Opvallende marktplaats mensen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 18 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Ik gaf een gratis marmeren tafelblad weg. Loei zwaar. In de advertentie duidelijk gemeld dat ik niet ging helpen tillen (ik was zwanger). Komen er twee kleine vrouwtjes van 60 hem ophalen. Ze probeerden hem zelf te tillen en kregen hem geen centimeter omhoog, waarna ze me heel beduusd aankeken. Tsja haha. Of ik niemand kon regelen om te helpen, uuh nee. Ik moest naar een afspraak, dus heb ze alleen gelaten met het blad (hij stond al buiten). Zij gingen proberen mensen die langs fietsten te laten helpen (op zondag, in een rustige straat). Het is ze schijnbaar gelukt want toen ik terug kwam waren ze weg ;).

2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.891
    7.956
    113
    Nou inderdaad! eigen schuld van die verkoper, die biedingen van 0,50 hoger moet je nooit serieus nemen

3. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik heb lang geleden ook een beetje een gek gevoel gekregen bij iemand, ik zocht oppaswerk en diegene wou steeds maar meer foto's van mij maar wimpelde steeds af om foto's van zijn kinderen te geven op wie ik dan moest opassen. En toen wou hij dat ik op een avond kennis zou komen maken en mocht absoluut helemaal niemand mee nemen. Ik vond het zo vreemd worden dat ik ermee gestopt ben..

Pas hier nog een koper, die wou controllers hebben. Stond duidelijk in de advertentie dat wij ze niet recent hebben kunnen controleren want we hadden het spelsysteem niet meer, maar er zou in principe niets mis mee moeten zijn.
    Dus hij bood, ik zei niet akkoord te gaan, hij bood weer en ik gaf aan dat ik hem toch voor een ander bedrag wou en gaf ook aan welk bedrag (en was alsnog een heel mooi goedkoop bod voor dat). Hij ging akkoord en kwam hem ophalen. Gaat hij weer enorm zitten afdingen aan de deur. Want ja, hij zat krap in kas en heeft een heel stuk moeten rijden ervoor en we hadden ze eenmaal niet getest dus hij wist niet of ze het geld waard waren... Tsja dat wist je van te voren... We hebben dat andere bod afgesproken met die voorwaarde dus graag of niet...
    Mailde hij paar dagen later boos dat geen van alle controllers het deden... Ja tuurlijk joh..

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.697
    5.724
    113
    Ooo echt he sommige mensen.
    Had ik met een kast. Met minimaal 3 man tillen had ik er bij gezet ( zepfs dat was net aan). Komen ze met 2 man. Moest over de galerij en 2 trappen af. Ze zijn een half uur bezig geweest, ik moest weg maar durfde niet naar buiten :p Vriend was thuis maar de kast was gratis en ik had het er duidelijk bij gezet

Aaf88 vindt dit leuk.
  5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.697
    5.724
    113
    Gadver. Ik had de hele wc ontsmet.

6. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Best apart vond ik de manier waarop ik onze maxi cosi heb verkocht.

Ik had een advertentie op mp gezet en daarop reageerde iemand
    dat hij de maxi cosi graag wilde kopen.
    Afspraak gemaakt om te komen kijken en eventueel te kopen.
    Stuurt hij op de ochtend van de afspraak een mailtje.
    Hij had zich vergist in onze woonplaats dacht dat het bij hem in de buurt was
    maar bleek 130 km verderop.
    Gebeurt wel vaker als ik via mp wat verkoop omdat onze woonplaats
    idd veel lijkt op een woonplaats elders in het land.

Maar goed hij wilde toch dat de koop doorging en vroeg of ik het ok
    vond dat de maxi cosi door een transportbedrijf opgehaald zou worden.
    Vond het verhaal steeds vreemder worden en dacht eerlijk gezegd dat hij
    juist van de koop wilde afzien.
    Maar eind van de middag kwam een grote vrachtauto onze straat inrijden
    en de chauffeur nam onze maxi cosi mee.
    Vond het best wel apart dat het op deze manier ging.

