Wij maken gebruik van gastouders en BSO. Voor de BSO is het simpel, die uren laat ik gewoon staan en worden elke maand doorberekend omdat deze gewoon vaststaan. Maar voor de felxibele uren bij de gastouder heb ik standaard een gemiddeld aantal uren staan, vaak zit ik daar aan het einde van de maand iets boven en dan vul ik het voor de afgelopen maand met terugwerkende kracht in. Zo blijft het gemiddelde bedrag wat ik iedere maand krijg wel ongeveer gelijk. Ik vind het iedere maand even invullen echt geen lastige klus. Zodra ik de uren van de gastouder binnen heb pas ik het gelijk aan. 5 minuten werk.
Inderdaad voor een jaar uitrekenen en dat dus delen door de maanden, dat maandbedrag wat je krijgt is dan steeds hetzelfde en klaar ben je.
Maar dat is handiger dan iedere maand opnieuw moeten invullen enz. Zelf een beetje rekening houden ermee maar zoveel zal het toch niet schelen maandelijks? Komt ongeveer op dezelfde dagen neem ik aan? Hier wel in ieder geval
Hier tussen de 70 en 110 uur dus scheelt wel degelijk. En neem ook niet elke week dezelfde dagen af. Het invullen duurt 5 minuten elke maand.
Ik heb nu in 2018 alles ingevuld per maand. Mijn zoontje gaat elke week standaard uren na de opvang maar de ene maand gaat hij bijv 88 en de andere maand 102 omdat er meer dagen in de maand zitten. Heb er ook een maand van 66 uur bij zitten. Mijn dochter gaat ook naar haar maar dan bso en met vakanties gaat zij extra. Dat scheelt soms echt 20 uur per maand en dat is toch weer 100 euro.. vandaar ik nu alles aan pas per maand.. ze hadden bij mijn dochter als advies 29 gegeven pm en mn zoontje 88. Ik kom altijd hoger uit ... dus daarom doe ik het per maand.