Vreemdgaan met Filemon

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Emsy, 10 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Ik heb dit programma net bekeken.
    Misschien ben ik hopeloos ouderwets maar een psycholoog die een stel aanraadt nog een keer vreemd te gaan om de oorzaak van het vreemdgaan te onderzoeken :confused:.

Wie heeft het nog meer gezien?

2. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Tja, als het kwaad toch al geschied is... ;)

Ik heb het niet gezien, maar ik ben nu wel nieuwsgierig. Ik zal 't eens terugkijken.

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Ik dacht eerst dat het een grap was. Maar ik heb de aflevering gevonden, ben benieuwd. Ik vind zijn programma's meestal wel leuk.

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Ja ik denk dat ik dan ook wel erg 'ouderwets' ben. In dat stukje zie je ook wel hoe groot de invloed van een therapeut kan zijn he. Je ziet vrij duidelijk dat zij dat niet wil, maar echt nee zeggen durft ze niet.

5. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ik heb het gekeken nadat ik er hier over gelezen had.
    Ik vind het een heel erg raar advies.
    Maar ik vond het hele programma vreemd.

6. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Bij BNN maken ze alleen nog programma’s als de presentatoren wat meemaken (kind krijgen enz). Nu is Filemon weg bij zijn vriendin en hup, dit programma. Beetje idiott

EdN vindt dit leuk.
  7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Ik vind het een top programma.
    Zoveel mensen zoveel wensen.
    En dat de mens van nature niet monogaam is, dat is toch ook
    zo? Je kiest er voor en dat is prachtig.

Dat stel wat ging trouwen...
    Er is maar 1 ware?
    Godzijdank is dat niet zo...
    Als dat zo was, dan had ik hier niet gezeten. Mijn moeder was op haar 22e al weduwe, van een man waar ze heel erg veel van hield. Een paar jaar later ontmoette ze mijn vader.
    Sommige mensen hebben meerdere “wares” in hun leven. Anderen ontmoeten nooit de ware.

Dat advies van die relatie therapeut vond ik echt redelijk bizar.
    Ik vind het echt respectloos naar de vrouw in kwestie.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Wat vond je er dan vreemd aan? Er werd toch niets geks gezegd?

9. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.437
    2.227
    113
    Ik vind het ook een hele vreemde gedachte "er is maar 1 ware". Hoe dan? :confused:

10. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Het strookt echt helemaal niet met mijn visie op seksualiteit, relaties en trouw. Daarom vond ik het een vreemd programma, het valt mij ook op dat alles maar op televisie moet tegenwoordig, alsof er niet meer echt schaamte is ofzo

rums en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Maar waar moeten mensen zich in dit geval dan over schamen over voor schamen? Ik zie de link niet? Niet naar bedoeld hoor, ik ben echt nieuwschierig.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Ik kan het ook niet plaatsen....Ik ben jaren geleden met mijn ex in zee gegaan met de gedachte dit-is-hem! 3 kinderen! 16 jaar later bleek dat hij toch niet “de ware” was.
    Dus wat nu. Heb ik me vergist? Kan ik hem stiekem wegstrepen?
    Was hij het wel en is mijn kans op “ware” liefde nu verkeken?
    Mijn vriendinnetje is 45 en heeft nog nooit “de ware” ontmoet. Wat als dat ook niet gaat gebeuren?
    Nou goed.
    Ik kijk deze week weer :)

Taiga vindt dit leuk.
  13. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Niet gezien maar ben nu wel nieuwschierig :roflmao:
    Op welke zender & wanneer is het op tv geweest ?

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Natuurlijk zijn er meer mensen met wie je een klik kunt hebben.

Mijn man en ik zijn nu 19 jaar samen en nog altijd heel hecht. Af en toe nog zelfs verliefd. Goede seks ook. We durven zelfs te zeggen dat het met de jaren zelfs nog veel beter is geworden omdat we elkaar zo goed kennen.

Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken om met een andere man seks te moeten hebben. Helemaal 0 behoefte aan.

Ik ken wel wat dames in mijn omgeving die er heel anders over denken. Maar daar is de seks niet goed. Dus misschien ligt het ook aan de intimiteit? Als iemand die mist dat je dan weer verder zoekt instinctief?

Programma ga ik terugkijken. Ben wel benieuwd. Filemon zelf had namelijk een slecht seksleven de laatste jaren bij zijn vrouw ( lees ik overal...zou hij hebben gezegd in een interview..beetje waardeloos om dat over je ex te zeggen in de media...maar ok...)