Bubblez, Hopsatee en Sneeuwvlokjes vinden dit leuk.
  7. mamabri

mamabri Niet meer actief

whahahahaha!! Ik vraag me wel af als ik dit lees, zou ze dat nu ook doen in de supermarkt? Bij elk pak rijst/melk/thee aaien of de boodschappen een sterke ziel hebben?

Bubblez en floppie888 vinden dit leuk.
  8. Reza2306

Reza2306 Actief lid

14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Heerlijke verhalen! haha

Het vreemdste wat ik heb meegemaakt via MP is dat ik een kinderwagen overkocht van een man.
    bleek een alleenstaande man met 3 kids (met ong. jaar verschil tussen die 3)
    te zijn. Uit het niets begon hij zijn persoonlijke verhaal te vertellen, over hoe zijn ex borderline had en steeds verdween en op een dag dus helemaal verdwenen was. hij kon nu niet meer werken ivm de zorg van de kinderen. letterlijk tot in detail kreeg ik alles te horen. ergens vond ik het ook aandoenlijk want had echt het idee dat hij gewoon met iemand wilde praten maar aan de andere kant ook uiterst vreemd dat je dit tegen vreemde mensen gaat vertellen.

9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.500
    12.047
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haha zou die man ooit bij mij een gratis bed hebben opgehaald ;)

10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.500
    12.047
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Had hier laatst 2 ikea kastjes op en weggeefhoek gezet. Gewoon netjes maar had ze wel zelf wot geverfd alleen de bovenste plank was nog houtkleurig want dat vond ik leuk. Stonden ook duidelijke foto’s bij.

Eerst kreeg ik een prive berichtje van een meisje (prive berichtjes sturen mocht in die groep helemaal niet) maar goed ik wilde er snel vanaf. Toen ging haar zusje ook nog berichtjes sturen en dat ze ze wilde voor haar nieuwe kamer.

Stonden ze hier met de hele familie op de stoep (ik had met ex de zooi al naar beneden gebracht. 3 hoog geen lift) ja ik dacht dat ze helemaal wit waren. Dit willen we niet. En stampei maken. Dus heb de pot lak gepakt en gezegd hier leef je uit. Zijn ze binnen no time wit. Maar nee ze wilde ze niet.

11. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Neeeeee :eek: gedverdemme!!!!

12. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Vorig jaar een tuinset verkocht.. t was een koopje (20euro)

Kwamen mensen hem ophalen..
    Maar die man betaald mijn man dus en mijn man doet het geld in zijn kontzak (ja niet handig) en gaat die man een beetje raar achter mijn man aan lopen. En zegt ineens dat hij zich niet lekker voelt. Hij gaat in de auto zitten en mijn man en die vrouw die er ook bij was hebben de tuinset in de auto gedaan en zijn weg gereden.. en je raad het misschien al maar het geld was dus weg.
    Waarschijnlijk doen ze het dus vaker want mijn man heeft niets gevoeld of het gevoel gehad dat hij te dicht bij kwam.

We hebben er in ieder geval van geleerd!

miramare vindt dit leuk.
  13. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

:eek:

14. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Volgende keer 30 euro vragen? :roflmao:

Betsy en spruitje80 vinden dit leuk.
  15. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.702
    4.313
    113
    noord holland
    Echt, ik blijf me verbazen dat zulke mensen bestaan! :eek:
    Zouden dat ook gewoon doorsnee mensen zijn die bijv. hier op zp zitten?
    Dat je dit leest en denkt, hé dat waren wij? o_O:rolleyes:

16. Triangel

Triangel Niet meer actief

Ik heb ooit als gastouder gewerkt en had via mp een advertentie. Meerdere keren mailtjes en belletjes gehad of ik ook voor volwassen baby's wilde zorgen. Uh, nee.

