Even doorzetten of even een pauze inlassen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angelique05, 1 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    hallo,

ik zit een beetje met een probleempje, sinds een week of 3 gaat onze kleine man van 10 maanden oud 1 dag in de week naar mijn schoonmoeder en 1 dag in de week naar mijn moeder.
    Bij mijn moeder gaat alles koek en ei, maar vorige week wou joey niet slapen bij mijn schoonmoeder, uiteindelijk is ze maar gaan wandelen en is hij eindelijk in slaap gevallen.
    Vandaag weer een dagje naar oma en ik ben eens mee gegaan om te kijken hoe dat ging.
    ik wist niet zo goed wat ik mee maakte, ik zat nog geen 2 tellen binnen en werd zo onrustig, met als gevolg, echt niet gaan slapen daar, de hele dag huilen, we zijn toen maar weer gaan wandelen en toen voel hij eindelijk in slaap, na 1,5 geslapen te hebben (thuis slaapt hij 3 kwartien en dan in de middag nog 2 uur) werd hij wakker, even bij komen en weer onrustig en weer huilen huilen huilen...
    ik heb geen idee wat ik moet doen, zodra ik de kamer uit loop gaat hij huilen.
    ik wil graag jullie mening, moet ik het gewoon weekelijks doorzetten of even een pauze inlassen tot hij misschien niet meer zo inkennig is, want dat idee heb ik een beetje, hij strekt gelijk zijn armen naar mij uit als ik voorbij loop.
    ik hoop op wat advies.
    groetjes angelique

2. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Fijn he die eenkennigheid :( Ik ken het, hier is het ook feest wat dat betreft.
    Heb ook nog even geen oplossing voor je, heb er gister zelf een topic over geopend.

Succes ermee in ieder geval!

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Is net of ik mn eigen verhaal zit te lezen;)
    Mijn dochtertje is ook bijna 10 maanden en vreselijk eenkennig. Zowel mijn moeder en schoonmoeder passen op. Bij mijn moeder gaat het super maar die ziet ze dan ook veel meer. Als mijn schoonmoeder oppast, weigert ze gewoon te eten:$
    Ze huilt, en als ze mij zie strekt ze gelijk haar armpjes uit. Ik vind het zooooo moeilijk he. Ik probeer me er toch maar overheen te zetten en als ze gaat huilen terwijl ze bij mn schoonmoeder is zeg ik ook niet meteen kom maar hier al doe ik dat wel het liefste.
    Het gaat ook allemaal een beetje strubbelig al ze oppast.

4. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Dus bij jou moeder gaat het goed, maar bij je schoonmoeder niet?

Ikzelf zou het denk ik nog 1 keer proberen en als het echt niet gaat een pauze inlassen. Dan kun je het altijd over een paar weken nogmaals proberen.

Als hij zich daar niet prettig voelt heeft hij daar denk ik wel een rede voor. Ikzelf zou hem daar niet heen kunnen brengen als ik weet dat hij dat niet fijn vindt.

Succes meid, hoop voor je dat het snel beter gaat.

5. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    Ja het is zo moeilijk, mijn schoonmoeder is helemaal weg van hem en heeft alles al aangeschaft zeg maar, babyfoon enzo,....
    ze bedoelt het ook allemaal goed, maar durf bijna niet te zeggen van ik denk dat het beter is als ik naar huis ga met joey, volgende week gaat hij dan weer, maar wil er bijna niet meer bij blijven omdat hij zo heftig reageerd.
    Moet ik dan toch maar mee gaan volgende week, of hoe doen jullie het ,gaan jullie een pauze inlassen of ga je doorzetten??

6. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik vind het op zich niet gek dat hij zo doet als jij er bij bent. Is toch logisch dat kindjes dan naar mama trekken als mama er is? Ik zou het nog een paar keer aankijken, zonder dat jij er bij bent.

Hij moet misschien ook even wennen. Eenkennigheid is een fase en gaat "gewoon" weer voorbij, maar als je 'm nu niet meer laat gaan raakt hij misschien helemaal "vervreemd" van je schoonmoeder.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou hem wel bij je schoonmoeder laten, ik vind het lief klinken dat je schoonmoeder is gaan wandelen zodat hij toch in slaap zou vallen. Als jij er bent is een kindje toch anders, heb ik ook met mijn gast kinderen. Hopelijk heeft hij het weer snel naar z`n zin bij oma.

8. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Ik zou hem ook bij je schoonmoeder laten. Hoe moeilijk het ook is. Het is een fase, die gaat voorbij.

En je schoonmoeder (wat ik in je berichtje lees) doet er alles aan om het goed te doen voor jullie kleine.

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Waarom laat je je schoonmoeder dan niet een poos bij jou thuis komen? Dan is je zoontje gewend, hij kent het huis, eigen bedje en speelgoed en box enz. Dat doe ik hier ook en bevalt supergoed!

10. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    Het is zo, dat als ik er niet ben (lees mijn eerste berichtje) dat hij ook niet kan slapen en alleen maar huilt, dus daar ligt het niet aan, ik heb wel bedacht dat ik het volgende week zo ga proberen dat hij na zijn ochtendslaapje naar oma gaat en dan eens kijken hoe dat gaat, dan heeft hij toch rustig zijn slaapje gehad en is het maar een halve dag, en dan zo opbouwen, eens kijken hoe dat gaat,
    ik weet niet of ik dan mee ga, dat moet ik nog even zien, ik denk dat ik thuis blijf, maar vindt dat wel moeilijk naar joey toe, want als hij het dan niet niet leuk heeft en in een vreemde omgeving is, is zijn moeder er ook nog eens niet..
    maar goed ik probeer het wel.
    maar tips zijn nog altijd welkom hoor.
    groetjes angelique
    ps mijn schoonmoeder bedoelt het ook echt allemaal goed hoor en is zeer trots op haar kleinkind, dus komt ook wel goed, daarom is het allemaal ook nog eens zo moeilijk voor iedereen.

11. sylvie120

sylvie120 Lid

27 jun 2009
    79
    0
    0
    Paardrij intrecreur
    Haarlem
    Ik zou haar bij jou thuis op laten passen en als hij dan een beetje gewent in aan je schoonmoeder pas naar haar huis gaan.
    Dan maak je de stap iets kleiner voor hem

Deel Deze Pagina