Hoi Allemaal, Mijn dochtertje kan zich sinds 2 weken optrekken. Leuk naturlijk, het begon heel voorzichtig aan de bank, maar nu heeft ze de smaak te pakken en trekt ze zich dus de hele dag aan van alles op. Op zich geen probleem, maar ze heeft dus ook een onbewingbare drang om zich in bed op te trekken. Als ze niet zo moe is dan weet ze inmiddels hoe ze weer moet gaan zitten. Maar als ze heel erg moe is en ik breng haar dus naar bed, dan weet ze dat dus niet meer en dan is het echt krijzen. Dan leg ik haar neer, dan wordt ze boos en dan begint ze weer opnieuw. Ik denk dan echt ga toch lekker liggen, maar nee hoor. Ze zit ook onder de blauwe plekken, want ze valt de hele tijd tegen de spijlen aan. Een heel zielig gezicht. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik heb haar nu voorlopig maar even in het campingbedje liggen (met het matras van haar ledikantje), zodat ze zich wat minder bezeerd. Maar wat moet ik hier nou mee? Sommige mensen zeggen: laat maar gaan, dan leert ze het vanzelf. Maar het is zo zielig, want ze bezeerd zich echt. Maar ze slaapt soms de hele dag niet hierdoor en in de avond gaat het ook steeds moeilijker. Sorry voor het lange verhaal, maar ik weet het af en toe ook niet meer? Heeft iemand misschien ervaring en tips?
Ja, ze slaapt altijd met slaapzak, aan ook overdag. Maar dit weerhoudt haar niet hoor. Ze krijgt het elke keer weer voor elkaar om te gaan staan. Door die slaapzak struikeld ze eigenlijk alleen maar vaker, waardoor ze nog blauwer wordt.
En als je nou probeert de onderkant van de slaapzak om het matrasje te vouwen dat doe ik want ik heb hetzelfde probleem maar als ze in haar slaapzakje ligt en ik vouw die met de onderkant ( moet je natuurlijk wel een beetje te grote slaapzak hebben) onder het matrasje, dan kan ze niet meer gaan staan mischien een idee....