RoxannaG vindt dit leuk.
  17. Triangel

Triangel Niet meer actief

Ik had twee gratis af te halen lampen op mp. Waren echt mooi. Iemand wilde ze wel hebben, maar of ik ze even kwam brengen. 40 minuten rijden verder op. Domme doos.

18. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier had ik een fornuis op mp staan. Man wilde komen om hem op te halen. De communicatie verliep al lastig maar we wilden graag van dat ding af. Komt die man op de fiets. Dus partner en ik echt van meen je niet. Die vent dus kijken en wilde hem wel. Of wij hem niet even konden brengen bij hem hij wilde er wel extra voor betalen. Ehm nou nee mijn man kan niet rijden en de kids kunnen niet alleen blijven. Je denkt toch nirt dat ik in mijn eentje zo'n ding ga brengen. Hij dus van dan ga ik nu een vriend regelen. Ik kom straks terug met iemand. Wij gaven aan dat dit alleen kon als hij binnen een uur terug was. Wij hadden geen zin om in het donker die man over de vloer te hebben. Je raad het al nooit meer gezien die man.

En een vrouw kwam voor ons aquarium kijken. Bij het binnen komen vroeg ze of ze haar jas even uit mocht doen. Ehm geen probleen maar wel dachten wij hoe lang heb je nodig om te besluiten dan? Nou dat hebben we geweten ze is een uur binnen geweest. Vroeg of ze even een stoel mocht pakken om naar de vissen te kijken. Met grote moeite kregen we haar weg. Uiteindelijk nam ze alleen alle vissen. Dus een week later zou ze weer komen. Wij bij voorbaat al nadat we de tijd hadden afgesproken dat wij maar 1 uur hadden on ze allemaal te vangen en in haar zakken te stoppen. Want wij zagen de bui al hangen. Gelukkig kon ze nu niet blijven hangen want die vissen moesten natuurlijk zo snel mogelijk in haar aquarium. Maar wat een mens

19. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Had ooit wat PC-games erop staan, voor 1 euro p/s. Reageerde er een vrouw die ze wel voor d'r (puber)zoon wilde. Enfin, kwam er dus een hele dure auto de straat in rijden, stapt er een vrouw in enorme bontjas uit. En ja, hoor. Die kwam voor die spellen. Of ik er nog meer had, ze wilde ze wel bekijken. Prima. Uiteindelijk nam ze er drie mee. Kreeg 's avonds mailtje nog dat haar zoon er blij mee was, en dat ze goed waren. Kreeg ik een week later weer een mailtje. Haar zoon was er eigenlijk al op uitgespeeld. Hij vond ze toch niet zo leuk. Of ze ze terug kon brengen. Dat wilde ik niet. Nou, toen ging ze los hoor. Hoop gescheld, bedreigingen en dat ik vast een 'tokkie' was, want we woonden in een, volgens haar, slechte buurt, etc. Ging dus om 3 euro, he...

20. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik ben zelf een keer 'apart' geweest. Ik had een jas gekocht en het geld overgemaakt. Ik kreeg een melding van de bank dat de afschrijving niet gelukt was, dus ik heb het nog een keer gedaan. Zag ik later dat de afschrijving dubbel was gedaan. Ik netjes gemaild of ze de tweede keer terug konden storten, en mijn excuses. Kreeg ik dat ze dat al gedaan hadden. Bij mij stond er niets op, dus ik vroeg of ze een screenshot konden sturen dat ze het geld hadden teruggestort. Hoorde ik niets meer, ook na een aantal keer beleefd vragen.
    De jas kwam wel binnen op een gegeven moment, maar ik wilde ook mijn geld terug. Toen heb ik dus wekenlang elke keer gemaild, op advertenties gereageerd etc. Iedereen verklaarde me voor gek, maar op een gegeven moment hebben ze toch het geld teruggestort. Ze zullen wel gedacht hebben "voor die 35 euro, zo'n moeite", maar het begon mij om het principe te gaan.

:D

Vitamientjuh, Lindalovesmo en VBJ82 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina