Hoi, Thuis zijn wij heel bewust bezig met regelmaat en meteen in bed leggen als Thijmen moe is enzo. Nu gaat ie 3 dagen per week naar het KDV en ik merk dat ze daar toch niet echt een regelmaat aanhouden. Als ik de slaaptijden en de drinktijden bekijk zit er echt totaal geen logica in. Wat kan ik van hen vragen op het gebied van regelmaat enzo? Vind het heel moeilijk, vind het niet erg als ie daar een ander ritme heeft als er maar wel iets van een ritme inzit. Want nu krijgen we hem steeds heel erg moe terug. Kan natuurlijk komen omdat het de eerste dagen zijn en Thijmen ook nog verkouden was, maar toch.... Thnx! Rosa
Ik denk zelfs dat je niet veel kan doen,ze zitten natuurlijk met veel kinderen en om voor elk kind een regelmaat te houden...... Misschien een praatje met hun,kijken wat wel kan?
Hier krijgt slaapt en eet ze anders wel gewoon om dezelfde tijden als wij hebben aangegeven zoals we het thuis doen. We zijn zelf ook aardig van de rust en regelmaat en dat werkt goed voor haar. Doordat ze zich bij het kdv daar ook aan houden, hebben we geen oververmoeid kind aan het einde van de dag. En een half uurtje verschil ofzo zit er hier ook vaak in, dat maakt niet zoveel uit, maar ik vind best dat je van het kdv kunt verwachten dat ze zich een beetje aan jullie ritme houden. Pas als ze ietsje ouder zijn, gaan ze hier meer mee in het ritme van de rest van het kdv.
Ik denk dat alle kindjes erg moe terugkomen van de eerste keren kdv. Ze doen tenslotte heel veel nieuwe indrukken op. Maar het lijkt mij heel normaal als je bij de leidsters aangeeft hoe jij het graag zou zien. Ze zullen hun best doen om zoveel mogelijk je wensen na te leven.
Op zich proberen ze er zich wel aan te houden, de drinktijden zijn eigenlijk gelijk aan thuis en hij drinkt ook altijd een hele fles leeg daar. Alleen het slapen lijkt niet echt te lukken. Veel hazeslaapjes van 20 minuten, hij slaapt niet echt langere tijd achter elkaar. Soms slaapt ie daar ook in de box of een wipstoeltje oid, dat doet ie thuis echt nooit. Is dit herkenbaar voor mensen? Dat het slapen op het KDV anders is dan thuis? Misschien zit ik me ook druk te maken om niets en is het meer een soort schuldgevoel van het naar de creche brengen oid........ Totaal slaapt ie wel een uur of 3,5 op de creche, wel minder dan thuis maar toch nog behoorlijk. En het is daar idd spannender dan thuis, meer dingen te doen enzo. We moeten nog maar eens een keer met het KDV gaan praten over zijn ritme en wat zij er nou van vinden.
Denk dat hij gewoon moet wennen. Volgens mij vallen kindjes daar makkelijker in slaap in de box of wipstoeltje omdat ze dan net niet op tijd zijn om ze in bed te leggen. Dan laten ze het waarschijnlijk maar zo. Hebben ze toch geslapen. Heb me in het begin ook over van alles druk gemaakt, je wilt toch dat het zo gaat als thuis. Maar met zoveel kindjes en maar 2 leidsters is dat niet te doen. Hij komt daar vanzelf wel in een ritme. Komt goed
merk ook hier dat het anders gaat op het kdv dan thuis. Quinn heeft op het kdv nu zijn eigen ritme en thuis weer een andere. Ik heb er geen problemen mee, hij heeft het naar zijn zin en tuurlijk is hij moe als hij thuis komt, maar niet vervelend moe. Op het kdv slaapt hij ook minder en op andere plekken, dat wil hij thuis niet eens. Heb zoiets als je kindje tevreden is, lekker zo laten gaan.