Opvang geeft na 17u geen fles meer?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Muisje2016, 4 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Die van ons is open tot 18:00 en geven dan gerust nog een fles na 17:00, die van ons kan dat alleen niet hebben want die spuugt dan werkelijk alles onder (reflux).

    Ze hebben wel liever groentehappies dan flessies, dat wel. Paar kinderen in de stoeltjes en happen maaaaar!

    Hier hebben ze wel twee babygroepen die naast elkaar zitten met een tussendeur die gewoon open geschoven kan worden, allicht dat dat voor de kindratio dan weer anders is ofzo?
     
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Flesjes geef ik zo ook weleens. Wel ongezellig maar als ik in mijn up ben en ze moeten de fles dan zetten we ze weleens in een wipstoel met een Voedingskussens en dan daar de fles erop, uiteraard laat ik ze niet alleen en zit er dan bij. Maar op deze manier kan ik er soms wel 4 voeden ( 2 fles, 2 groente/brood noem maar op )
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Oh heerlijk als ze de leeftijd krijgen dat ze m gewoon zelluf vast houden...<3
     
    Kolibrie2 en Malbec vinden dit leuk.
  4. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    #24 Mapje, 7 mrt 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mrt 2022
    Ik dacht dat dit een standaard regel was. Ik heb 3 kinderen bij 3 verschillende opvangcentra gehad en dat is altijd overal zo gezegd eigenlijk.

    Nou kwam het ook bijna altijd goed uit hoor. En 1x niet omdat ik later was en toen ging zoon zo hard huilen dat hij toch een fles kreeg :p Maar de opvang sluit hier om 18 en meestal ben ik er rond 17/1730. Ik vind het wel raar dat ze je bellen. Ze kunnen toch zelf gedurende dag een beetje rekening houden met de flessen?

    Eten hier ook sowieso niet.
     
    Mya vindt dit leuk.
  5. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.009
    288
    83
    Jahoor onze opvang heeft die regel ook.
    Maar het is niet zo dat ze rigide zijn en moeilijk doen, Sterker, er wordt gevraagd of ze met flesjes tijden mogen schuiven, Al is het net een kwartier eerder Dan scheelt dat voor hun enorm. Dat hebben mijn kids nooit vervelend gevonden.
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  6. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    560
    344
    63
    Vrouw
    Ik zou eigenlijk niet weten of onze opvang nog een fles geeft na 17u want het is hier bij beide kindjes nooit nodig geweest.
    Ze krijgen hier vanaf het moment dat ze groente eten wel om 16.30u warm eten. En dat geldt voor de baby’s, peuters en bso.

    Kan de oplossing niet zijn om het schema/ritme zo aan te passen dat ze geen fles meer hoeven op dat tijdstip?

    Dat mijn dochter (nu 5,5 mnd) nog een fles kreeg tussen 17u en 18u was alleen in de eerste periode toen er nog geen goed ritme in zat en ze ook nog elke 3 uur een fles kreeg, maar dat was nog in mijn zwangerschapsverlof.
    Ze zit nu al een tijd op een ritme van 7.30/8.00 - 11.30/12.00 - 15.30 - 19.00 - 22.00.
    De laatste fles was eerst om 23.00, maar dat langzaam vervroegd zodat we wat eerder naar bed kunnen.

    Ik weet natuurlijk niet hoe de rest van jullie ritme eruit ziet en misschien past het totaal niet om daar wat in te veranderen dus het is maar een voorbeeld van hoe het hier gaat. Ik vond het zelf namelijk heel onhandig toen ze nog voor een fles kwam tussen 17u en 18u, ze kwam altijd precies als ik net wilde gaan koken.
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  7. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Ik geef borstvoeding op verzoek, dus we hebben niet echt een schema. Overdag drinkt ze ongeveer om de 3 uur, 's nachts slaapt ze (meestal) door.