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Ik heb niet de hele eerste aflevering gezien, dus misschien spreek ik voor m’n beurt, maar wat mij een beetje irriteerde is dat er heel erg vanuit leek te worden gegaan van de stelling ‘de mens is niet monogaam, punt’, en dat hier vervolgens krampachtig allerlei voorbeelden en bewijs bij werd gezocht. Maar ik vind dat die stelling niet zomaar als waarheid kan worden genomen, ga daar maar eerst eens onderzoek naar doen dan. Ik vind het feit dat mensen niet altijd hun hele leven bij dezelfde partner blijven namelijk helemaal niet zeggen dat ‘de mens’ niet monogaam is. Volgens mij betekent monogamie dat je geneigd bent om 1 partner te hebben en niet maar in het wilde weg random sex te hebben. De meeste mensen neigen volgens mij wel degelijk naar een vaste relatie met een partner. Dat dat niet altijd een leven lang duurt en dat er dan na een tijdje een andere - ook weer vaste - partner komt betekent toch niet dat mensen niet monogaam zijn? We streven doorgaans bijna allemaal naar monogame relaties. En dat er mensen zijn die bij de vleet vreemdgaan of juist wel losse sex hebben maakt de mens als soort toch niet niet-monogaam? Dat betekent alleen dat er altijd uitzonderingen op de regel zijn. Dit programma klinkt een beetje alsof Filemon verbitterd is over z’n stukgelopen relatie en daar een reden voor zoekt.

snoes79 en bosi333 vinden dit leuk.
  16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    nt
    Hier echt helemaal mee eens.

Fillemon is inderdaad naar mijn mening ook aan het zoeken naar iets om te snappen waarom het hem is overkomen.

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Ik zou de aflevering even kijken, ze komen eigenlijk met vrij objectieve feiten, ook over hoe het uiteindelijk is gekomen dat wij nu het monogaam leven als basis zien.
    Maar ik ben het met je eens, de meeste mensen (denk ik) willen graag monogaam leven maar dat zegt inderdaad niet dat je je hele leven met dezelfde partner blijft.
    Enne...hij zag er vrij happy uit met zijn nieuwe vriendin!

18. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Nou dat je bijv. voordoet hoe je op bed ligt met z'n allen en dan ook nog je seksspeeltjes laat zien.
    Ik vind wat ik met mijn man doe echt privé, zou dit zelfs met mijn vriendinnen niet delen.
    Ik vind seks ook echt binnen het huwelijk van 1 man en vrouw passen, dus mijn gedachtengang is echt het tegenovergestelde van seks als vrije consumptie.

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Nou, ik heb inmiddels de rest van de aflevering ook gezien en ik heb me echt kapot zitten ergeren aan het commentaar van Filemon bij zo’n beetje ieder onderwerp. Zoals ik eerder al zei komt het op mij vooral over alsof hij zichzelf vooral rot voelt over het stuklopen van zijn relaties en zoekt hij een reden hiervoor om het voor zichzelf een positieve draai te geven. En die therapeut! Dat is echt een van de meest bizarre adviezen die ik ooit heb gehoord en die vrouw die dan nog heel aarzelend stamelt dat ze dat niet heel prettig vindt... zeg gewoon nee, mens. Als je relatie in de kreukels ligt omdat je man aan de lopende band vreemd gaat, dan lijkt het me heel sterk dat nog 1 keertje vreemd gaan de boel gaat lijmen.

Ik snap dat moeilijk doen over monogamie nooit zo. Ik heb al 20 jaar een relatie en wij hoeven ons geen van beiden door de dagen heen te worstelen en moeite te doen om maar niet vreemd te gaan. Je doet het gewoon niet als je gelukkig bent in je relatie, en merk je dat je toch geneigd bent, denk dan eens goed over je relatie. Wat zit er fout en wil en kun je dat repareren? Zo ja, dan doe je dat, zo nee, dan is het over en kun je lekker doen wat je wil. Ik vind het zelf echt geen hogere wiskunde. Dat betekent niet dat er nooit een probleem kan zijn, maar je glibbert niet zomaar tegen je wil het bed van een ander in.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  20. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.285
    113
    Ik las een tijdje geleden de term 'serieel monogaam'. ik denk dat dat de lading wel dekt.

Deel Deze Pagina