voor het eerst naar de opvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door MissSol, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    hoihoi,
    Mijn zoontje is nu 9 maanden oud en ik ben tot nu toe thuis gebleven voor hem. Had mijn baan opgezegt en was nu weer rustig aan op zoek. Heb nu bij 1 bedrijf gesolliciteerd en ben gelijk aangenomen, nou zou ik dus hardstikke blij moeten zijn maar heb er gemengde gevoelens over omdat mijn kleintje nu naar de opvang moet. Ook is het allemaal nogal snel gegaan, ik heb afgelopen vrijdag gehoord wat mijn uren zijn en ze willen dat ik 2 april al begin met werken. Ik had hem wel al ingeschreven bij een kdv en ben er een keertje wezen kijken maar verder is het allemaal nieuw voor ons. Helaas vorige week te horen gekregen dat mijn moeder darmkanker heeft, zij zou de middagen gaan oppassen zodat hij alleen in de ochtenden naar het kdv hoefde maar daar kan ik nu dus ook niet meer van op aan en nu moet hij volledig naar het kdv.
    Ik heb dus geen tijd om hem rustig te laten wennen maar moet hem gelijk brengen als ik ook voor het eerst weer aan het werk ga. Ik ga 20 uur werken en hij zal de eerste periode 2.5 dag naar het kdv gaan en later (als ik ben ingewerkt) word het 1.5 dag omdat ik dan op zaterdag ga werken en zijn vader gewoon thuis is. Ik twijfel nu of ik wel de goeie keuze gemaakt hebt om weer aan het werk te gaan. De baan lijkt me heel leuk maar ik ben zo bang dat ik mijn kleintje tekort doe en het niet goed gaat op het kdv. Hij is heel erg gewend aan rust en regelmaat en heeft hele andere slaapjes bijv. dan de meeste leeftijdsgenootjes, ben bang dat hij niet goed gaat slapen daar terwijl hij dat echt nodig heeft.
    Graag zou ik willen horen wat jullie ervaringen zijn.

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn dochter ging ook rond 10 maanden voor het eerst naar de opvang. Door ziekte van mijn vader konden mijn ouders haar ook tijdelijk niet meer opvangen. Het is allemaal sneller gegaan dan we dachten want mijn vader overleed helaas een maamd later al. Mijn moeder wilde graag weer de hele week oppassen maar wij hebben ervoor gekozen om toch 1 dag opvang te houden. Mijn dochter vindt het daar geweldig, huilt nooit als ik wegga, speelt veel met de andere kindjes en slaapt en eet goed (beter als thuis haha). De zorgen die ik had waren voor niks geweest en de opvang is inmiddels voor ons heel waardevol geworden. Ook als ik vrij heb, gaat zij daarheen. Omdat ik haar dat plezier niet wil ontnemen, ik dan het hele huis kan poetsen en de rest van de week tijd heb om leuke dingen met haar te doen!

3. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    ALs het goed is past het kdv zich aan aan het ritme van jouw kind. Slapen ze bij ons kdv op andere tijden dan de leeftijdsgenootjes, dan mogen ze dat daar fijn blijven doen. Onze dochter is bijvoorbeeld heel snel wakker als er iets in de slaapkamer gebeurd. Ze slaapt nu in het kantoor (met babyfoon) en haalt dan gewoon anderhalf/twee uur net als thuis.
    Het wennen kan sneller gaan dan je denkt, andere kids om mee te spelen, spelletjes, ander speelgoed ed. Zelf is het misschien moeilijker, helemaal omdat alles zo snel gaat. Kun je eind deze week misschien nog een paar uurtjes met je zoon gaan kijken op het kdv?

4. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Misschien kun je ook eens naar een gastouder kijken.
    Die denken altijd heel erg goed mee.

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Gaat echt wel goed komen.

Ook een kdv denkt goed mee en passen zich aan aan je kind.
    Het zal heel even een dag of 2 wennen zijn maar daarna vind hij het vast helemaal geweldig.
    Lekker spelen met andere kindjes.

En dat ritme komt wel goed. Er zijn echt meer kindjes met een ander schema dan het gemiddelde...

Deel Deze Pagina