Zijn er meerdere ouders die zeer flexibele/incidentele opvang nodig hebben en waarbij het kindje niet naar een kdv gaat? En hoe hebben jullie dat opgelost? Ik sta voor de klas en heb momenteel (helaas) maar een kleine baan van 1 a 2 dagen. Eén dag is mijn man thuis en één dag passen mijn schoonouders op. Maar vrij regelmatig zijn er toch wel dingen waarvoor ik naar school moet: schoolfoto, studiedag, juffen- en meestersdag, wéér een studiemiddag, etc. Mijn schoonouders werken de andere dagen, dus die kunnen dan niet. Als de kleine naar een kdv zou gaan, zou ik kunnen kijken of we een dag zouden kunnen ruilen of dat hij een extra dag zou kunnen komen. Maar dat is dus niet zo, we hebben geen opvang. Af en toe kan mijn moeder oppassen, maar heel vaak ook niet en dan heb ik dus gewoon een probleem. Ik zit me af te vragen of ik moet gaan kijken voor een flexcontract bij een kdv, maar het gaat natuurlijk niet eens om elke week een dag. Daar komt nog bij dat ik bij het kdv in onze woonplaats dat flexplekken aanbied, zelf niet zo'n goed gevoel heb. Zelfde geldt voor de ene gastouder die ik hier in de buurt gevonden heb. Hoe lossen andere mensen dit op?
Tja, ik zou zeggen zoek een flexibele gastouder waar je wel een goed gevoel bij hebt, misschien iets verder weg? Ik heb de mazzel dat ik veel familie en vrienden in mn omgeving heb wonen waarbij er altijd wel eentje op kan/wil passen. En onze gastouder is ook erg flexibel!
Tja lastig. Ik hoef nooit langer dan een paar uur weg en dan vraag ik mijn zusje of oppas-buurmeisje.
Inschrijven bij een gastouderbureau dan! Zelf ook nu een gastouder voor de oudste als naschoolse opvang. Helaas zeer weinig aanbod en deze gastouder is een geschenk uit de hemel. Of iemand zoeken via oudermatch.nl die incidenteel wil oppassen? Wij hebben zo onze oppas gevonden een leuke meid die graag oppast naar haar studie maar ook wel doordeweeks overdag zou kunnen.
Hm, jullie ook wel via sites dus. Ik vind het zo'n naar idee om mijn kindje dat nog niet kan praten (en me dus ook niet achteraf kan vertellen hoe het was) achter te laten bij één iemand die ik eigenlijk niet ken. Op een kdv kan het natuurlijk ook mis gaan, maar daar is altijd nog een soort van controle doordat er meerdere mensen werken. Oppas aan huis lijkt me in principe ideaal, maar ja...zelfde probleem plus dat ik dat helemaal niet kan vinden. We hebben wel een studente die ook op onze oudere meiden heeft gepast, maar die studeert dus (haha) en ze is niet zo handig met baby's. Dat vind ik voor een uurtje niet zo'n punt, maar voor een hele dag...dan zit ik toch niet rustig. Onze jongste is geen makkelijke baby en het is best hard werken om hem tevreden te houden. Dan heb ik liever mensen met wat meer ervaring. Blijkbaar is mijn wensenlijstje gewoon te lang.
Maar feitelijk gezien, of je nu je kindje bij iemand brengt, of dat er iemand bij jou thuis komt....het blijft een kwestie van vertrouwen! Een goed gastouder buro gaat op zoek naar de juiste match, en laat je kennis maken met een kandidaat. Hier was het bij het eerste gesprek eigenlijk meteen duidelijk:het klikt! En nu zijn we 9,5 jaar verder Wij hebben een contract met een minimum aantal uren, en meer kan ook. Zeer flexibel dus