Mijn jongste wordt binnenkort 3 jaar. Ze zit nu op een kleinschalig kinderdagverblijf en wij zijn prima tevreden, ze doet het daar prima. Absoluut geen reden dus om weg te willen. Mijn middelste zit nu in groep 3 en haar school houdt volgend jaar op te bestaan. Gaat fuseren met een andere school en wij hebben besloten om haar mee te laten gaan naar de fusieschool. De fusieschool zit in een kindcentrum, dat wil zeggen dat alles onder 1 dak zit. Dus ook... een kinderdagverblijf. De eigenaresse van ons huidig kinderdagverblijf is tevens eigenaar van de BSO in datzelfde kindcentrum, dus heeft nauwe contacten met dat andere kinderdagverblijf en ook een gedeelde visie. Tijdens een rondleiding hebben we dat kinderdagverblijf gezien en gaf ons een goed gevoel. Vanuit het kinderdagverblijf bestaat de optie om de (oudere) kinderen naar peuterspeelzaal te brengen (euh, lokaal ernaast dus ) als ouders dat willen, om mee te doen met die activiteiten (meer mogelijkheden en diversiteit dus). Het zou voor ons wel erg praktisch zijn om de meisjes maar op 1 adres te hoeven afzetten/halen, ipv 2. Maar nu mijn vraag: - zouden jullie je kind voor de laatste 8 maanden weghalen bij een vertrouwd kinderdagverblijf en in een nieuwe groep/locatie neerzetten? - zouden jullie je kind laten zitten waar het zit tot 4 jaar en het praktische 'ongemak' (= hebben we nu ook, dus geen achteruitgang) voor lief nemen (voor die 8 maanden) - zouden jullie je kind nu zo snel mogelijk overdoen naar andere kinderdagverblijf dat ze snel gewend is daar en nog meer dan een jaar daar kan blijven? Ik kom er maar niet uit ...
Ik zou ze toch naar het nieuwe brengen zeker omdat ze daar naar school gaat en dan al kindjes leert kennen bij wie ze misschien wel in de klas komt.
Ik had (naar onze kinderen kijkende) er niet voor gekozen ze voor die 8 maanden over te laten gaan: zij hadden alledrie (hoe sociaal, open en makkelijk bijv. de oudste ook was) best wel behoefte aan hun 'vaste' groepje/kindjes/leidsters/locatie. Maar ieder kind is anders, dus ik denk dat jullie dat zelf het beste kunnen inschatten
Ik zou haar op het oude kdv laten. Jouw kindjes zijn ook best wel gevoelig, toch? Voor die van mij had het in ieder geval onnodig veel onrust gegeven. Dus zo lang je tevreden bent, zou ik niet weg gaan. Je weet ook niet wat je krijgt: alles staat of valt met het personeel.