Opvallende prijsverhogingen eigen merk artikelen

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnatman, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Maar vind je het niet zonde van je tijd?
    De spaarzame vrije tijd die ik heb wil ik zo prettig mogelijk besteden, als ik 3/4 supermarkten zou moeten afgaan zou ik daar een dagtaak aan hebben.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb 3 jaar bij de Aldi gewerkt en daar ging het precies zo. In oktober/november ging de prijs van de wijn en hapjes (eigenlijk van alle typische feestdagen producten) flink omhoog en op 1 Januari kwam er dan een folder uit met: "De feestmaand is al zo duur geweest dus wij doen U een plezier en verlagen de prijzen..." :( En dan waren de verlaagde prijzen nog hoger dan ze in oktober waren... :$ Enn de klant maar kopen... ;)

3. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Wij doen 1x per week de boodschappen en als Ik wil heb Ik alles in een uur tijd in huis.

4. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hte is me bewust met bepaalde artikelen niet opgevallen. Maar mijn man ging vrijdag boodschappen doen, kwam thuis: 101 euro! :$ en dan had hij 1 kratje en 1 tas! duidelijk dus dat de prijzen omhoog gaan. Ik zit al te wachten wanneer ze die 6% belasting op eten gaan verhogen naar 10%, er zal wel iets aankomen, want 19 gaat ook naar 21%. Of ze doen het gewoon zo, via die prijsstijgingen! ik vind het ook erg schokkend. We zijn immers geen bodemloze put, maar wat moet je dan, niet eten? (of veel minder gezond, want gezond eten kost- duidelijk- geld)

5. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik probeer zoveel mogelijk in duitsland mijn boodschappen te halen,verschilt echt enorm in de prijs.

6. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Mijn vader heeft 9 maanden in Thailand gezeten... en ging zaterdag voor het eerst hier weer boodschappen doen, hij schrok zich een ongeluk zo duur als alles geworden was, brood 13 cent duurder, brocceli bijna verdubbeld, ha, heeft ie nog mazzel dat de bloemkool niet meer zo duur is... maar idd, alles wordt in rap tempo duurder:$
    *denkt aan Aruba... betaal daar nog met florins (guldens) en das nog zo lekker te betalen*:);)

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat is alleen voor producten waar je nu 19% btw voor betaald. Over de meeste levensmiddelen en verbruiksartikelen (simpel gezegd: alles wat "op" kan) betaal je 6% en dat tarief gaat vooralsnog niet omhoog. In principe zou je dus bij de supermarkt niet duurder uit moeten zijn. (gewone prijsstijgingen daargelaten, natuurlijk.)

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Idd niet alleen de huismerken.
    Pringles ook!
    Die waren 1,52 ofzo per bus. Toen ineens 1,90! Echt belachelijk.

9. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Alles wordt inderdaad steeds duurder, maar ik ben gelukkig nog steeds goedkoop uit bij de AH. Ik koop altijd de aanbiedingen en euroshopper en ben per week zo tussen de 60 en 80 euro kwijt. En dat al jaren. Dus dat vind ik netjes. En het fruit haal ik echt op de markt. Ik kocht daar zaterdag 2 dozen aardbeien voor Eur 2 en niet een doos bij de AH voor Eur 2.99.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier bij de appie zijn ze 1.96:$

Daar koop ik 2 zakken euroshopper chips van misschien nog wel 3 ook.

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oh en ik moet eerlijk toegeven dat ik tot vorig jaar nooooit oplette tot ik een keer een bonnetje vroeg en me het leplazerus schrok van wat ik betaalde voor sommige dingen.

Sindsdien let ik echt op en kijk ik overal de aanbiedingen na. En ik ben nooit meer als 30 min in een supermarkt :D

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Hahahaha 4 zakken gewone chips voor dat geld! Belachelijk he...

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

En vooral niet gaan met kinderen, of als je honger hebt!

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hahaha idd S gaat nu wel mee maar goed die zeurt nog niet:p

15. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Het is mij de laatste tijd ook opgevallen.
    Gelukkig kunnen wij het ''makkelijk'' missen maar doe liever iets anders met dat geld.
    Dus hier worden ook altijd de aanbiedingen afgelopen en de bon nagekeken.

16. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    817
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Het was nog op het nieuws.
    Ze hadden gewaarschuwd dat de A-merken duurder zouden worden.
    Al was ik voorbereid schrok ik mij een hoedje.
    Niet normaal zeg.

17. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb niet op de prijzen gelet, maar ivm verhogingen die eraan zitten te komen dacht ik maar goedkoper boodschappen te gaan doen. Wij geven hier namelijk toch te veel aan uit. Heb dus veel luxeproducten links laten liggen en eten aangepast op de aanbiedingen.. Ben nog nooit zo weinig kwijt geweest sinds we samenwonen. Dus voor onze portemonnee is het goed, gezien we nu bewuster kopen!

18. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

Hoi

Dat heb ik ook soms met de plus
    dan koop ik druiven kom ik thuis en natuurlijk vergeten de bon te controleren hebben ze de druiven twee keer aan geslagen
    Ga ik later terug ja dat kun je wel zeggen dat je 1 gekocht heb zeggen ze dan,nee ik loop extra naar jullie om jullie op te lichten voor 2 euro duh.
    Sindsdien kijk ik meteen op de bon als ik afgerekend heb

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Het valt mij ook op, net nog met Unox soep, die is goedkoper dan het huismerk. Bizar.

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nou heb ik mijn boodschappen budget ook nog niet aangepast terwijl we er wel een kind bij hebben die per week 20 euro aan melk (nutrilon omneo en nutriton) wegdrinkt, 7 potjes a 90 cent, en een pak luiers van 8 euro. Dus zeg maar 35 euro zonder billendoekjes :)
    Gelijk mailtje naar mn man gestuurd dat ik meer geld wil hahaha :) (boodschappen gaat van zijn rekening :D )

Deel Deze Pagina