Hallo meiden, Mijn beste vriendin is zwanger; ze moet pas in januari bevallen dus dat duurt nog even. Nu heeft zij met mijn moeder afgesproken dat mijn moeder op de baby gaat passen (mijn vriendin wil ongeveer 60 procent gaan werken, ze is kraamverzorgster dus onregelmatige diensten). Mijn ouders hebben een bloemenkwekerij en zijn eigenlijk altijd thuis dus heel flexibel. Nu vraagt mijn moeder zich alleen af wat zij aan mijn vriendin moet vragen, zelf zat ze te denken aan 30 euro per dag en dan bijvoorbeeld een maximum afspreken wat ze dan per maand kwijt zijn (mijn moeder wil het ook wel eens een daagje gratis doen). Hebben jullie ideeen wat mijn moeder zou kunnen vragen, is dit te veel? Alvast bedankt, Groetjes Senna
ligt er maar net aan hoeveel uur per dag ze op de kleine zou gaan passen??? en wat je vriendin zelf natuurlijk uit zou willen geven daar zullen ze toch tzt samen over moeten praten, dit vondt ik in ieder geval op internet zodat je moeder daar een beetje een richtlijn aan heeft.. Kosten voor kinderopvang Per regio kan dat verschillen. Ook aan de vorm van opvang hangt een specifiek prijskaartje. Zo betaal je voor een oppas gemiddeld 2,30 per uur. Met huishoudelijk werk kan dit oplopen tot 6,80 per uur. De kosten voor een kinderdagverblijf worden in het geval van een gesubsidieerde plaats in de crèche gedeeltelijk vergoed door de gemeente. De tarieven voor de eigen bijdrage hangen onder meer af van het netto gezinsinkomen. Een voorbeeld: twee dagen opvang per week bij een niet-gesubsidieerde plaats in het kinderdagverblijf kosten al gauw 230,- per maand. Wat kost een oppas? Veel ouders doen voor kinderopvang een beroep op grootouders, familieleden of andere bekenden. De kosten van deze informele kinderopvang worden in principe niet vergoed via de Wet kinderopvang, tenzij de oppas ervoor kiest om zich aan te melden bij een gastouderbureau. De oppas wordt dan een officiële gastouder, die moet voldoen aan de gestelde kwaliteitsnormen. Alleen dan kunnen de ouders in aanmerking komen voor een vergoeding via de Wet kinderopvang. Tarief informele oppas Het tarief dat u afspreekt met een informele oppas, hangt af van het aantal kinderen waarvoor u opvang nodig heeft. Voor één kind is 3,50 per uur een redelijk basisbedrag. Het uurbedrag van 3,50 is slechts een vergoeding voor het feit dat de oppas gebonden is en de verantwoording heeft voor de kinderen. Het is geen loon voor werkzaamheden. Vraagt uw kind veel aandacht, dan kan een uurbedrag van 3,50 aan de lage kant zijn. Als er twee kinderen zijn wordt ongeveer 4,65 per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen 5,85. Sitemap - Nibud - Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting op de laatste site die van de nibud staat heel veel info hierover... ik hoop dat je er wat aan hebt...zoals je ziet als je moeder 8 uur zou oppassen op de kleine voor zeg maar wat jij aangeeft 30 euro per uur zou dat dus uitkomen op 3,75 en dat is idd zoals je op bovenstaande stie kunt lezen wel redelijk..... groetjes
ik pas weleens op bij mijn zus en die heeft drie kinderen een van 3 en twee van 20 maanden, voor ongeveer een dag krijg ik 45 euro.
hoihoi Mijn oppas vraagt 4 euro per uur . en bij het kinderdag verblijf vragen ze 5,19 per uur en daar zit alles bij in voeding en luiers enz . groetjes yvonne
Je moeder kan zich ook inschrijven bij een gastouderbureau. Dan krijgt ze eigenlijk gewoon loon. En dan is het voordeel voor je vriendin dat zij ook wat kan terugkrijgen van de belasting. Misschien is dit een idee. Groetjes, Linda
het is wel veel vind ik! dan werk ze in principe om de oppas te betalen! die van ons vraagt 2 euro in het uur! maar ja is tog bij iedereen anders