    Inmiddels heb ik met de coördinator gesproken, die inderdaad hetzelfde uitlegde als verschillende van jullie hier boven. Dat het gebruikelijk is om de laatste fles te geven op het moment dat ze nog met twee medewerkers op de groep zijn, het was alleen niet zo netjes van deze (onervaren) medewerkster om mij een berichtje te sturen dat ik A eerder moest komen halen. Ze heeft het met haar besproken, en met mij geverifieerd, dat ze beter overdag een beetje kan schuiven met de flessen om goed uit te komen. En mocht dat niet lukken kan ze mij beter even bellen om te overleggen of ik in de gelegenheid ben om haar eerder te halen, da's toch een iets andere toon dan een mededeling via de ouderapp.

    Wat mij betreft is het hiermee prima opgelost. Dankjewel allemaal voor jullie reacties!
     
  8. Sammie85

    Sammie85 Bekend lid

    22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Ik vind dit wel heel apart. Ik werk zelf al jaren in de kinderopvang en snap dat het lastig kan zijn maar hier zou mijn kind echt niet geen gaan.
    Ik ken het in ieder geval niet in mijn omgeving.

    Mijn dochter ging eerst naar een opvang als baby en daar maakte ze haar ook iedere keer eerder wakker omdat ze er ook baby's rond haar flestijd groente kregen. Ze is daar snel weggegaan. Mijn kinderen hoefde niet wakker gemaakt te worden en al helemaal niet omdat je als personeel in de knoei komt. Dat is niet mijn probleem.

    Mijn kinderen kregen voeding op verzoek dus ook na 17.00 uur. Het is raar dat ze zelf met de flessen schuiven en dat ouders van tevoren niet op de hoogte worden gesteld van deze regel.

    Er zullen vast ouders zijn die dit prima vinden maar een fles aanbieden terwijl een kindje nog geen honger heeft is niet mijn manier. Ook niet in de manier waarop ik werk. Baby's krijgen voeding wanneer zij daar behoefte aan hebben. Natuurlijk kan dat wel eens 10 minuutjes eerder of later zijn maar geen half uur eerder omdat het anders niet meer mag.
     
    liset22, hummeltje5 en Mya vinden dit leuk.
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik kan mij die regel wel voorstellen. Ik beb nu gastouder en heb wat meer mogelijkheden omdat er minder kinderen zijn, maar opde groep na 5en een fles zie ik ook echt niet hoe dat mogelijk is. Er zijn nog veel kinderen, vaak in je eentje, haalgesprekjes en je kunt niet meer ingrijpen als je met een fles zit.
     
  10. Sammie85

    Sammie85 Bekend lid

    22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Dat snap ik ook wel hoor natuurlijk is het helemaal niet handig maar hoe vaak heeft een baby een fles tussen 17 en 18uur? Ik heb er nooit een problemen mee gehad en het komt maar weinig voor. Maar dat is denk ook ook een stukje wat je gewend bent en wat je zelf belangrijk vind. Ik vind dat een jonge baby moet kunnen eten wanneer hij/zij dat nodig heeft.

    Hier gewoon buiten of binnen wanneer de kinderen lekker spelen. En natuurlijk moet je wel eens tussendoor een kind helpen of iets maar dat is dan zo.
     
    Mya vindt dit leuk.
  11. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Maar hoezo kun je niet meer ingrijpen als je met een fles zit? Dan leg je de baby toch even aan de kant? Of is dat echt te makkelijk gedacht van mij? :)
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Als er 1 keer iets gebeurd natuurlijk wel. Maar je kunt niet elke 2 minuten de baby wegleggen.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  13. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.331
    113
    Vind het bijzonder dat je als medewerker 9u mag werken en dat er gewoon een medewerker een uur of langer alleen staat op een groep van ? Hoeveel baby's? Hoe zit het dan met de 4 ogen regel?

    Snap niet dat ze dan ook niet mensen met kortere diensten aannemen.
    Bijv iemand de eerste 4.5.6u en iemand de laatste 4.5.6u.

    Misschien zijn er dan ook meer mensen die de kinderopvang in willen gaan.
    En niet mensen die net van school komen maar mensen die bijv al een gezin hebben of iemand die iedereen thuis de deur al uit heeft en wat uren wil werken en ga zo maar door.

    Of is dit nu echt een gekke gedachte?
     

Deel Deze Pagina