Wij willen onze oudste dochter een nieuw bed voor haar verjaardag geven. Nu twijfel ik alleen over eerst een peuterbed of meteen een eenpersoonsbed. Ik vind het eigenlijk een beetje zonde van het geld om eerst een peuterbed te kopen maar twijfel of een eenpersoonsbed niet te groot zal zijn...
Hier gaat hij van de zomer over naar een 1persoonsbed met eventueel een hekje (ikea). Ik vind het zonde van het geld ook.
als je de ruimte hebt zou ik een 1-persoonsbed kopen. Of een leuk peuterbedje via marktplaats . De oudste heeft hier gelijk een groot bed gehad. De jongste ligt in een peuterbed, simpelweg omdat ze een klein slaapkamertje heeft. Nu blijft er nog wat ruimte over. Als ze hier uit groeit moet ze wel een groot bed maar zolang dat niet hoeft heeft ze wat meer ruimte over op haar kamer.
Hier ook gewoon direct een eenpersoonsbed. Dat hij zo groot is daar merkt zoon niets van. Ik heb overigens wel wat grotere knuffels op het voet eind gezet zodat het niet zo groot lijkt.
Wij hebben voor beide kindjes een peuterbed mijn zoontje heeft hem sinds zijn 2e en hij kan er nog wel in tot zijn 5e. (hij is nu net 4) Voor mijn dochtertje hebben we het meegroei bed van ikea van het bed kan je later een 1persoonsbed maken vind ik wel ideaal want een 1persoonsbed is nog echt te groot voor haar nu.
Hier voor een peuterbed gekozen, in z'n huidige kamertje past geen groter bed en zo hebben we langer de tijd de andere kamer op te knappen...hebben een autobed via marktplaats gekocht.
Ruimte in de kamer is geen probleem. Dat meegroeibed van ikea vind ik niet mooi, sorry. Zou er idd wel een bedhekje voor doen.
Wij hebben gelijk voor een eenpersoonsbed gekozen na net ledikant (daar hadden we al een half jaarte de zijkant vanaf) Onze zoon was 2jaar en 8 maanden toen hij overging in een groot bed. Wij hebben voor een sofabed gekozen en hem eerst met de achterkant naar voren gezet zodat de hoge zijkanten als valhekje diende. Weet niet meer zo goed wanneer we hem omgedraaid hebben. Wij vonden het zonde om een meegroeibedje of peuterbedje te kopen. Hij is vrij groot voor zn leeftijd en huj zou dan heel snel toch eruit gegroeid zijn. Dit is hem: http://productimages.wehkamp.nl/is/image/Wehkamp/601667_pb_01/pdp-artikelfoto-616/flexworld-sofabed-sky-wit.jpg
Ik vind een peuterbed ook zonde van het geld. Je hebt natuurlijk niet alleen de uitgave van het bed en matras, maar ook nog het beddengoed. En dat voor een korte tijd. Bijkomend voordeel van een eenpersoonsbed; je past er zelf perfect bij in! Heerlijk om even voor het slapen gaan of na een middagdut even bij zoon in bed te kruipen.
Wij hebben een meegroeibedje staan te wachten op zolder. Ik vind haar nog zo klein te klein voor zo'n groot bed! Maar belangrijker ik wil als ze vier of vijf of zes is een echte leuke kamer, het liefst met bedstee. En nu heb ik haar commode gewoon nog teveel nodig. Ze heeft zeker geen kleine kamer, maar voor nu is alleen de verandering van het bedje gepland.
Onze dochter heeft een éénpersoonsbed gekregen toen ze 2,5 jaar was. Met uitvalbeveiliging (die er later af kan). Gaat prima. Ik maak het kort op, zo lijkt het niet zo groot. Bij haar hoofdeinde (waar de uitvalbeveiliging open is) is dan een stuk over, maar dat is niet erg.
Ik vond een 1-persoonsbed nog erg groot, en zou daarnaast over een tijdje een (half)hoogslaper willen, maar daar is hij nu nog echt te jong voor, dus hier voor een peuterbedje gekozen. Wij hebben een peuterbedje van Ikea gekocht. Was niet duur, en ik ga er vanuit dat mijn zoontje er een paar jaar in kan slapen, waarna we voor hem een gewoon 1-persoonsbed kopen, en nr 2 nog een paar jaartjes in het peuterbedje kan. Dan heeft ie z'n geld wel opgebracht.
Hier zijn onze dames van net 3 jaar 2 weken geleden over gegaan naar een nieuw bed. Wij hebben na lang wikken en wegen toch maar gekozen voor een eenpersoonsbed en het gaat echt fantastisch! Het bed lijkt wel wat groot, maar volgens mij heb ik daar meer last van dan zij zelf . Ik heb de bedden wat aangekleed en opgevuld met kussentjes en leuke knuffels bij het voeteneind waardoor het al een stuk minder groot oogt... Ik zou dus gewoon gelijk voor een eenpersoonsbed gaan.
Zo kort is het niet, een peuterbed gaat mee totdat ze een jaar of 7 zijn, beddengoed heb je voor 1persoonsbed evengoed nodig.
wij hebben gekozen voor een juniorbed omdat we al een tweede kind hadden en het bed zou dus goed gebruikt gaan worden. Zoon is met 2 jaar over gegaan omdat hij uit het ledikant klom en niet terug kon klimmen en dus in zijn kamer op de grond ging slapen (aaaaah). ik vind een juniorbed wat fijner voor zo'n klein kind.
Wij zijn over gegaan naar een 1 pers bed. Wij hadden een ledikant waar 1 zijkant vanaf kon maar hij groeide er gewoon uit. We hebben bewust voor 1 pers gekozen zodat we straks niet weer op zoek hoeven naar een ander bed. Hij kreeg ook een nieuwe grotere kamer dus was er ook plek voor.
Als ze een kleine slaapkamer heeft, zou ik eeen peuterbed doen.Mijn zoon en dochter slapen nu samen op de kamer. Als mijn zoon naar zijn eigen slaapkamer gaat, wil ik voor mijn dochter een peuterbed kopen, omdat ze een kleine slaapkamer heeft. Ik vind get eigenlijk wel zonde, maar ze kan wel tot 9 jaar slapen in een peuterbed denk ik.
Wij hebben het meegroeibed van Ikea ook. Maar als je geen meegroeibedje kunt vinden die naar jullie smaak is zou ik denk ik een eenpersoonsbed doen...Sinds Danique ook nog onder een dekbedje slaapt (sinds 1 week nu) kruipt ze ook niet meer heel haar bed rond s'nachts maar blijft ze min of meer netjes op hetzelfde plekje liggen. We hebben zelf wel een eenpersoonsdekbed in het bedje liggen nu, ik heb de helft van het dekbed door de lattenbodem getrokken en ligt nu op de grond.
Je hebt ook 1-persoonsbedden die je later met extra onderdelen kunt ombouwen naar (half)hoogslaper. Bijv. van Flexa, Lifetime of Thuka (wel de juiste lijn kiezen van die laatste, de trendylijn).