Opvang borstvoeding voor de 2de keer opgewarmt

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door woezelenpip, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Sorry hoor maar ik vind sommige reacties heel erg overdreven.. ik blijf erbij dat dit kan gebeuren.. In de toekomst zullen er nog wel meer dingen niet goed gaan en dat is het rsisico van je kindje naar het kvd/psz of gastouder brengen.. Er werken mensen en waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.

2. woezelenpip

woezelenpip Actief lid

12 jun 2011
    220
    0
    16
    Drenthe
    Overdreven of niet, het zal niet weer gebeuren..
    Op de groep is er duidelijk over gesproken en ons mannetje gaat met veel plezier heen. Ik haal hem lachend op en de afspraak is dat ze bellen als er ook maar iets van twijfel is!
    Dus opgelost!

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik warm de melk(FV) ook nog wel eens een 2e keer op. Ook als het net iets langer dan een uur staat. Big Deal wat kunnen ze er nou van krijgen...

4. adi

adi Niet meer actief

als ik zo iets bewust zou doe, zou ik inderdaad eerst serieus uitzoeken wat voor gevolgen het kan hebben voor mijn kind.

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik zou vragen of ik t beleid even door zou mogen lezen, en of de GGD op de hoogte is dat de bv 2 maal opgewarmd word op het kdv. dit mag idd niet en ik vind dat de pedagogisch medewerksters dit behoren te weten.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #26 SushiLover123, 3 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2013
    Ach joh, als je niet weet wat je je kind eventueel aandoet, dan hoef je je ook niet schuldig te voelen, toch? ;)

Volgens mij heeft het met bacteriën te maken. Dat kan heel snel gaan. EN van de verkeerde bacteriën, daar kun je héél ziek van worden. Als je plak kaas beschimmeld is, dan doe je die toch ook niet op je boterham? Tenzij het schimmelkaas is dan ;)
    En nee, het gaat niet om bacteriën, waar je 'weerstand van krijgt'.
    En dat je kindje tot nu toe nog niet ziek is geworden, wil niet zeggen, dat dat ook niet gebeurt, of dat er op lange termijn iets mis blijkt te zijn.

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Gebeurt hier niet heel vaak, maar is wel eens voor gekomen(1-2x ofzo). Binnen een uur kan/mag het nog een keertje bijgewarmd worden. Een enkele keer is dat een uur en 5 minuten.

't Is echt niet van, laat ik die melk eens ander half uur staan en dat lekker aan mijn kind geven;)

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Bij ons laten ze het wel een uur staan en bieden het dan nog een keer koud (kamertemperatuur) aan. Wil ze het dan nog niet gooien ze het weg. Misschien kunnen ze dat de volgende x doen als er iets over blijft.

Hier trouwens de duidelijke instructie gegeven dat ze niet alles in en keer moeten opwarmen (zit niet zo ruim in voorraad namelijk :D)

9. Starsiss

Starsiss Lid

20 mrt 2013
    23
    0
    0
    Mijn dochterte heeft ookk perongeluk 80 cc opnieuw opmgewarmde bv melk gekregen .. Ben nu extra aan het opletten op haar. Want deze melk was ook nog eens buiten de koelkast bewaard tot de volgende voeding.

Mijn vriendin die dit heeft gedaan die wist het niet, ze baalde enorm. Neem het haar niet kwalijk, kon ze ook niets aan doen. Maar maak me wel zorgen stiekem..

10. Zo'n vaart zal het niet lopen denk ik, moet je wel erge pech hebben dat het net die ene keer dat het niet goed gaat (qua opwarmen/bewaren) je kindje er ook ziek van wordt. Daar wil ik niet mee zeggen dat ik het ok vind hoor!
    Bij ons op het kdv hebben ze daarom altijd een reservepotje bv in de diepvries, mocht er iets misgaan (omvallen, kind wil niet oid). En wat betreft de opmerkingen in het schrift/tegen vriend: Bij ons wordt alles op een memobord geschreven. Heel kort. Ze besteden liever tijd aan de kinderen dan aan een schrift. Op het bord wordt gezet hoe laat ze gegeten en geslapen hebben, of ze gepoept hebben en hoeveel ze hebben gedronken. En nog evt andere belangrijke zaken. Verder hebben ze foto's van de kinderen op de borden hangen, zodat er geen misverstand is over wie wie is.
    Ook ik heb wel eens bv opnieuw opgewarmd, toen ze moest leren uit de fles te drinken. We waren al een kwartier aan het proberen en de melk was al behoorlijk afgekoeld. Even opnieuw verwarmen, misschien was het te koud?
    Heeft ze volgens mij niks aan overgehouden.

Maarreh, melk opnieuw opwarmen: Doen mensen dat bij hun eigen melk ook? Of hun eigen koffie of thee? Die maak je dan toch ook nieuw?

Deel Deze Pagina