze kleine heeft ook een tijdje gehad dat ze haar complete voeding weer uitspuugde, maar dat gebeurde misschien maar 1x per dag, en verder was ze gewoon vrolijk. Zelfs na het spugen, ze huilde absoluut niet. Dus volgens het cb en de ha was er niks aan de hand, ze is er zelf weer overheen "gegroeit", na een week of 2-3 heeft ze het nooit meer gehad.