Die lange namen.... wat denken mensen wel niet... Plasterk roept op om te gaan opvoeden... misschien moeten mensen beginnen met een beetje normale namen te geven en daarmee te laten zien dat ze weten dat ze een kind, een MENS krijgen en dat je daar rekening mee moet houden... vandaag en alle dagen van je leven
Ik blijf me verbazen dat de namen tegenwoordig zo bizar en uniek mogelijk moeten. En ook dat het gewoon nog mag. Wie neemt die arme kinderen in bescherming als hun ouders dat al niet doen?! Snap dat bepaalde namen in gebieden/landen normaal zijn maar namen zoals ding en woest... Sorry hoor in snap niet hoe je dat bedenkt. 100x liever een top 20 naam. Lekker normaal en simpel. Helemaal niets mis mee. Je kind hoeft zich nooit ergens te verdedigen voor de wansmaak van de ouders en kan zich gewoon ergen voorstellen zonder zich kapot te schamen!
Inderdaad, Ricardoboy is misschien wat ongebruikelijk, maar het klinkt in elk geval wel als een naam, niet als een verzinsel. En dat Eintemaxemilium...twee namen aan elkaar geplakt, Einte en Maxemilium zijn bestaande namen. Ik zie verder nog al wat moslim namen, die misschien in nederland vreemd klinken, maar er lopen in Turkije zat mensen die Hakki (eigenlijk geen puntje op de i) of Muslem heten. En zo gek is die laatste naam niet...ik ken ook mensen die Christian of Yehuda heten... En ja, er zitten bij de langeketennamen ook echt brouwsels waarvan ik denk 'hoe kun je dat je kind aandoen?'. Ik herinner me toen in in Rotterdam werkte dat er bij Antilliaanse ouders een soort wedstrijd in weirdness aan de gang was, zal cultureel dingetje zijn.
zazu is idd uit de leeuwenkoning within... maarreeeee onze dochter heet ook kiara. (deel 2) en infinety is niet zo rare naam ik ken een meisje die zo heet