Overstappen van kdv naar gastouder

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by judithvdc, Jan 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. judithvdc

judithvdc Bekend lid

Dec 1, 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Mijn zoontje gaat nu 2 dagen per week naar het kdv. Hij lijkt het daar erg naar zijn zin te hebben.
    Nu is er laatst bij een leuke leidster het contract niet verlengd en is een ander weggegaan ivm verhuizing. Een maand geleden zat er een brief in de tas dat ivm bezuiniging per 1 maart 1 bbl leerling en 1 leidster net tijdelijk contract weg moeten.

Vorige week een brief in de tas dat de prettigste leidster die er werkt per 1 januari weg is ivm privé omstandigheden. Eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels of het echt privé redenen zijn en niet spanningen bij het personeel op t kdv.

Nu blijven er nog naar 3 leidsters incl de eigenaresse over.
    Met alle 3 heb ik niet zo veel. Per dag werken er 3 leidsters dus als er iemand ziek is of tijdens vakantie zitten ze dan al met een probleem.

We zitten er over te denken om een gastouder te zoeken. Dat zou met mijn wisselende diensten ook handiger en voordeliger zijn.
    Ik heb gewoon niet meer zo een goed gevoel bij het kdv.

Wie heeft ook ooit deze overstap gemaakt en hoe bevalt dit?
    Waar vind ik een prettige gastouder? Via gastouderbureau?

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Wij zijn januari 2012 overgestapt van kdv naar gastouder. Er waren erg veel wisselingen van leidster, geen goede communicatie meer, enz.
    Bij ons was het zoeken naar een gastouder erg makkelijk. De moeder van een leeftijdsgenootje van Lianna is gastouder en woont recht tegenover de school. Echt ideaal. En vooral financieel aantrekkelijker, omdat we nu niet meer 11 uur moeten betalen als ze maar 3 uurtjes gaan.

Je kunt een gastouderbureau bellen en zij zoeken dan een gastouder en dan kun je kennis gaan maken. Succes met je zoektocht.

3. Bika

Bika Niet meer actief

Als je mij morgen even belt dan zal ik je wat aandachtspunten geven om op te letten als je een go zoekt en uitleggen waarom ik op het moment ondanks de hogere kosten twijfel om niet juist een kdv te gaan zoeken. Kan alles wel typen, maar is toch veel gezelliger om te bellen en kan ik meteen horen hoe het met Jesse en mijn nieuwe neefje/nichtje gaat hihi

4. judithvdc

judithvdc Bekend lid

Dec 1, 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Bel je vd week ff Bika.

5. mama van 2 kids

mama van 2 kids Actief lid

Apr 18, 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben in okt 2012 ook overgestapt van een kdv naar een gastouder. bijna zelfde redenen als bij jou. hihi zelfde kdv???
    maar ik heb geen moment spijt gehad.
    zoiezo ben ik een stuk goedkoper uit ivm wisselende diensten. en mijn 2 dochters krijgen meer aandacht en hoeven echt niet lang te huilen als er iets is omdat ze om andere kinderen moeten wachten. slaapt beter enz enz kan zoveel opnoemen.
    ik zou het gewoon doen.
    wel heet mijn gastouder nog 3 andere kindjes zodat mijn oudste van 2 ook met andere kinderen kan spelen.

succes met je keuze.

Groetjes

6. MissJopie

MissJopie Actief lid

Feb 24, 2009
    387
    0
    0
    Ik ben niet overgestapt maar maak gebruik van allebei (vanwege flexibiliteit). Je kunt denk ik alle voor en nadelen hier wel teruglezen maar belangrijkst is dat je een opvangplek hebt die goed voelt. Ik ben altijd erg blij geweest met de gastouder, dit is eerder een 'goede oppas' geworden en een hele vertrouwde plek voor onze kids. Daarnaast is het ook nog eens véél voordeliger. Voordeliger per uur en voordeliger omdat je betaalt voor de uren die je afneemt. En dat scheelt echt enorm!

Ook een voorbeeld;
    Onze familie woont niet in de buurt. Toen ik ging bevallen van de tweede is de oudste een nachtje bij de gastouder blijven slapen. Vooraf afgesproken met haar dat ik haar ging bellen zodra wij naar het ziekenhuis moesten. Dat was fantastisch!

Share This Page