Er staan echt veel namen tussen waarvan ik denk 'dit kan niet' en 'hoe spreek je het uit' en ook een aantal 'wat zielig' Zag het rijtje met namen staan waar ze een D voor hebben gezet.... Beetje vreemd.
Ha ha.. geweldig of diamantino Smaken verschillen natuurlijk Maar toch...bij een donker kindje kan het wel.
Via twitter kwam dit blog voorbij over de namenlijst Lady Geek | beauty & the nerd in één. Staan t och best wel wat aparte namen tussen (understatement)
Verschrikkelijke namen zeg! Maar Truth! Ik lag het even op zn nederlands, dan heet je kind dus gewoon Trut! :S
Ik heb echt helemaal dubbel gelegen toen ik deze tegenkwam, maar eigenlijk is het toch te triest voor woorden deze naam...
Ik zei het in het andere topic al....veel namen vind ik gewoon grenzen aan kindermishandeling. Waarom wil je willens en wetens je kind dit aandoen....of zijn die ouders nou echt zó egoïstisch en/of dom?!
Wat een namen komen er voorbij... Rimmer, arm kind! En Diamantino, holy ... Sommige mensen sporen echt niet.
Wij hebben ook lol gehad met die lijst, ik vind Trut(h) wel erg leuk en Foekje is ook blijven hangen. Maar ik snap het ook niet!!
Ik ken een Elmo (een oud collega) Ik moest toch ff mijn lach inhouden toen hij zich voorstelde, maar uiteindelijk went het wel
Foekje is gewoon een friese naam. Net als Fokje. Werd vroeger meer gebruikt maar het is nog steeds een normale naam hoor
Je hebt volkomen gelijk. Mijn zoons werden op mijn buik gelegd en die namen konden ons zo weinig schelen dat we dachten: "waar is de top 20 lijst? Oh die naam staat op nmr zoveel laten we die maar doen, boeit ons het!" Meen je dit echt nou serieus????? Wat een ondoordachte opmerking zeg! Mijn zoons heten Ties en Sam. Een eventuele derde zoon gaat Hugo heten en een dochter Sophie. Heerlijk idee dat ze nooit voor schut lopen met hun naam en het niet 125.000x per dag hoeven te spellen. Hoe serieus neemt een werkgever later iemand die Pino of ricardoboy heet denk jij?
Er zijn eerlijk gezegd heel veel namen die mensen hier 'vreemd' vinden die als je even nagaat veel minder vreemd zijn. Diamantino is in romaanstalige landen een stuk minder raar dan hier. Pino was al heel lang voor dat Sesamstraat de naam kaapte een populaire Italiaanse jongensnaam, en Elmo is ook gewoon een naam die toevallig ook aan een pop geplakt is. Wigger of Wieger: gewoon ouderwetse naam. Zelfde voor Rimmer of Riemer. Ricardoboy komt misschien gek over, maar Boy is ook al heel lang een voornaam hoor, denk maar aan Boy Edgar bijvoorbeeld. En 't hoeft niet super apart wat mij betreft, maar eerlijk gezegd, ik vind top 20-namen vaak zo fantasieloos...je gaat namen ook 'mooi' vinden omdat je ze vaker hoort. En zo belandt een naam in de top-lijsten. Ik heb wel moeite met ingewikkelde spelfoutconstructies met Dj- en Y- op onlogische plaatsen. Dat vind ik zo onderontwikkeld staan.
Klopt. Mijn zwager heet Wieger. En ik ken ook een Wicher (wigger) Voor mij normale namen. De naam Nor werd ook genoemd. Ik ken iemand die zo heet van buitelandse afkomst. Dus zal ook wel normaal zijn..
Ricardoboy kan natuurlijk ook een foutje van de vader of ambtenaar zijn en was het bedoeld als 2 namen.
Maar ook als Foekje een 'gewone' Friese naam is, vind ik hem nog steeds raar! Zo gewoon is ie toch niet als die naam maar een keer gekozen is?!
Tja ik vind het ook geen mooie naam. Maar als je net als ik ineens in friesland komt wonen kom je de 'gekste' namen tegen. Dan vind ik Foekje nog wel mee vallen Dat die naam maar 1x gegeven is zegt niet zoveel. Misschien dat een petra er ook maar 1x tussen staat.